עוגיות רחת לוקום מבצק שמנת

את הבצק מכינים ללא סוכר, אולם עם הרחת לוקום העוגייה מתוקה במידה הנכונה. כדי לשדרג אותה, מומלץ לבזוק מעט אבקת סוכר. המתכון מתאים לכ-40 עוגיות.חומרים לבצק:250 גרם חמאה רכה1 גביע שמנת חמוצה (150 גרם) – יש גם גביעי שמנת חמוצה של 200 גרם.4 חלמונים3 כוסות קמח (420 גרם)1/2 שקית אבקת אפייה (5 גרם)1 כפית תמצית וניל איכותיתלמילוי:250 גרם רחת לוקום מאיכות טובהלקישוט:1/2 כוס אבקת סוכר (60 גרם)אופן ההכנה:מכינים את הבצק: מערבבים במיקסר בעזרת וו גיטרה במהירות איטית עד בינונית את החמאה, שמנת, חלמונים ותמצית וניל, עד קבלת תערובת אחידה (3 דקות).מוסיפים את הקמח ואבקת האפייה בשני שלבים עד קבלת בצק חלק ומעט דביק. עוטפים בניילון נצמד ומכניסים למקרר ל- 3-4 שעות.מכינים את העוגיות:מרדדים את הבצק לעובי של 5 מ"מ (רצוי אף פחות). מתקבל בצק במידות 30:40, חוצים אותו לשניים (שני מלבנים במידות 15:40).מגלגלים את הרחת לוקום ל-2 גלילים צרים באורך 40 ס"מ, קוטר 1 ס"מ.מניחים כל גליל של רחת לוקום על גבי כל אחד ממלבני הבצק, ודואגים לעטוף את גליל הרחת לוקום בבצק הדק. חוזרים על הפעולה עם ייתרת הבצק והרחת לוקום.מניחים את 2 גלילי העוגיות על גבי תבנית מרופדת בנייר אפייה. בעזרת סכין / "קלף" פלסטיק חותכים את העוגיות ישירות על גבי תבנית האפייה ברוחב של 2 ס"מ כל עוגייה.אופים ב- 170 מעלות כ-20 דקות עד הזהבה קלה.מצננים, בוזקים אבקת סוכר ומגישים.טיפ: חשוב לשלב את הקמח בשני שלבים בעת הכנת הבצק, על מנת לקבל בצק סופי עם כמה שפחות ערבוב במיקסר (יהיה יותר פריך), וגם למנוע מהקמח לצאת מבעד לקערת המיקסר בעת התהליך. גיוון: ניתן להכין מהבצק משולשים קטנים.במרכזם מניחים קוביית רחת לוקום במידה 2×2 ס"מ, ומגלגלים ל"רוגלעך" קטנים. אופים ובוזקים אבקת סוכר.צילום דן פרץ

את הבצק מכינים ללא סוכר, אולם עם הרחת לוקום העוגייה מתוקה במידה הנכונה. כדי לשדרג אותה, מומלץ לבזוק מעט אבקת סוכר. המתכון מתאים לכ-40 עוגיות.

חומרים לבצק:
250 גרם חמאה רכה
1 גביע שמנת חמוצה (150 גרם) – יש גם גביעי שמנת חמוצה של 200 גרם.
4 חלמונים
3 כוסות קמח (420 גרם)
1/2 שקית אבקת אפייה (5 גרם)
1 כפית תמצית וניל איכותית

למילוי:
250 גרם רחת לוקום מאיכות טובה

לקישוט:
1/2 כוס אבקת סוכר (60 גרם)

אופן ההכנה:
מכינים את הבצק:
מערבבים במיקסר בעזרת וו גיטרה במהירות איטית עד בינונית את החמאה, שמנת, חלמונים ותמצית וניל, עד קבלת תערובת אחידה (3 דקות).
מוסיפים את הקמח ואבקת האפייה בשני שלבים עד קבלת בצק חלק ומעט דביק.
עוטפים בניילון נצמד ומכניסים למקרר ל- 3-4 שעות.

מכינים את העוגיות:
מרדדים את הבצק לעובי של 5 מ"מ (רצוי אף פחות).
מתקבל בצק במידות 30:40, חוצים אותו לשניים (שני מלבנים במידות 15:40).
מגלגלים את הרחת לוקום ל-2 גלילים צרים באורך 40 ס"מ, קוטר 1 ס"מ.
מניחים כל גליל של רחת לוקום על גבי כל אחד ממלבני הבצק, ודואגים לעטוף את גליל הרחת לוקום בבצק הדק.
חוזרים על הפעולה עם ייתרת הבצק והרחת לוקום.
מניחים את 2 גלילי העוגיות על גבי תבנית מרופדת בנייר אפייה.
בעזרת סכין / "קלף" פלסטיק חותכים את העוגיות ישירות על גבי תבנית האפייה ברוחב של 2 ס"מ כל עוגייה.
אופים ב- 170 מעלות כ-20 דקות עד הזהבה קלה.
מצננים, בוזקים אבקת סוכר ומגישים.

טיפ:
חשוב לשלב את הקמח בשני שלבים בעת הכנת הבצק, על מנת לקבל בצק סופי עם כמה שפחות ערבוב במיקסר (יהיה יותר פריך), וגם למנוע מהקמח לצאת מבעד לקערת המיקסר בעת התהליך.

גיוון:
ניתן להכין מהבצק משולשים קטנים.
במרכזם מניחים קוביית רחת לוקום במידה 2×2 ס"מ, ומגלגלים ל"רוגלעך" קטנים.
אופים ובוזקים אבקת סוכר.

צילום דן פרץ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מתכונים חדשים

הרשמה לניוזלטר