ספיישל רזרב חדשים לרקנאטי – לבן 2017 ואדום 2016

השקת יינות הדגל רקנאטי ספיישל רזרב לבן 2017 ורקנאטי ספיישל רזרב אדום 2016 ולצדם יינות ספריה. צילום איל גוטמן
גיל שצברג, המשנה למנכ"ל הנמרץ, מוביל את המעבר המיוחל של היקב לאזור דלתון בצפון הצפוי לקרות בשנת 2022 לאחר דרך החתחתים שעבר

יקב רקנאטי שמייצר למעלה ממיליון בקבוקים בשנה, אינו מהיקבים הגדולים בישראל אבל הוא בהחלט קנה לו שם כאחד היקבים הטובים והחדשניים בארץ. לני רקנאטי ואורי שקד משקיעים הרבה מרץ ומחשבה בפיתוח החזון של היקב מאז הקמתו בשנת 2000.

לני רקנאטי בעלים ויו"ר היקב. צילום איל גוטמן
לני רקנאטי בעלים ויו"ר היקב. צילום איל גוטמן

גיל שצברג, המשנה למנכ"ל הנמרץ, שיש לו ניסיון רב בענף והקים את יקב אמפורה בגלגולו הראשון,  מוביל את המעבר המיוחל של היקב לאזור דלתון בצפון, הצפוי לקרות בשנת 2022 לאחר דרך החתחתים שעבר לשם קבלת רישיונות של המשרדים הממשלתיים השונים.

יניב ענבר מנכ"ל יקב רקנאטי עם היינן הראשי קובי ארביב. צילום איל גוטמן
יניב ענבר מנכ"ל יקב רקנאטי עם היינן הראשי קובי ארביב. צילום איל גוטמן

קובי ארביב, היינן הראשי – אף הוא בעל ניסיון בענף, מוביל את מהפכת הבקבוקים, אם ניתן לקרוא כך למעבר לזנים חדשים המאפיין את היקב. לאחרונה השיק היקב את יינות הדגל שלו: ספיישל רזרב לבן 2017 וספיישל רזרב האדום 2016, שזכה לציון 92 מהמבקר רוברט פארקר.

גיל שצברג המשנה למנכ"ל רקנאטי. צילום איל גוטמן
גיל שצברג המשנה למנכ"ל רקנאטי. צילום איל גוטמן

את ההשקה קיים היקב במלון דריסקו היפהפה, על הגבול בין יפו לתל אביב, במקום ששימש אי-אז את מסעדת "קרן" המיתולוגית של השף חיים כהן ושל אירית שנקר. היום יש במלון מסעדה שקנתה לה אף היא שם לאנינות טעם: ג'ורג' אנד ג'ון, שמטעמיה ליוו את הערב. בנוסף ליינות החדשים שטעמנו, זכינו לשתות מספריית היקב יינות משנים קודמות, שהדגימו גם את התפתחות הגישה הייננית של רקנאטי, וגם את יכולת ההתיישנות של היינות שמייצרים ביקב.

יינות לבנים

צילום איל גוטמן
צילום איל גוטמן

רוסאן מרסאן 2017 – יין ההשקה

כברת דרך ארוכה עשו יינות ספישל רזרב הלבנים של היקב מתחילת הדרך בה הם נעשו מזני שרדונה, ויונייה וסובינין בלאן, אל זני רוסאן ומרסאן המככבים ויוצרים את הספיישל רזרב של רקנאטי היום. שני הזנים מעמק הרון עשו עלייה מוצלחת ארצה וגדלים בצפון, באזור קדמת צבי במרכז רמת הגולן. הבלנד הפעם מורכב מ- 70% רוסאן ו- 30% מרסאן. יין מענין, ים תיכוני, שהתיישן במשך כ- 10 חודשים בחביות נפרדות עד לבלנד הסופי. יין שאינו מושפע מהחבית שמשמשת בעיקר כתבלין שנותן ליין בוקה עדין ביותר. מומלץ מאוד ליום חם, וחוץ מהחורף הנוכחי – תמיד חם כאן. כאשר רוב היינות הלבנים בארץ עשויים משרדונה וסוביניון בלאן, היין הזה אכן מיוחד. תענוג צרוף של יין איכותי, שונה אבל כייפי. שאפו ליקב. מחירו 149 ₪.

רוסאן מרסאן 2016

בלנד שונה מזה של 2017 שיוצא עכשיו לשוק, וקשה להשיגו בחנויות. ההרכב: רוסאן 60% ומרסאן 40%. גם כאן הענבים עובדים יחד מצוין. שנה קרה הניבה יין בו הפרי מורגש בקדמת השתיה, והתוצאה יין רענן ופירותי, שמתחיל להראות סימני התייצבות של הטעמים. יין עדין ואלגנטי במיטבו.

צילום איל גוטמן
צילום איל גוטמן

רוסאן מרסאן 2013

לשתות יין לבן משנת 2013 וליהנות ממנו, מראה את יכולת ההתבגרות של יינות לבנים טובים מאזור חם. טעמים מורכבים ושלישיים של יין בן למעלה משבע שנים. יין מרשים שמתבגר נהדר. רגוע עם טעמים עגולים, ללא נוכחות מסיבית של עץ. אלגנטי והדוק. מזכיר קצת טעם של גבינת קממבר – בשל, עדין ובעל נוכחות.

רוסאן מרסאן 2012

יין כבד יותר, רץ למרחקים ארוכים. יין של שנה חמה – בעצם מתי לא חם כאן בארץ? צבעו כהה יותר מהקודמים, כמעט זהוב. טעם מעט צימוקי, אם כי לא מתוק ועדיין שומר על רעננות. המרסאן יותר בשולי היין. התוצאה יין פירותי, מעט שמנוני ופרי בולט. יושן בעץ קצת חדש יותר, ולמרות זאת אין השתלטות של העץ על היין.  מעט מליחות מרעננת ומינרליות בולטת.

טעימת הלבנים לאורך השנים מורה על אבולוציה של היקב ושל היין. באמת משהו ייחודי ומרשים ביותר.

יינות אדומים

צילום איל גוטמן
צילום איל גוטמן

ספיישל רזרב אדום 2016 – יין ההשקה

הספיישל רזרב האדום של רקנאטי עשוי מהחלקות שהניבו את הענבים יוצאי הדופן ביותר של חלקות הכרמים. מענבים אלה מנסים הייננים מדי שנה ליצור יין שייצג את הטרואר ואת השנה בה הענבים נבצרו. גם ביין של שנה זו מורגש השינוי שחל ברקנאטי עם השנים, כשיש יותר דגש על זנים ים תיכוניים – מרסלן, קריניאן, סירה, ופטיט סירה, ופחות קברנה סוביניון.  גם תמהיל החביות השתנה, כשהדגש הוא על התיישנות בחביות עץ אלון בנפח 500 ליטר ואף יותר. התוצאה מרנינה: יין בעל גוף מלא, עשיר בטעמים של פירות יער שחורים, פלפל שחור ותבלינים מקומיים, ובלי קמצוץ עץ מיותר. למרות שהיין  מוכן לשתייה כבר עכשיו, אין ספק שיש לו פוטנציאל התיישנות נהדר, ואם תוכלו להתאפק שימרו עליו ועל אחיו שתרכשו עמו. לא תצטערו לטעום אותו במהלך  השנים – אחד בכל פעם לשם השוואה. לטעמי הוא הטוב ביותר מבין הספיישל רזרב שיוצרו ביקב,וכאמור הוא רק יהיה טוב יותר בחלוף הזמן. מחירו 189 ₪.

ספיישל רזרב אדום 2011

בלנד שמלווה את היקב מאז היווסדו בשנת 2000. 2011 הייתה שנה גשומה. התוצאה: יין מתובל, בעל בוקה מרנין וטעמי פלפל לבן, שעדיין נעשה  מ- 50% קברנה סוביניון והיתר סירה, קריניאן ופטיט סירה.  הענבים נבצרו מוקדם, וכך אחוזי האלכוהול נמוכים והרעננות נשמרת. זה יין מדהים בשים לב לזמן הרב שעבר מאז יצא לאוויר העולם.

צילום איל גוטמן
צילום איל גוטמן

ספיישל רזרב אדום 2013

עוד יין ספריה, המוכיח – אם צריך הוכחה, את יכולת ההתיישנות של הספיישל רזרב. יין עם עוצמה רבה משנה קרה במיוחד, עשוי מחמישה זנים: מרסלן, קריניאן, סירה, פטיט סירה וקברנה סוביניון. שונה לחלוטין מסגנונם של רוב היקבים באותה תקופה. יין לא ריבתי ולא מקורמל, עם תבלינים מזרח תיכוניים שעושים ליין טוב. צבעו מעט עכור, אך הדבר אינו פוגע באיכות.

ספיישל רזרב אדום 2015

2015 הייתה שנה בעייתית בכרמים וביקבים. זוכרים את ענני האבק הנוראי ברחבי הארץ, שהרסו גפנים רבות? הם התיישבו על העלים ומנעו פוטוסינתזה שלהם. רקנאטי ניצלו מהקטסטרופה, שכן הם בצרו כמו בכל שנה מוקדם מהשאר, דהיינו בסוף אוגוסט ותחילת ספטמבר. כשענן האבק נחת, הענבים כבר היו ביקב.  הסיומת קצת מרירה מעט לטעמי,  אבל העובדה שרק 30% מהיין עשוי מקברנה סוביניון והיתר ממרסלן, סירה ופטיט סירה, יוצרת את המבנה הטאני המועדף. יין עפיצי ומורכב, שיככב עוד שנים רבות אם תוכלו להשיגו או אם קניתם ממנו בזמן.

 

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר