פארליה: טוב וטעים עד לקינוחים

אוכל טוב וטעים
פירוש שמה של פארליה הוא "חוף ים" ביוונית. הקרבה לים התיכון, הנשקף מחלונות המסעדה, מצדיקה את השם, אך שלא יהיה ספק: פארליה אינה מסעדה יוונית. מה היא כן? מסעדה שמציעה אוכל טוב וטעים.

מלון קראון פלאזה בתל אביב פתח בחודשים האחרונים את מסעדת פארליה, המבקשת להתחרות בטרנד המסעדות הכשרות והאיכותיות שצומחות ביותר ויותר בתי מלון בישראל. השף אסף מישקובסקי הוא זה שהופקד על המסעדה.

פירוש שמה של פארליה הוא "חוף ים" ביוונית. הקרבה לים התיכון, הנשקף מחלונות המסעדה, מצדיקה את השם, אך שלא יהיה ספק: פארליה אינה מסעדה יוונית. מה היא כן? מסעדה שמציעה אוכל טוב וטעים.

זה עשוי להישמע בנאלי, לאכול במסעדה כשרה שמגישה אוכל טוב וטעים, אבל בפועל זו חוויה שכאשר היא מתרחשת, זוכה להכרה ולהוקרה ולו מהסיבה שאינה מובנית מאליה.

פארליה זה חוף ים ביוונית
צילום אנטולי מיכאלו

תפריט שהולך בין הטיפות

בתפריט יש ניסיון ללכת בין הטיפות – מצד אחד לספק מידה של חדשנות לסועדים ששבעים מהמנות המוכרות, אך לא להפוך את התפריט לחדשני מדי עבור מי שרוצה לאכול ארוחה טובה מבלי לנסות להבין מה הרכיבים של מה ששמים לו בצלחת. את המנות השונות מכינים כאן בהקפדה, עם טעמים מאוזנים ושימוש מדויק בטכניקות. התוצאה, כאמור, היא אוכל טעים וטוב.

פארליה ביוונית זה חוף ים
אוכל טוב וטעים
צילום אנטולי מיכאלו

הנה כמה דוגמאות. מתפריט המנות הראשונות הזמנו פלאפל דג, מספר כדורים מטוגנים היטב מבלי לייבש את הדג ממנו הם עשויים, עם איולי לימוני מצוין וסלט טרי ורענן (45 שקלים); סלט קיסר עם אנשובי, קרוטונים, אנדיב וביצה חצי רכה, וכל זה עם רוטב קלאסי. סלט עשוי היטב מחומרי גלם טריים (42 שקלים).

מתפריט המנות העיקריות הזמנו ברבוניה מטוגנת, המוגשת עם מטבלים וסלט שומר חמוץ. המנה, שאפשר להזמין אותה גם כמנה ראשונה, כוללת מספר מכובד של דגים, שצופו במעט בלילה וטוגנו כהלכה. הם שמרו על עושר הטעמים שלהם, והמטבלים, שתכולתם לא תועדה, השתלבו איתם היטב; גם סלט השומר היה פשוט ומרענן (78 שקלים). פילה מוסר, המוגש על תבשיל מנגולד ובליווי פולנטה טריה, היה בדיוק מה שהוא צריך להיות: דג טרי, צלוי קלות ובמידה ששמרה עליו מפני יובש; עם תבשיל מנגולד חמצמץ ופולנטה שלא רק הייתה טרייה, אלא הצליחה להשתלב עם כל הרכיבים בצלחת (120 שקלים).

כל זה היה, כאמור, טוב וטעים. עד שהגענו לקינוחים: קרם ברולה, קנאפה ומלאבי, שלושה קינוחים חלביים שכאן מוגשים בגרסתם הפרווה, כיאה למסעדה כשרה. טעמנו את הקנאפה, שהייתה רחוקה מדי מהדבר עצמו ואינה מומלצת (35 שקלים). דווקא כאן אפשר וכדאי לחדש קצת, ולהציע לאורחים קינוחי פירות/שוקולד/טפיוקה וחלב קוקוס, כמותם יש לא מעט במחוזותינו.

 

פארליה

מלון קראון פלאזה, הירקון 145  תל אביב

טל. 03-5201169, 050-6661393

א'-ה' 19:00-23:00

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר