קוסקוס עם חיטה מלאה וירקות אורגניים

6 מנותלקוסקוס800 גרם סולת רגילה200 גרם סולת מחיטה מלאה150 מ"ל מים150 מ"ל שמן סויהתבלינים לערבב הכל יחדחצי כפית בהרטרבע כפית פלפל אנגלי טחוןרבע כפית כמון טחוןרבע כפית כורכוםרבע כפית פפריקה מתוקהרבע כפית פלפל שחור גרוסקמצוץ קינמון טחון1. להרתיח מים בסיר אידוי לקוסקוס. 2. לערבב את המים והשמן יחד .3. בקערה גדולה לערבב את הסולת הרגילה והמלאה יחד ולהוסיף מעט מהתבלינים ומלח. מוסיפים בהדרגה חלק מהמים המעורבבים עם השמן ומגלגלים את הסולת עם קצות האצבעות לגושים קטנים כמו חול. שמים אותו בכלי האידוי ומבשלים כשלושים דקות. מוציאים שוב לקערה ומוסיפים בהדרגה את שארית המים (אם חסר להוסיף עוד מים-כוס מים אמורה להספיק) ולאחר שנספגו מעבירים במסננת רחבה עם חורים לא קטנים מידי. מוסיפים עוד מלח ומחזירים לאידוי נוסף של 30 דקות.למרק2 בצלים חתוכים לקוביות גדולות4 גזרים חתוכים לפרוסות עבות4 תפוחי אדמה בינוניים קלופים, חתוכים לקוביות גדולותחצי כרוב לבן חתוך לרצועות5 קישואים חתוכים לפרוסות עבות200 גר' דלעת חתוכה לקוביות גדולות1 כוס חומוס מבושל (מושרה ללילה ומבושל בהרבה מים ומעט סודה לשתיה)3 ליטר ציר ירקות2 כפות דבשהכנת המרקלאדות במעט שמן בצל, גזר, תפו"א, כרוב וגרגרי החומוס, להוסיף מעט מתערובת התבלינים ולהמשיך לאדות למספר דקות, להוסיף את ציר הירקות והדבש, להרתיח ולהוסיף את הקישואים. לבשל על אש נמוכה כ 40 דקות ולהוסיף את הדלעת, להמשיך לבשל לעוד 20 דקות ובסוף לתקן תיבול .

6 מנות

לקוסקוס
800 גרם סולת רגילה
200 גרם סולת מחיטה מלאה
150 מ"ל מים
150 מ"ל שמן סויה

תבלינים לערבב הכל יחד
חצי כפית בהרט
רבע כפית פלפל אנגלי טחון
רבע כפית כמון טחון
רבע כפית כורכום
רבע כפית פפריקה מתוקה
רבע כפית פלפל שחור גרוס
קמצוץ קינמון טחון

1. להרתיח מים בסיר אידוי לקוסקוס.

2. לערבב את המים והשמן יחד .

3. בקערה גדולה לערבב את הסולת הרגילה והמלאה יחד ולהוסיף מעט מהתבלינים ומלח. מוסיפים בהדרגה חלק מהמים המעורבבים עם השמן ומגלגלים את הסולת עם קצות האצבעות לגושים קטנים כמו חול. שמים אותו בכלי האידוי ומבשלים כשלושים דקות. מוציאים שוב לקערה ומוסיפים בהדרגה את שארית המים (אם חסר להוסיף עוד מים-כוס מים אמורה להספיק) ולאחר שנספגו מעבירים במסננת רחבה עם חורים לא קטנים מידי. מוסיפים עוד מלח ומחזירים לאידוי נוסף של 30 דקות.

למרק
2 בצלים חתוכים לקוביות גדולות
4 גזרים חתוכים לפרוסות עבות
4 תפוחי אדמה בינוניים קלופים, חתוכים לקוביות גדולות
חצי כרוב לבן חתוך לרצועות
5 קישואים חתוכים לפרוסות עבות
200 גר' דלעת חתוכה לקוביות גדולות
1 כוס חומוס מבושל (מושרה ללילה ומבושל בהרבה מים ומעט סודה לשתיה)
3 ליטר ציר ירקות
2 כפות דבש

הכנת המרק
לאדות במעט שמן בצל, גזר, תפו"א, כרוב וגרגרי החומוס, להוסיף מעט מתערובת התבלינים ולהמשיך לאדות למספר דקות, להוסיף את ציר הירקות והדבש, להרתיח ולהוסיף את הקישואים. לבשל על אש נמוכה כ 40 דקות ולהוסיף את הדלעת, להמשיך לבשל לעוד 20 דקות ובסוף לתקן תיבול .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מתכונים חדשים

הרשמה לניוזלטר