ספר הפטיסרי הטובות בפריז: תענוג רב ממדי

גם אם שרון עסוקה או נמצאת בארץ, יש לכם דרך ליהנות מהידע שלה בעודכם מבקרים בפריז. זה נכון גם אם אתם רוצים לפנטז על מתוקים פריזאיים בעודכם יושבים על הספה בבית

בדצמבר 2011 נסענו לפריז. זו היתה הנסיעה הראשונה שלי, השלישית או הרביעית שלו. בחרנו לנסות ימים ספורים אחרי חג המולד, במטרה לשלב שני אירועים ביחד: יומולדת 30 שלו, שנה חדשה לכולנו, והכל בעיר האורות.

כחובבי מתוקים ידועים היה ברור שהימים בהם ביקרנו בפריז יכללו סיור עם הקונדיטורית והבלוגרית שרון היינריך. מספר חודשים לפני כן הגעתי אל הבלוג שלה, Paris Chez Sharon, שם היא מסקרת את עולם הפטיסרי בפריז מאחורי הקלעים ומלפניו. כך גיליתי שהיא מקיימת סיורים בעקבות המתוקים והמאפים של פריז, מה שגרם לנו לבלות מספר שעות איתה ב-31.12.2011.

אלו היו ארבע שעות מהנות וטעימות במיוחד, שמאז אני ממליץ לכל מי שנוסע לפריז לשכור את שירותיה. היא ידעה במדויק לאן לקחת אותנו, מה להסביר לנו, על מה להמליץ לנו לטעום. השיחות קלחו, הידע שלה הרשים אותנו ובעיקר האופי שלה. עד עכשיו אנחנו זוכרים מה טעמנו באותן שעות, כמו מקרונים עם שוקולד לבן וכבד אווז של פייר הרמה.

הסיבה שאני מספר לכם את כל זה היא כי עכשיו, גם אם שרון עסוקה או נמצאת שרון היינריךחלילה בארץ, יש לכם דרך להנות מהידע שלה בעודכם מבקרים בפריז. זה נכון גם אם אתם רוצים לפנטז על מתוקים פריזאיים בעודכם יושבים על הספה בבית: "הפטיסרי הטובות בפריז", ספרה החדש של היינריך שיצא בהוצאת LunchBox.

מה תמצאו בספר? מלבד תמונות מגרות במיוחד תלמדו כאן על הפילגש המלכותית שהטביעה את יגונה בשוקולד, היכן מוצאים את טארט הלימון הטוב ביותר בפריז, מיהו היפני שלימד את הצרפתים לאכול קרואסון בטעם תה ירוק (מניסיון, טעים מאוד) והיכן טועמים קינוחי היי-טק עדכניים. הספר משלב בין היסטוריה לבין הסברים לאן כדאי להגיע, והוא כולל בתוכו מתכונים כשרים של הקונדיטור מיקי שמו, למי שרוצה להרגיש צרפתי גם בבית.

במציאות בה ספרי בישול חדשים יוצאים כל העת, "הפטיסרי הטובות בפריז" נבדל מהמקובל לא רק בגלל שרובו אינו עוסק במתכונים. הוא ייחודי בזכות העיסוק שלו במה שצרפת בכלל ופריז בפרט יודעות לתת כל כך טוב – את המתוקים הטעימים, היפים והיצירתיים ביותר שקיימים. במילים אחרות, ספר חובה בביתו של כל חובב מתוקים המכבד את ההתמכרות שלו.

 

 

המחיר 98 שקלים, להשיג בחנויות הספרים ובלינק הבא.

 

 

צילום הספר: סטודיו קרן וגולן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר