פצצה יפנית: סאקה בומב ב-AMAMA

הפצצה בכבודה ובעצמה
לרגל יום העצמאות היפני מקיימים במסעדת AMAMA היפנית בתל אביב עד 9.3.17 את חגיגות ה"סאקה בומב", עם קוקטייל שמח של סאקה ובירה, ואוכל נהדר שהולך אתו היטב

ממלאים כוס עם סאקה איכותי; מניחים את הכוס בעדינות על צ'ופ סטיקס מעל כוס בירה שווה; מכים על השולחן והכוס נופלת לתוך  הבירה. אם במקרה בין החבר'ה הישובים מסביב לשולחנכם יש דובר יפנית, הוא יספור עד שלוש ביפנית "איצ'י … ני … סן", או פשוט יצעק "KANPAI!" זו סאקה בומב.

יש כאן בר גדול, שהיושבים סביבו יכולים לראות את הסושי מאסטר מכין ביד בוטחת את מנות הסושי המוגשות
יש כאן בר גדול, שהיושבים סביבו יכולים לראות את הסושי מאסטר מכין ביד בוטחת את מנות הסושי המוגשות. צילום איריס לוי

לרגל יום העצמאות היפני מקיימים במסעדת AMAMA היפנית בתל אביב עד  9.3.17 את חגיגות ה"סאקה בומב", עם קוקטייל שמח של סאקה ובירה, ואוכל נהדר שהולך אתו היטב. AMAMA היא האחות הצעירה של מסעדת TYO היפנית, עם חלל גדול ופתוח, ועיצוב בעץ במראה עכשווי מוקפד. יש כאן בר גדול, שהיושבים סביבו יכולים לראות את הסושי מאסטר מכין ביד בוטחת את מנות הסושי המוגשות.

שף יאמה סאן - סושי מאסטר ושף יפני מוערך בעולם
שף יאמה סאן – סושי מאסטר ושף יפני מוערך בעולם

תפריט המסעדה, מעניין ומזמין, מחולק לסושי, מנות ראשונות, מיוחדות שחלקן הותאמו  לחגיגות הסאקה בומב, מנות על בסיס אורז, מנות אטריות, ומנות עיקריות שמבוססות בעיקר על דגים ופירות ים, וגם מנות מעניינות עם בקר. על בניית התפריט העשיר אמון השף יאמה סאן, סושי מאסטר ושף יפני מוערך בעולם, שהגיע אלינו מניו יורק. השף, שהחל את דרכו כנער במסעדות יפניות מסורתיות בטוקיו, עזב לניו יורק בגיל 23. את שורשיו הקולינריים ניתן לחוש היטב במנות המסורתיות המגיעות מדרום יפן, ואת הנגיעות היצירתיות בתרגום אוכל רחוב מסורתי למטבח יפני עילי.

הפצצה בכבודה ובעצמה
הפצצה בכבודה ובעצמה, צילום איריס לוי

הפתיח המבטיח לארוחה היה אכן הסאקה בומב – השילוב של בירה עם סאקה חדש לי, והיה מרענן ועשיר מאוד במיוחד בזכות הסאקה האיכותי עם 15% אלכוהול. את הסאקה מכינים מתסיסה של אורז, שמרים ומים. הסאקה עשיר בטעמי אוממי (הטעם החמישי), ולדברי היפנים – דופק את הראש בעדינות. גם באוכל יש סאקה. כך המשכנו עם מספר מנות ראשונות שהיו מצוינות, והזכירו לי את אוכל הרחוב המענג שטעמתי בטוקיו ואוסקה.

קרפצ'יו רול – שילוב מעניין של יפן ואיטליה
קרפצ'יו רול – שילוב מעניין של יפן ואיטליה, צילום איריס לוי

קרפצ'יו רול – רול של אספרגוס עטוף בנתחי אנטריקוט צרובים עם שמן שומשום ופרמז׳ן – שילוב מעניין של יפן ואיטליה. מנה שהייתה לי טעימה במיוחד.

אגדשי טופו ונאסו טופו טמפורה – מוגש בציר דרשי, פטריות נמקו, פילה חציל, בצל ירוק וג'ינג'ר – 28 ₪, מנה צמחונית/ טבעונית נהדרת המוגשת בסלסלת אידוי.

סלט שרימפס מרענן
סלט שרימפס מרענן, צילום איריס לוי

מיקס טטאקי נתחי טונה, סלמון ולוקוס – צרובים בשמן שומשום, עגבניות שרי, ברוקולי וצ'ילי – 42 ₪, מנה פשוטה וחכמה, בה הסועד נהנה משלושה נתחים מדגים שונים.

סלט שרימפס מרענן – שרימפס בלק טייגר בטמפורה, חסה פריכה, עגבניות שרי ואבוקדו, עם רוטב של יוזו חריף – 52 ₪, מנה טובה.  השרימפס נעשה ביד בוטחת בטמפורה קריספית, ונגיעות היוזו החמצמץ מקפיצות את הטעמים גבוה.

יפנית משוגעת - מנה מושלמת שכל ביס בה היה עונג
יפנית משוגעת – מנה מושלמת שכל ביס בה היה עונג. צילום איריס לוי

יפנית משוגעת – ריבועי אורז צרובים, נתחי אנטריקוט, פילה של חציל, עגבניות שרי, בצל ירוק, צ'ילי, שומשום לבן ורוטב יאקיניקו – 58 ₪, מנה מושלמת שכל ביס בה היה עונג. שילוב נהדר של חומרי גלם טובים. ממליצה לבקש אותה.

VEG סיירו – מושי אספרגוס, טופו משי, פולי סויה, קלחי תירס, פילה של חציל, ואינארי של טמאגו ופטריות שיטאקה ופונזו – 36 ₪, מנה נהדרת, שכלל לא מקפחת את הטבעונים.

יאקיניקו אנטריקוט ופואה גרה – אנטריקוט פרוס וכבד אווז על צלחת רותחת
יאקיניקו אנטריקוט ופואה גרה – אנטריקוט פרוס וכבד אווז על צלחת רותחת, צילום איריס לוי

טעמתי גם עיקריות טובות:

קאי סאן טובן יאקי –  שרימפס, סקאלופ,  צדפות וונגולי ומולים, סלמון, תרד, כרישה ספייסי, מיסו יוזו, עם אורז לבן – 92 ₪, מנה עשירה מלאת מכמני ים טובים.

יאקיניקו אנטריקוט ופואה גרה – אנטריקוט פרוס וכבד אווז על צלחת רותחת, אורז מתובל בפטריות שיטאקה ובמבוק שוט, ורוטב יאקיניקו – מנה מושלמת. טעימה ומוגשת על צלחת רותחת. המלצר מוזג לעיני הסועדים רוטב, מה שגורם להיווצרות אדים ריחניים  – 92 ₪, מרגש וטעים.

מנת עוף טובה, בעלת טעמים אהובים ומוכרים
מנת עוף טובה, בעלת טעמים אהובים ומוכרים. צילום איריס לוי

אטרי צ'יקן – נתחי פרגית, בצל, פלפלים, תירס,  ברוקולי ואורז מטוגן – 58 ₪, מנת עוף טובה, בעלת טעמים אהובים ומוכרים.

אהבתי מאוד את האוכל שמוגש במסעדת AMAMA באווירה נעימה ונינוחה. ממליצה לשלב בפלייליסט מוזיקה יפנית שתעמיק את האותנטיות של המקום. את התפריט המלא תמצאו בפייסבוק.

 

מסעדת AMAMA – הברזל 34 תל אביב. 03-7781101, א-ש החל מ-12:00 עד לקוח אחרון

 

בקרו באתר של שף איריס לוי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר