פסטיבל היין של תל אביב 2013: לא להחמיץ

מזג אוויר נפלא קיבל את פני מאות האורחים שהגיעו לפתיחת פסטיבל היין של תל אביב ביום שלישי השבוע, שהיה היום הראשון למהדורת 2013 של הפסטיבל (מוזיאון ארץ ישראל ברמת אביב, גם רביעי-חמישי 29-30 למאי). יקבי בוטיק לצד יקבים גדולים הטעימו עשרות סוגי יין, תוך מתן הסברים מקצועיים של דיילים ודיילות

מזג אוויר נפלא קיבל את פני מאות האורחים שהגיעו לפתיחת פסטיבל היין של תל אביב ביום שלישי השבוע, שהיה היום הראשון למהדורת 2013 של הפסטיבל (מוזיאון ארץ ישראל ברמת אביב, גם רביעי-חמישי 29-30 למאי).
יקבי בוטיק לצד יקבים גדולים הטעימו עשרות סוגי יין, תוך מתן הסברים מקצועיים של דיילים ודיילות יין.

הפעם הפסטיבל היה שונה מאשר בשנים עברו, ואני מודה כי בכתבות שלי לפני שנה ושנתיים הבעתי את מורת רוחי על חוסר המקצועיות שבהפקת הפסטיבל. הפעם המצב היה שונה.
זו פעם ראשונה שהשימוש במדיית הפייסבוק היה ממוקד ומקצועי. המארגנים השכילו לפנות אל הציבור דרך מדים זה על מנת להעביר מידע עדכני על היקבים, ובכך לאפשר למבקר לבוא מוכן ומאורגן .
כשיש מאות סוגי יין לטעימה, הקהל צריך לבחור מה לטעום – יינות מוכרים, יינות חדשים, יין לבן, וכו'. אי אפשר הרי לטעום את הכל.
דפי המידע שהועלו היו קלים להבנה ונגישים, והיו הוגנים מבחינת פרסום היקבים שהשתתפו. לא הופלו יקבים קטנים לעומת גדולים, ולא הופלו יקבים המעסיקים משרדי יחסי ציבור לעומת אלה שאין להם. ועל זה שאפו.

המיקוד האינטרנטי הביא לתערוכה קהל שונה. מאות פרצופים חדשים ונפעמים עמדו מול הדוכנים, ושאבו כל פיסת מידע שנמסרה להם. זה היה קהל איכותי שבא לחוות תרבות יין, ולא בא למלא את בטנו ביין ככל שימזגו לו.
שלא כמו בתערוכה בירושלים, שם אנו מוצאים צעירים רבים שמשלמים עבור כרטיס כניסה ושותים כאילו זה היה הבר הכי זול בעיר; בפסטיבל תל אביב הגיעו לאוכלוסייה בוגרת יותר, שיודעת כי מחיר כרטיס הניסה לא זול (99 ₪, אם כי היו דילים שונים, כמו עם העיתון אנשים ומחשבים, ב- 75 ₪), ותמורתו האיכות תהיה גבוהה – גם ביין וגם בקהל המבקרים.

כפי שכתבתי, קשה לטעום את כל היינות. בתערוכות מהסוג הזה אני מגיע לדוכן ומבקש לטעום רק יין אחד מכל המבחר, ומבקש כי יבחרו עבורי את היין שהכי משקף את היקב, או מה שהם חושבים שהנו היין הטוב ביותר של היקב.
אני תמיד מופתע מהבחירה של היינן או המטעים. זו גם דרך ליהנות מחוויה קצת שונה. הרי יינות שאני מכיר ויכול לשתות כל השנה, פחות מעניינים אותי. בתערוכה כזו אני מחפש את המיוחד. נכון, לפעמים נתקלים בקטסטרופות, אבל גם זה סוג של חוויה.

רשמי טעימה:

יקב טפרברג: קברנה סוביניון רזרב
היין הטוב ביותר שנמזג בתערוכה. אלגנטיות מושלמת.

יקב אבידן: פרינג' 2008
קריניאן, גראנש, קברנה סוביניון ומרלו. 25 חודשי חבית. 13.7% אלכוהול.
יין עוצמתי, אלגנטי, מאוזן ומרתק. לא לוותר.

יקב שושנה: סירה 2008
18 חודשי חבית. המון פירות יער, מתיקות מאוזנת. שילוב של עולם חדש. יין עוצמתי בעל אמירה מאוד מיוחדת של הייננית.

יקב הר ברכה: פטיט סירה 2008
זן שבדרך כלל לא מבוקבק בפני עצמו כיין זני. אותי היין הזה ריתק. יופי של יין . לא לוותר.

יקב בן חיים
אצל בן חיים רצוי להתעכב על היינות הצעירים. היינות קלים ובעלי טעמים עזים של פרי טוב. אין חבית, אין אלכוהול גבוה. עוצמת הפרי בכל הדרה.

יקב דלתון: פטיט סירה 2011
יין סגול. מורכב מאוד. אלגנטי ומרתק.

יקב הר אדר: בלנד קברנה, מרלו ושיראז 2010
14 חודשי חבית. היין מאוד חמאתי. מאוזן נפלא ומצליח להעביר את הטעמים הייחודיים של כל זן בנפרד. יופי של יין.

יקב כפיר: ברברה 2007
זן איטלקי שאין הרבה שיודעים ומעיזים לעבוד איתו בארץ. יקב כפיר מצליח להעביר לבקבוק את הטעמים הייחודיים של הזן הנפלא הזה.
ארקדי פפיקיאן, יקב אמפורה
יקב אמפורה: בלאן דה נואר 2012
יין לבן שהופק מענבים אדומים (קברנה סוביניון, מרלו וקברנה פרנק), עם השרייה מאוד קצרה של הקליפות. התקבל יין בצבע אפרסק. מאוד רענן, קריספי ועם פרי צעיר . יין מעניין.

יקב לוריא: רוסו 2011
בלנד של סנג'ובזה, ברברה, סירה וקברנה סוביניון. 6 חודשי חבית.
הייחוד של היין הזה הוא בארומות הנפלאות שבוקעות מהכוס.

יקב מוני: שיראז רזרב 2010
תוספת 5% פטי ורדו אפשרה לשיראז לצאת החוצה במלוא הדרו.
יין עשיר בטעמים, חמאתי מאוד עם עושר פרי נפלא. אלגנטי ומרתק.

יינות סיטו: סוביניון בלאן מיובא
קטסטרופלי. ללכת לטעום על אף רמת היין הנמוכה, ואז ללכת ולטעום כל סוביניון בלאן אחר בתערוכה על מנת להבין איך צריך להיות סוביניון בלאן טוב.

לסיכום: תערוכה איכותית ומרתקת. עם כישלון אחד גדול לשני יקבים גדולים וחבל.
נכשל גדול ליקב רמת הגולן ונכשל גדול ליקב כרמל – היקבים הגדולים שמובילים את התעשייה הזו ונאבקים ביניהם למי יש גדול יותר, ששניהם נעדרים באופן מהדהד.
הפעם פספסתם. לא השכלתם להבין שפסטיבל היין 2013 במוזאיון הארץ השכיל לעשות יח"צ ממוקד, עם חשיפה אינטרנטית לאוכלוסייה בוגרת ואיכותית.
שימוש בפייסבוק זה בדיוק מה שאתם צריכים כדי לרתק את הקהל הפוטנציאלי, ובכך להעניק לתעשיית היין עוד אפשרות להעלות את התצרוכת כפי שכולנו רוצים.
אבל כנראה שלהיות עסוקים בלמכור ברשתות השיווק 4 בקבוקים במאה שקל, יותר חשוב לכם.

לקהל חובבי היין עוד יומיים כדי ליהנות מיינות טובים ומאווירה מדהימה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר