סרט ספרדי חדש מקסים ומיוחד: חתונתה של רוזה

רוזה (קנדלה פנה), תיכף בת 45, היא תופרת שכירה במקום עבודה תובעני ומלחיץ. היא מאוד אהובה על סובביה אשר מנצלים את טוב ליבה ולא מתביישים לבקש ממנה בקשות וטובות לרוב
בתחילת הסרט רוזה חולמת שהיא רצה במרוץ ולא שמה לב שהגיעה לסופו. היא ממשיכה לרוץ ולרוץ עד שהיא נופלת; חלום שהינו אלגוריה לחייה. היא תופסת את עצמה בידיים ואומרת – עד כאן! היא לא מסכימה לחיות עבור אחרים

בימים אלה עלה לאקרנים סרטה של איסיאר בויאין (במאית ושחקנית ספרדייה, יוצרת הסרט המצליח "יולי") – 'חתונתה של רוזה' (Rosa’s Wedding), שמנפץ את כל מה שאנחנו מדמיינים על סרטי חתונה.

רוזה (קנדלה פנה), תיכף בת 45, היא תופרת שכירה במקום עבודה תובעני ומלחיץ. היא מאוד אהובה על סובביה, אשר מנצלים את טוב ליבה ולא מתביישים לבקש ממנה בקשות וטובות לרוב, אותן היא מבצעת בנדיבות ובאהבה.

בין יתר המטלות שהיא לוקחת על עצמה: לדאוג לאביה המבוגר, שלא רוצה להתגורר בגפו ומחליט לעבור לגור עמה למורת רוחה, לפקח על עבודת שיפוץ בבית החבר שלה, לשמור על החתול של חברתה, להשקות את העציצים של שכנתה, לעשות בייבי סיטינג לילדים של אחיה שעומד בפני גירושין, ועוד ועוד. העומס נותן בה את אותותיו, והיא נראית עייפה ומרוטה, מוזנחת ועצובה.

בתחילת הסרט היא חולמת שהיא רצה במרוץ ולא שמה לב שהגיעה לסופו. היא ממשיכה לרוץ ולרוץ עד שהיא נופלת; חלום שהינו אלגוריה לחייה. היא תופסת את עצמה בידיים ואומרת – עד כאן! היא לא מסכימה לחיות עבור אחרים.

בבת אחת היא מחשבת מסלול מחדש ומחליטה לטלטל את מציאות חייה: לעבור דירה, להתחיל חיים חדשים במקום ילדותה, להקים עסק חדש, והכי חשוב – לעבור טקס אישי, משפחתי מצומצם, ולהתחתן עם עצמה. זאת כאות ליציאתה לעצמאות ולחירות, תוך שהיא מפסיקה לציית לאחרים.

חצי מהסרט מתנהל סביב ההכנות לחתונה, כשבדומה לקומדיות של טעויות, גם כאן רק היא יודעת בעצם שאין חתן בסיפור. העלילה מתפתחת לסוף הבלתי נמנע, בו כולם מגלים את האמת. איך הם ינהגו ואיך יגיבו? כדאי לכם לרוץ לקולנוע ולצפות בעצמכם.

סרט קצבי, מקסים, אנושי ומצחיק מאוד, עשוי בקפידה, עם התרחשויות רבות המכניסות המון עניין, צבע ושמחת חיים. השחקנית הראשית נכנסת לנו ללב מהשנייה הראשונה, עד כי הרעיון של חתונתה עם עצמה נראה לנו טבעי ונכון עבורה. המלצה שלי: רוצו לראות. אולה!

הסרט זוכה פרס השחקנית הראשית בפרסי גאודי – תחרות הקולנוע הקטלאני, זוכה פרס שחקנית המשנה והשיר הטוב ביותר בפרסי הגויה – האוסקר הספרדי, זוכה שישה פרסי מבקרי הקולנוע הספרדיים: הסרט, הבמאית, השחקנית הראשית ושני שחקני המשנה, זוכה פרס סינה אירופה לשחקנית הראשית, זוכה פרס הקומדיה הטובה ביותר בתחרות פרסי פרוז, זוכה פרס סנט ג'ורדי לסרט הספרדי הטוב ביותר,

בימוי: איסיאר בויאין, תסריט: איסיאר בויאין ואליסיה לונה, שחקנית ראשית – רוזה: קנדלה פנה. הפקה ספרדית-צרפתית 2020 – 97 דקות. דובר ספרדית, אנגלית וצרפתית – תרגום לעברית ולאנגלית. מוקרן מ- 9.3.23 בסינמטק תל אביב וברחבי הארץ. הפצה סרטי נחשון בשיתוף רד קייפ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר