רנו אמיליה ברמת גן: הכנה מדויקת של מנות בשר

אנחנו פחות מורגלים לגלות שכאשר מסעדות מתחלפות הבעלים הם אותם בעלים. זה המקרה של רנו אמיליה באותו המקום בדיוק שבמתחם הבורסה ברמת גן. צילום מהאתר
רנו ואמיליה נפתחה כמסעדה איטלקית. חצי שנה לאחר מכן הגיעה הקורונה שטרפה את הקלפים. אז המקום ממשיך להתקיים אבל הקונספט השתנה: לא עוד מסעדה איטלקית אלא ביסטרו ישראלי

אנחנו מורגלים, לצערנו, בשינויים תכופים בתחום המסעדות. אחוז הסגירות של מסעדות בארץ גבוה ביחס לענפים אחרים, ובעידן הקורונה כל זה רק התעצם. אנחנו פחות מורגלים לגלות שגם כאשר מסעדות מתחלפות, הבעלים הם אותם בעלים.

קינג ג'ורג' היה אחד מגלגולי רומנו אמיליה המוצלחת הנוכחית

זה המקרה של רנו אמיליה: באותו המקום בדיוק, מתחם הבורסה ברמת גן, פתחו מישל וסוזי דיין סניף של רשת ספגטים לפני כ-15 שנה. בהמשך הם הפכו את המקום לסניף של רשת קינג ג'ורג', שפעל גם הוא במשך כמה שנים. בשלב מסוים הם החליטו לפתוח מקום עצמאי, ייחודי, שאינו סניף של רשת. כך נולדה מסעדת רנו אמיליה, שנפתחה כמסעדה איטלקית. חצי שנה לאחר מכן הגיעה הקורונה, שטרפה שוב את הקלפים. מסעדת רנו אמיליה ממשיכה להתקיים, אבל הקונספט השתנה: לא עוד מסעדה איטלקית, אלא ביסטרו ישראלי.

סלט. צילום רן גיל

הנחישות והגמישות של הבעלים מעוררת הערכה. כך גם האוכל, אליו נגיע מיד. אבל לפני כן התפריט, בו לא תמצאו ניסיון לחדשנות קולינרית כזו או אחרת. בין המנות הראשונות, למשל, יש פרנה חמה עם חמאה וסלט עגבניות, חציל שרוף עם טחינה וסלסה עגבניות, וכבד קצוץ עם ריבת בצל וטוסטונים. העיקריות מתחלקות בין המבורגרים וכריכים, בשרים, פסטה, דגים וסלטים. אבל כפי שגילינו בארוחה שלנו, גם אם אין חדשנות, אין זה אומר שלא יכולה להיות הנאה.

טחינה היונה. צילום שחר בן-פורת

התחלנו את הארוחה עם שתי מנות: טחינה היונה (20 שקלים) – מוגשת עם פלפל חריף מטוגן, שום קונפי ופיתה חמה; ופרחי כרובית (38 שקלים) – אפויים בתנור ומוגשים עם רוטב קיסר. הטחינה העשויה נכון הוגשה עם כמות לא גדולה מדי של קונפי שום, והפלפל חריף למדי ומטוגן היטב.

פרחי כרובית. צילום שחר בן-פורת

פרחי הכרובית, לעומת זאת, יכלו להיות עוד כמה דקות בתנור: הם היו באמצע שבין אפויים לטריים. הרוטב, לעומת זאת, עשוי היטב.

בורגר. צילום רן גיל

אם הכרובית יכלה להישאר עוד כמה דקות בתנור, משך ההכנה של המנות הבשריות היה מדויק. מנת רנו בורגר (59 שקלים) מבוססת על קציצת בשר שנטחנה ונעשתה במקום. ההמבורגר בשרני, עסיסי, צלוי בדיוק במידה שביקשנו (מדיום), והוגש עם ירקות טריים ולחמנייה רכה וטובה. גם הצ'יפס, שהיה קפוא בראשית דרכו, טוגן בדיוק במידה.

כבד עוף. צילום שחר בן-פורת

מנת כבד עוף ובצל מטוגן (48 שקלים) מוגשת, כמתבקש, על פירה. המיומנות של השף הורגשה כאן היטב – הכבד ירד מהאש בדיוק ברגע הנכון, כך שנותר רך ונימוח מבפנים. לשמחתנו, היחס בין הבצל לכבד שמר על הבצל בתפקיד המשנה. הפירה חלק וקליל יחסית, וכך היווה בסיס מצוין לכל מה שהיה מעליו.

רבות המסעדות שמנסות לחדש ולגוון, אבל מעטות המסעדות בהן יודעים להקפיד על הכנה מדויקת של מנות בשר כמו ברנו ואמיליה. רק בשביל זה שווה לאכול כאן.

רנו ואמיליה – אבא הילל סילבר 7 רמת גן, 03-5756060. א'-ה' 11:30-23:00

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר