שלוש דרכים מומלצות לצריכת פירות: שייקים ירוקים, שייק פירות ועוגת פירות

פירות קפואים או טריים (בעונה) הם חומר גלם רב תכליתי במטבח, ויצלחו גם לשילוב בבישול ואפייה. אין פרי שלא ניתן להכניס למתכון של עוגה או פאי
פירות זה טוב בשבילנו, על כך אין עוררין. להלן שלוש דרכים מהנות ובריאות לצרוך אותם: שייק פירות, שייקים ירוקים ועוגות פרי

הם טעימים, מתוקים, עסיסיים ושופעי בריאות, ולכן מומלץ מאוד לצרוך פירות. כבני אדם המשתייכים למי שליקטו בימים קדומים לא מעט פירות מאכל, ואף הנציחו בתנ"ך את התפוח כמקור לחיים ולדעת, גופנו מותאם לצריכת פירות. מכיוון שהפירות יפים, צבעוניים ומזמינים, קל להימשך אליהם והם יכולים להוות תחליף מצוין למתוקים המזיקים.

מה בריא בפירות ואיך כדאי לצרוך אותם?

פירות מכילים תערובות ייחודיות של רכיבים תזונתיים. ויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון, חלבונים, פחמימות, סיבים תזונתיים וחומצות שומן חיוניות.

הפירות מספקים אנרגיה זמינה ומתעכלים בקלות. הם בעלי תכולת מים גבוהה. הם אמנם עתירי סוכר, אבל הסיבים התזונתיים מאזנים את עליית הסוכר בדם.

כדי למצות את יתרונותיהם הבריאותיים, עדיף לצרוך פירות על קיבה ריקה. פירות שמתעכלים עם מזונות אחרים, יתסיסו אותם ויגרמו לנפיחות. הזמן האידיאלי לצריכת פירות, בשלמותם או בשייקים ירוקים, הוא הבוקר.

שייק פירות

כדי להכניס מגוון פירות לתפריט היומי, אפשר לרסק אותם לשייק. בשונה ממיץ פירות, השייק כולל את כל חלקי הפרי, לרבות הסיבים התזונתיים, ולכן הוא מהווה חלופה בריאה יותר בהשוואה אליו.

שתיית שייק פירות היא דרך קלה ונעימה לצרוך פירות, גם כשכושר הלעיסה תקין. לכן השייקים הפכו לחלק בלתי נפרד מאורח חיים בריא, שהוא גם קל יותר ליישום. שייק פירות יכול לשמש תחליף מהיר אך מזין לארוחה שלמה. כל מה שצריך זה בלנדר טוב, שלל פירות קפואים או טריים, ונוזל לדילול.

שייקים ירוקים עם פירות

אם מדברים על שייקים בריאותיים, אי אפשר שלא להתייחס לשייקים ירוקים; טרנד מוביל בתחום הבריאות העכשווי. העלים הירוקים הם אוצר של רכיבים בריאותיים. כשטוחנים אותם בנוזלים, מרוויחים את כל זה ובמרקם ידידותי.

מאידך, טעמם של העלים, אם אלה תרד, חסה, סלרי, עלי בייביס, קייל או פטרוזיליה (גם בתוספת עשבי תיבול כמו נענע, בזיליקום, מרווה או לואיזה), יכול להיתרם רבות משילוב פירות מתוקים. זו הסיבה ששייקים ירוקים, מכילים תמיד פירות.

שייקים ירוקים המורכבים מעלים, פירות קפואים או טריים, אגוזים וזרעים, הם מקור מעולה לנוגדי חמצון, ויטמינים מקבוצת B, ויטמין K, ויטמין C, מינרלים כמו ברזל, מגנזיום ואשלגן, וסיבים תזונתיים.

כמה שייקים ירוקים כדאי לשתות ביום? מומלץ שייק אחד. את שאר המזונות שצורכים במהלך היום כדאי ללעוס, כי הלעיסה מפעילה את מערכת העיכול ותורמת לשובע.

הכנת שייקים ירוקים היא גם קלה וגם מאפשרת יצירתיות בבחירת המרכיבים, ליצירת מרקמים וטעמים שונים.  שייק ירוק קלאסי יכיל סוג אחד או שניים ורצוי אף יותר של עלים ירוקים, פירות טריים או קפואים, חלב צמחי, מיץ טבעי כמו מיץ תפוזים או מים. לזה אפשר להוסיף טחינה, אבוקדו, שקדים ואגוזים טבעיים, חמאת שקדים, חמאת בוטנים, פירות יבשים, זרעי צ'יה או פשתן, אבקת ספירולינה, אבקת קקאו, קינמון, ג'ינג'ר ועוד.

עוגת פירות

פירות קפואים או טריים (בעונה), הם חומר גלם רב תכליתי במטבח, ויצלחו גם לשילוב בבישול ואפייה. אין פרי שלא ניתן להכניס למתכון של עוגה או פאי. מהתפוח והשטרודל, דרך התות שהפך לקישוט האולטימטיבי לעוגות קצפת, ועד לאגסים, פירות יער, תאנים, אפרסקים, מנגו, דובדבנים, תפוזים וגם לימון; כולם משתדכים היטב לעוגות ומאפים.

פירות שימשו מימים ימימה במתכוני מאפים, עוגות ועוגיות, כאחת הדרכים הפופולריות לניצול הערכים התזונתיים של הפרי. במתכוני עוגות ניתן לשלב הן פירות קפואים והן פירות טריים, שיתרונם זמינות גבוהה, המאפשרת ספונטניות במטבח ללא ויתור על הערכים התזונתיים שבפירות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר