קפה פנורמה – שילוב בין בינוני למוצלח

הדרך אל קפה פנורמה מעט מבלבלת. המקום נמצא בתוך מלון דן פנורמה בתל אביב, ומשמש כמסעדת הלובי. אלא שבניגוד למרבית המלונות בישראל, המסעדה נמצאת בקומה הראשונה, מעל הלובי עצמו. בנוסף, חסרים שלטים המכוונים במדויק אל המקום, כך שבבואכם לאכול במקום, כדאי לקבל הכוונה מדויקת מאחד מאנשי השירות האדיבים. ואחרי הכל, חרף ההבדלים יש לקפה פנורמה מכנה משותף עם מרבית מסעדות הלובי הפועלות בבתי המלון בישראל: רצון שגם אורחים שלא לנים במלון, יבואו לאכול בה. זה, והעובדה כי התפריט יהיה לעולם חלבי.

צילום אפיק לילה
צילום אפיק לילה

הסיבה לביקורנו בקפה פנורמה הוא החידוש הכולל שעבר התפריט, עליו חתום שף המלון איציק ידגר. זה תפריט מצומצם יחסית למסעדות רגילות, והוא כולל ארבעה סלטים, שלושה סוגים שונים של כריכים, ארבעה סוגי פסטה ופיצה אחת, שתי מנות דג, וארבעה קינוחים. מתוך ההיצע בחרנו להתחיל עם שתי מנות ראשונות: סלט מנשיה – משלב עשבי תיבול טריים עם גבינת חלומי מטוגנת, לבבות ארטישוק בציפוי פריך, פיצוחים קלויים וויניגרט רימונים (54 שקלים); ואסלי – מנה של מזטים ישראליים, כלומר חומוס, טחינה, פלאפל, עלי גפן ממולאים, סלט ירקות קצוץ ופיתות (48 שקלים). ביחס לאסלי, מנות כמו קרואסון תרד נשמעו יותר מסקרנות, אבל ראינו מחובתנו לטעום מה מגישים כאן לתיירים שרוצים חוויה קולינרית ישראלית.

צילום שחר בן-פורת
צילום שחר בן-פורת

הסלט שקיבלנו לא היה מה שציפינו לו – כלומר היו בו את כל הרכיבים המובטחים, כולל חתיכות גדולות ומטוגנות כהלכה של חלומי, ארטישוק שצופה היטב והרבה גרעינים, אבל מיעוט עשבי התיבול הפך אותו למנה של ארטישוק וגבינה, ולא למנה של סלט. אין בכך כדי להעיד על הטעם – אהבנו את השילוב של הרכיבים, ובכל זאת כדאי לשנות את המינונים שלהם.  האסלי היה בדיוק מה שמקבלים כאן בישראל – שילוב בין בינוני למוצלח. מצד אחד חומוס טעים במיוחד, טחינה טובה, פיתות טריות וסלט טרי. מנגד, הסלט אינו עונה להגדרה של סלט קצוץ, הפלאפלים היו מטוגנים מדי, ועלי הגפן השמנוניים יצאו מקופסת שימורים. אנחנו מקווים שהמנה תעבור מקצה שיפורים, ולו כדי לייצג את המטבח המקומי בכבוד.

צילום אפיק לילה
צילום אפיק לילה

ההמשך רק הדגיש את הבינוניות של מנת האסלי. שתי מנות דג מצוינות, שהדגימו גם שילוב נכון של רכיבים וגם טכניקה מצוינת בהכנת הדגים עצמם. מצד אחד פילה סלמון צלוי, שהוגש עם ירקות ירוקים, קרם פלפלים וזרעי כוסברה (84 שקלים), ומצד שני פילה בורי צרוב, שהוגש על קוסקוס עם רוטב עגבניות, גרגירי חומוס מתובלים וטחינת כוסברה (75 שקלים). הקלילות של הירקות הירוקים איזנה את השומניות של הסלמון, והכל ביחד יצר מנה מצוינת ומאוזנת בטעמיה. גם הבורי הפתיע לטובה, בעיקר משום שאת גרגרי החומוס החליף חטיף חומוס, שסיפק למנה טוויסט מפתיע במרקם ובטעם. הקוסקוס היה יותר מסביר, הטחינה הייתה טובה, והכל ביחד השתלב טוב.

צילום אפיק לילה
צילום אפיק לילה

הקינוחים כוללים מנות כגון ביצת הפתעה – כדור שוקולד במילוי ממתקים וגלידה, מוגש עם רוטב שוקולד-טופי חם (34 שקלים), וקרם ברולה קפה והל, המוגש עם עוגיית בקלאווה (34 שקלים). אנחנו  העדפנו לסיים הארוחה בשלב זה, ולצאת אל הים הקרוב כל כך אל המלון.

קפה פנורמה – מלון דן פנורמה, קויפמן 10 תל אביב. 03-5190190. א'-ה' 11:00-23:00, שישי 11:00 עד שעה לפני כניסת השבת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר