שף אסי דלק על הארוחה המיוחדת שתוגש למשתתפי כנס הבכירים של רד האט ואינטל: "הכנאפה שלנו היא הטובה ביותר בארץ"

שף אסי דלק - מטבח גורמה ים-תיכוני טבעוני במיטבו
אסי דלק הוא שף כבר קרוב ל- 14 שנים, וברזומה שלו בין השאר מסעדת "הברווז האגדי" שפעלה מספר שנים ברחוב שינקין, מטבחי אולמות אירועים ועוד

זה יכול היה להישמע כמו רמזים לכתב חידה במשחק "מחפשים את המטמון": הוא בן למשפחה ערבית מיפו, בת זוגו יהודייה מחיפה, הוא השתתף במיונים ל"מאסטר שף", ויחד הם פתחו מסעדה טבעונית בחיפה. על מי מדובר ומה סיפורו?

באתר REST מופיעה מסעדת אום כולתום (עד עכשיו בחיפה ועתה גם במתחם רמת החייל בתל אביב) כ'חומוס בר מסעדה טבעונית'. בפייסבוק תמצאו אותם תחת 'אום כולתום – אוכל טבע נשמה' עם הגדרה של "מטבח שף ים תיכוני מקומי, המשלב טעמים ותרבויות בגישה של "חזרה לטבע" על ידי שימוש בחומרי גלם טריים בשלל צבעים וריחות מפתים באווירה אותנטית".

את אלה יביא השף אסי דלק שעומד מאחורי אום כולתום לארוחת צהרים מיוחדת אותה יכין יחד עם השף של מתחם הארועים לאגו בראשון לציון, למנהלים הבכירים שיגיעו למפגש Red Hat & Intel Leaders Circle, בו ייפגשו בכירים בחברות  Red Hat ו- Intel העולמיות עם מובילי התעשייה בישראל. המפגש מיועד למוזמנים בלבד, ויתקיים במסגרת אירוע Red Hat Forum Israel שיתקיים ביום שלישי 14 בנובמבר 2017 במרכז הכנסים לאגו בראשון לציון.

אסי דלק הוא שף כבר קרוב ל- 14 שנים, וברזומה שלו בין השאר מסעדת "הברווז האגדי" שפעלה מספר שנים ברחוב שינקין, מטבחי אולמות אירועים ועוד. כשהשף מספר על העקרונות המנחים אותו, יש מה לשמוע, מאחר שבמסעדות שלו הדגש על טבעונות, עם קינוחים ללא גלוטן וללא ביצים. מאחר שישראל ידועה כמדינת חומוס, החומוס מהווה 30 אחוז מעסקי אום כולתום, כשמנת הדגל היא חומוס שוורמה/בשר טבעוני – סופר-חומוס עתיר חלבון העשוי מחומוס ועדשים כתומות, עם טחינה גולמית, סלט עגבניות וסומק בצד. עוד בתפריט: בלאדי – עלי גפן וכרוב ממולאים, מפרום, קוסקוס, מג'דרה, מעלובה – הכל טבעוני. "הכל אצלנו מהטבע וללא תחליפים. אנחנו מכינים בעצמנו בלי כימיקלים", מתגאה שף אסי דלק, שמגלה סוד קטן שמשתתפי כנס הבכירים של רד האט ואינטל יגלו אותו בעצמם: "הכנאפה שלנו היא הטובה ביותר בארץ".

בארוחה הייעודית למשתתפי כנס הבכירים יספר השף על דרכו ועל הקווים המנחים של המטבח שלו, וילווה את הדברים בפרזנטציה של המנות אותן יכין לארוחה יחד עם השף של לאגו, שביצוען בפועל ייעשה במטבחי מרכז הכנסים. תפריט הארוחה יכלול כמנה ראשונה חומוס אסלי ושווארמה מיפו – קרם חומוס טבעי ושווארמה מחלבון סויה ואפונה עם תבלינים מיפו; שיפוד קבבוני פטריית king oyster על האש וירקות קלויים מהמדורה עם עשבי בר ארץ ישראלים. אלה יוגשו על פולנטה עשויה מתירס אמיתי מוקרמת בחמאת קשיו ומוסקט. הקינוח יהיה כמובן הכנאפה מס׳ 1 בארץ – שערות קדאיף במילוי גבינת מוצרלה משקדים מתקתקה בסירופ הדרים, הל ומי זהר, בליווי עלי נענע מרעננים, פרי עונתי ושקדים קלויים.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר