פיאצה גרנדה: איטלקייה כשרה טובה בתל אביב

המסעדה הפועלת בשולי שוק האוכל עם הפנים למתחם הטמפלרים לשעבר, מציעה אוכל איטלקי עם דגש על המטבח הנפוליטני, והכול עם תעודת כשרות. צילום יעל בונפיס
התפריט אינו גדול אבל מגוון מספיק, והדרך בה האוכל מוכן במטבח הופכת את הארוחה בפיאצה גרנדה לטובה ביחס למסעדות כשרות בתל אביב

מספרן של המסעדות הכשרות הפועלות בתל אביב אינו גדול. מספרן של המסעדות הכשרות הפועלות בתל אביב שכדאי לאכול בהן, קטן עוד יותר. לפעמים קורה משהו באופן בו פועלת מסעדה כשרה, שמביא לצלחת לא רק הפרדה בין בשר לחלב אלא גם הפרדה בין אוכל לעונג.

צילום יעל בונפיס

שונה בנוף המצער הזה היא המסעדה האיטלקית החדשה 'פיאצה גרנדה' (הכיכר הגדולה), שנפתחה באחרונה במתחם שרונה. המסעדה, הפועלת בשולי שוק האוכל עם הפנים למתחם הטמפלרים לשעבר, מציעה אוכל איטלקי עם דגש על המטבח הנפוליטני, והכול עם תעודת כשרות. במילים אחרות, זו מסעדה חלבית, שיש בה טאבון שנרכש בנאפולי, בו אופים פיצות על בסיס מתכון מיוחד.

צילום שחר בן-פורת

למרות כל זה, לא אכלנו פיצה בזמן הביקור שלנו במסעדה. במקום זאת התחלנו בפולנטה עם פטריות בניחוח כמהין (44 שקלים) וכרובית עטופה בבצק עם גילופי פרמז'ן ורוטב קיסר (46 שקלים).

צילום שחר בן-פורת

שתי מנות שסיפקו בדיוק את מה שקיווינו לקבל – פולנטה עשויה היטב, עם כמות מדודה ומדויקת של פטריות, ודי והותר גבינה מעל (רק על הכמהין אפשר לוותר, אם להודות באמת). הכרובית נעטפה בשכבה לא עבה של בצק, והיא נעשתה היטב כך שהחיצוני היה קראנצ'י והפנימי רך. כל זה השתלב מצוין עם הרוטב והגבינה.

צילום שחר בן-פורת

במסעדה מכינים במקום לא רק את הבצק לפיצות, אלא גם את הפסטות עצמן. בחרנו שתיים – פטוצ'יני סלמון – פסטה עם נתחי סלמון צרובים ברוטב שמנת, לימון ותרד (89 שקלים); ורביולי בטטה – מגיע עם רוטב שמנת מייל ואגוזי מלך מעל (69 שקלים). כמו הראשונות גם העיקריות – הן היו טובות ומספקות. הטריות של הפסטה הורגשה, הצריבה של הסלמון פסקה לפני שהדג התייבש, והרוטב חיבר הכול ביחד, עם נגיעה טובה של לימוניות.

ברביולי הייתה כמות טובה של מילוי ביחס לבצק, והרוטב כזה שרוצים לנגב וטעים. החיסרון היחיד היה המתיקות שסיפקו המייפל והבטטה – חסר מרכיב שייתן קונטרה ויאזן קצת. מצד שני, חובבי המתקתקות באוכל יתענגו על מנה זו.

צילום יעל בונפיס

התפריט של פיאצה גרנדה כולל גם מנות ראשונות מסוגים שונים, וכמה מנות דג כעיקריות. יש גם קינוחים – לא פחות משמונה שונים; מעוגת גבינה ניו יורקית עד מילקשייק. התפריט אינו גדול אבל מגוון מספיק, והדרך בה האוכל מוכן במטבח, הופכת את הארוחה בפיאצה גרנדה לטובה ביחס למסעדות כשרות בתל אביב.

 פיאצה גרנדה – קלמן מגן 5 (מתחם שרונה מרקט) תל אביב, 03-6714653. א-ה 10:00-23:00, ו 10:00-15:30, שבת 20:45-24:00

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר