פטיסרי ג'ראלד: שווה כל ביס

לא תמצאו כאן מוצרים ללא סוכר או גלוטן (עדיין, הם אומרים), כך שהמקום מיועד קודם כל לחובבי הסוכר והגלוטן. אם אתם נמנים על קהילה רחבה זאת, כדאי לכם להגיע לג'ראלד גם אם אתם מצהירים שאתם בדיאטה

במבחן אזני ההמן שעשינו בפורים האחרון, קיבלו אזני המן של פטיסרי ג'ראל דאת המקום הראשון, עם ציון 10 עגול. זו הייתה ההיכרות הראשונה שלנו עם הפטיסרי השוויצרי, שנפתח לפני שנה באבן גבירול בתל אביב, ועד אז, מבלי להתכוון לכך, לא הגענו למקום.

לאחרונה הזדמן לנו לטעום חלק מהיצירות של הפטיסרי. זה לא קרה בביקור מסודר במקום אלא במסגרת אירוע טעימות מיוחד, כזה שמיועד להציג את המוצרים בדרך הטובה ביותר שהבעלים בחר בכך. יש בזה לא מעט היגיון, שכן בג'ראלד מציעים לא רק אפשרות תפריט ליושבים במקום וקונדיטוריה למי שרוצה לרכוש הביתה, אלא גם תפריט המיועד לאירועים ולמסיבות.

כך נחשפנו לראשונה לסיפור הייחודי העומד מאחורי המקום. פטיסרי ג'ראלד היא בבעלותם המשותפת של האחים ג'ניפר ויונתן בופ, שעלו לארץ משוויץ בשנת 1993. הם קראו למקום ג'ראלד על שם אביהם (שלושתם בתמונה למעלה), שבבעלותו היו מספר קונדיטוריות בשוויץ, במטרה שהמקום ימשיך את המסורת המשפחתית. זאת, אגב, למרות שהם עצמם לא עסקו קודם לכן בתחום: ג'ניפר היא הנדסאית אדריכלות והתמחתה כמנהלת פרויקטים בבנייה, בעוד שיונתן הוא הנדסאי אלקטרוניקה, המנהל והמפקח על פרוייקטי בנייה בג'מייקה ובאפריקה.

העבודה על הפטיסרי החדש כללה תהליכי הכשרה שעברה ג'ניפר בתחום, כולל הכשרה ראשונה בתחום הקונדיטוריה בשוויץ ולאחר מכן קורס ב"גאיה וברטלה". כיום היא מנהלת את הפטיסרי. האב נכנס לתמונה במטרה לבנות את התפריט ואת המתכונים למנות המוצעות כאן, יחד עם השף-קונדיטור אלון גולדמן.

מייצרים כאן עוגות, עוגיות, לחמים שוויצרים ומאפים. המבחר כולל פחזניות שו א-לה קרם המצופות בקראסט שקדים פריך; עוגת גבינה אפויה עם שכבת ספקולוס וגלסאז' שוקולד לבן; קרואסון אגוזי לוז ולימון; ועוגיות תבלינים מסורתיות עם ג'ינג'ר, הל, קינמון וציפורן. תפריט האוכל משלב כריכי סלומון, טונה קארי, גרוייר וקורנביף על בסיס הלחמים והלחמניות הנאפים במקום, ארוחות בוקר, ,סלטי ניסואז, קיסר וקינואה, מאפים מלוחים, קישים ועוד.

לא תמצאו כאן מוצרים ללא סוכר או גלוטן (עדיין, הם אומרים), כך שהמקום מיועד קודם כל לחובבי הסוכר והגלוטן. אם אתם נמנים על קהילה רחבה זאת, כדאי לכם להגיע לג'ראלד גם אם אתם מצהירים שאתם בדיאטה. ככל שהמוצרים מורכבים יותר, כך הם נראים טוב יותר; וההקפדה על חומרי גלם טובים הופכת את העוגות והעוגיות של ג'ראלד לטובים מסוגם שתמצאו בקונדיטוריות בארץ.

 

המחירים בביסטרו ממוצעים למקובל בישראל – 36-38 שקלים לקיש, 34-39 שקלים לכריך, 46-56 שקלים לסלט, 42-58 שקלים לארוחת בוקר; בקונדיטוריה הם עשויים להיות מעט יותר יקרים מהמקובל – אבל האיכות היא בהתאם. בקיצור, שווה כל ביס.


ג'ראלד
רח' אבן גבירול 36 תל אביב
טל. 03-5063135

כל השבוע 7.30-21.00

 

 

צילום מעיין טרודל, יח"צ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר