סקר בריטיש איירווייס: הנוסע הישראלי אוהב ומעדיף מתוק בארוחות

הנוסע הישראלי עדיף מנה אחרונה מתוקה על פני מנת גלידה או שלגון
מהסקר על הרגלי הטיסה של הנוסע הישראלי עולה כי הוא מעדיף להחזיק את הטלפון הסלולרי שלו קרוב אליו, אוהב כי בארוחה יוגשו לחמניות ולחמים חמים, ורוצה שבמהלך הטיסה יוגשו לו משקאות אלכוהוליים וחטיפים מלוחים

48% מהנוסעים הישראלים במחלקת תיירים מעדיפים כי בכל ארוחה המוגשת במהלך הטיסה, תהיה טבלת שוקולד או מנה אחרונה מתוקה, ולא מוכנים לוותר עליה. כך עולה מסקר מיוחד על הרגלי הנסיעה והצריכה של הנוסע הישראלי שערכה חברת התעופה בריטיש איירווייס בין הנוסעים בקו שבין תל אביב ללונדון. סקר העדפות הנוסע ובחירותיו נערך בשמונה מדינות, ובהן ישראל, צרפת, גרמניה, איטליה, שבדיה, נורבגיה ורוסיה.

מסתבר כי הישראלי שטס במחלקת תיירים אוהב מאוד לשמור את מכשיר הטלפון הסלולרי שברשותו קרוב אליו, למרות שבעת הטיסה הוא נדרש להעביר אותו למצב טיסה ולא להפעילו. מהסקר עולה כי  91% מהמשיבים אמרו כי ישמרו את הטלפון הנייד שלהם עליהם בכל מהלך הטיסה, ולא יכניסו אותו למטען היד שלהם או לתאי האיחסון.  84% מהנשאלים ענו כי הם שומרים את הדרכון ואת הארנק שלהם בצמוד אליהם, ולא יאכסנו אותם בתאים שמעל ראשיהם. לעומת הנוסעים הישראליים רק 59% מהנוסעים הבריטים ישמרו דרכונים עליהם, ו- 67% מהבריטים ישמרו את הארנק בצמוד אליהם.  ממצאי הסקר נועדו לאפשר לחברת התעופה להתאים את המוצר ואת מנות המזון שהיא מגישה לנוסעי מחלקת התיירים להעדפות ולטעם של הנוסעים בכל קו תעופה, ובעקבות ממצאי הסקר הותאמו התפריטים במחלקת התיירים באותם הקווים לאותן המדינות.

הנוסע הישראלי מבקש לצד המשקה האלכוהולי שלו חטיפים מלוחים ומעדיף אותם על פני בוטנים או אגוזים
הנוסע הישראלי מבקש לצד המשקה האלכוהולי שלו חטיפים מלוחים ומעדיף אותם על פני בוטנים או אגוזים

ממצאי הסקר מצביעים כי הנוסע הישראלי מאד אוהב בייגל (כעכים)  ופחות אוהב צ'יפס. הנוסע מעדיף מנה אחרונה מתוקה על פני מנת גלידה או שלגון. עוד מתברר כי הוא מבקש לקבל את החטיפים בשקיות אטומות, כדי שיוכל לשמור אותם ולנשנש בשלב מאוחר יותר של מהלך הטיסה.  הנוסע הישראלי מבקש כי יוגשו לו מים בבקבוקים אישיים, ולא במזיגה לכוס, וזאת בין השאר על רקע רצונו לשמור את הבקבוק לשלב מאוחר יותר בטיסה עצמה.

יעל קטן, המנהלת המסחרית של בריטיש איירווייס בישראל, אומרת כי החברה החליטה בעקבות הסקר לגוון ולהרחיב את הארוחות המוגשות במטוסיה בכל המחלקות, וכי מעתה בטיסות ארוכות הטווח מישראל לבריטניה יוגשו במחלקת התיירים ארוחות הכוללות ארבע  מנות, במקום שלוש מנות עד כה.

הסקר העלה כי הנוסעים הישראלים מעדיפים מבחר של יינות בבקבוקים אישיים, ולא מזיגה לכוסות יין מבקבוקים גדולים (כנהוג בחברות תעופה אחרות).  למרות שהישראלים נחשבים לצרכנים קטנים של משקאות אלכוהוליים כמו וויסקי, שמפניה או ג'ין ועוד, כל הנשאלים בסקר השיבו כי הם מעדיפים שהחברה תציע להם מבחר של משקאות אלכוהוליים חינם.  ואכן, בריטיש איירווייס ממשיכה להציע לכל הנוסעים, כולל נוסעי מחלקת התיירים, מבחר גדול של משקאות וקוקטיילים אלכוהוליים ללא תשלום. בניגוד לנוסעים ממדינות אחרות, הישראלי לא מעדיף בירה עם הארוחות המוגשות לו.

הישראלים אוהבים לאכול בארוחות שלהם בטיסות מבחר לחמים הכולל בייגל חם ולחמניות. בעקבות כך הוכנסו לכל טיסות בריטיש איירווייס מנתב"ג ללונדון ובחזרה, מבחר של בייגלס חמים לצד מגוון של לחמניות. הנתון הבולט אצל נשים וגברים הטסים בחברת התעופה, הוא החיבה הרבה שלהם לנשנושים ולחטיפים מלוחים.  מהסקר עולה כי הנוסע הישראלי מבקש לצד המשקה שלו חטיפים מלוחים, והוא מעדיף אותם על פני בוטנים או אגוזים.

הרגלי האכילה של הנוסע הישראלי בטיסות מבוססים על ממצאים לפיהם יותר מ-86% מהנוסעים נוהגים לאכול את הארוחות המלאות המוגשות להם מיד כאשר אלה מוגשות לנוסעים. רק 8% מהנשאלים היו מעדיפים לחכות לארוחות עד שיהיו רעבים יותר. פילוח הגילאים של הטסים במחלקת התיירים מגלה כי הנוסע שגילו מעל 55 לא מוותר ומבקש טבלאות של שוקולד, בעוד הנוסעים (ובמיוחד הנוסעות) בגילאי 20-35 מוותרים על השוקולד. מה שבולט הוא שהנוסע הישראלי מעל גיל 55 מבקש לקבל בתום הארוחה מגש גבינות וקרקרים.

לאחרונה, הכריזה בריטיש איירווייס על השקעה חדשה של מיליוני ליש"ט בשירותי ההסעדה של מחלקת התיירים World Traveller, בטיסות ארוכות טווח, כולל הטיסות לישראל וממנה. התפריט החדש והמורחב מציע אפשרויות בחירה רבות ומגוונות של ארוחות חמות, קינוחים, שתייה וחטיפים במהלך הטיסה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר