ספרטה: להרגיש בו-זמנית בתל אביב וביוון

הרעיון העומד מאחורי המסעדה הוא ליצור חוויה יוונית אותנטית מלאה

לאוכל יווני, כמו הטורקי והבולגרי, יש כל הסיבות להצליח בארץ. ארץ זו מספיק קרובה אלינו כדי שנכיר חלק לא מבוטל מחומרי הגלם המשמשים את בשלניה, ובו בזמן רחוקה מספיק כדי שהאוכל שהיא מציעה יהיה לא לגמרי מוכר, ובעיקר מסקרן. העובדה שיוון היא יעד פופולארי של ישראלים רבים, רק תורמת לפופולאריות של המטבח היווני, ולראיה מספר יפה – גם אם לא גדול, של מסעדות יווניות בישראל.

התפריט ממשיך את ההתאמה לקהל הישראלי בכך שהוא מתבסס על מנות שרינג
התפריט ממשיך את ההתאמה לקהל הישראלי בכך שהוא מתבסס על מנות שרינג. צילום אפיק גבאי

להיצע זה הצטרפה לפני מספר חודשים ספרטה, מסעדה יוונית שנפתחה בצפון תל אביב. המסעדה היא פרי שיתוף פעולה של גיא בר לב, בעלי החמארה היוונית Capitan, עם בעלי הבר "הנביאים" התל אביב, והרעיון העומד מאחורי המסעדה הוא ליצור חוויה יוונית אותנטית מלאה, בין השאר בזכות אלכוהול ללא הגבלה תמורת 98 שקלים לסועד.

העיצוב של המקום מתכתב עם יוון העתיקה ולא עם המודרנית והמתויירת, וגם המוזיקה לא תואמת בהכרח את הציפיות – מוזיקה יוונית לא הייתה עיקר הפסקול בעת ביקורנו. התפריט ממשיך את ההתאמה לקהל הישראלי בכך שהוא מתבסס על מנות שרינג, אחד הטרנדים הבולטים שלא לומר המאוסים, במסעדנות הישראלית בשנים האחרונות.

גודל ומחיר המנות העיקריות כשל מנות ביניים
גודל ומחיר המנות העיקריות כשל מנות ביניים. צילום אפיק גבאי

אז מה בתפריט? לביבות פרסה שמנמנות וחביבות על מצע של ציזיקי מצוין עם סלסה וורדה וצ'ימיצ'ורי ים תיכוני (38 שקלים); חלומי אה לה רומאנה, כלומר ארטישוק אה לה רומאנה צלוי בגריל עם גבינת חלומי מטוגנת על צ'ימיצ'ורי ים תיכוני, שרי קונפי, רוקט וקרעי לחם שרוף (48 שקלים) – מנה טעימה, שהדבר היחיד שיש לשפר בה הוא להימנע מצריבת יתר של הגבינה, כפי שהיה במנה אותה קיבלנו.

בסך הכל מציעה ספרטה חוויה יוונית טובה לקהל שמחפש להכיר את המטבח היווני
בסך הכל מציעה ספרטה חוויה יוונית טובה לקהל שמחפש להכיר את המטבח היווני. צילום אפיק גבאי

העיקריות, שגודלן ומחירן כשל מנות ביניים, כוללות שווארמה יוונית – שוק טלה ושפונדרה בבישול ארוך, מפורקים על טחינה, ציר בקר, סלסה וורדה, בצל חרוך ופיתה יוונית, עם ירקות צלויים ותפוח אדמה מדורה ( 68 שקלים). זו אחת המנות הטעימות שאכלנו כאן, בעיקר הודות לבשר טוב שמתובל נכון, וגם למגוון הירקות שנצלו היטב. נוכחות הטחינה הפתיעה – לא זכרנו את קיומה מהביקור האחרון שלנו ביוון, וגם לא היה לנו ברור מה יווני בפיתה. אבל בסך הכל היינו מסופקים. את החוויה השלימה מנה של קבב יווני המגיע על אותה פיתה יוונית עם אותה סלסה וורדה ואותם הירקות, הפעם עם בחירה בין טחינה לבין ציזיקי. הקבב היה פחות מרשים מהשווארמה, אך עדיין גדול ומהנה (64 שקלים). התפריט כולל עוד מנות שלא טעמנו, דוגמת סובלאקי פרגית – שיפודי פרגית בתערובת תבלינים סלוניקאים (74 שקלים); קלאמרי מטוגן בציפוי קריספי עם לימון טרי ואיולי פלפלים מעושנים (69 שקלים); וכן אורז פירות ים המוקפץ עם תרד, עגבניות, צנוברים, סלסת עגבניות וציזיקי (72 שקלים).

התפריט כולל עוד מנות, דוגמת דגים מטוגנים וכן אורז פירות ים
התפריט כולל עוד מנות, דוגמת דגים מטוגנים וכן אורז פירות ים. צילום אפיק גבאי

בסך הכל מציעה ספרטה חוויה יוונית טובה לקהל שמחפש להכיר את המטבח היווני, בין השאר משום שהיא מתכתבת עם מה שנהוג לחשוב שהקהל רוצה (מנות שרינג, תפוחי אדמה מדורה, טחינה ופיתות). במילים אחרות, אתם תרגישו כאן בו-זמנית גם בתל אביב וגם ביוון.

 

ספרטה, רח' ירמיהו  54  תל אביב. . 03-6056575. א'-ד' , 18:00-1:00, ה' 18:00-אחרון הלקוחות, ו'-שבת-13:00-1:00

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר