אבישג ביסטרו (צ)בר – חומרים ישראליים עם טאץ' של יצירתיות

"זהו אוכל לא מתיימר, אלא פשוט ואיכותי מחומרים מקומיים, שאחד הדברים הייחודיים בו הוא שהמנות סקסיות", אמרו הטבחים ליאור וגל. "כיף לראות אותן ואת שילוב הצבעים. חשוב שהתצוגה והמראה יהיו אסתטיים"

מסעדות לא חסרות, כידוע, במתחם מסעדות רמת החייל הכולל את הרחובות הברזל וראול ולנברג. בכל זאת, בשם המסעדה אבישג ביסטרו (צ)בר, יש אלמנט מסקרן: אולי הגעגוע לארץ הצבר של עוזי חיטמן ז"ל, אולי אבישג ("אני רואה לך הכל…) מהשיר של אריק אינשטיין, ואולי אבישג השונמית המחממת לדוד המלך הבא בימים את לילותיו…
בכל מקרה, בעל המסעדה, נועם שינטל, איש היי-טק, חובב בישול גורמה ואירוח, אומר כי החליט להביא לסועד הישראלי מטבח מבוסס על חומרים מקומיים וטעמים שלדעתו אנחנו הישראלים אוהבים לאכול, תוך פרשנות יצירתית. התפריט הורכב על ידי השפים היועצים אבי שטייניץ ועמיר סיון, ומבוצע על ידי פיטר שיקלושי (לשעבר שף "ימה" ת"א).

קירות המסעדה, אותה עיצב יואב דריאל תוך שימוש בצבעים אדום, חמרה ושמנת, בשילוב עץ; מעוטרים בכרזות פרסום ישנות (תנובה – מתוצרתנו, גאולת ארצנו של הקרן הקיימת, רק הבננה העברית), וגם תמונה ישנה של מלכות יופי חייכניות משנותיה הראשונות של מדינת ישראל המתהווה.
ענת, המלצרית החביבה ביותר, שהנה גם רקדנית, הציגה לנו את התפריט הכולל מגוון של מנות פתיחה קטנות במחירים נוחים של 10 עד 15 ₪, ומנות עיקריות בטווחים של 41 עד 69 ₪.

מהמנות הקטנות הקרות בחרנו סלט עדשים שחורות וראשד עם רוטב יוגורט ושום – 10 ₪ – טעים ומוצלח, וכך היו גם המנות הקטנות החמות שבחרנו: פלאפל דגים (קטפיש) על טחינה לבנה וסלט עגבניות – 12 ₪ ,וסיגרים במילוי גבינת עזים רכה ופיסטוקים – 15 ₪.
מעורב טחולים וזיתים ב- 12 ₪ – לא היה, ולמעשה כפי שגילתה לנו ענת, יצא מהתפריט (טוב, אני כנראה היחיד שרצה מנה זאת באבישג אי-פעם).
מנת פתיחה קרה נוספת של קוביות בטטה בסילאן תמרים ושקדים – 12 ₪, הייתה פשוט מתוקה מאוד/מדי, ואולי מתאימה למחלקת הקינוחים.
עוד בתפריט מנות הפתיחה של אבישג: טבולה פירות ים – 15 ₪; פסטייה פרגיות ושקדים בתבלינים מתוקים – 15 ₪.

למנות עיקריות בחרנו בקציצות דגים (מוסר) של בית ברוטב עגבניות עם גרגרי חומוס ומנגולד ועראק – 59 ₪; מנה מומלצת המגיעה בתבנית אישית שבילתה בתנור. טעימים היו גם השרימפס באספרגוס עם יין לבן, שום ועגבניות – 69 ₪.
בין העיקריות תוכלו לבחור גם בחזה עוף במילוי חציל חרוך ופלפל, במעטפת מעושנת המוגש על תבשיל עדשים שחורות וטחינה – 55 ₪; פילה מוסר שחום ברוטב עגבניות, קלמטה, ארטישוק ולימון – 69 ₪.
ולקינוחים: בוואריה ישראלית על מרנג, עם אגוזי מלך ורוטב שוקולד- 27 ש"ח; קינוח אבישג – סלסלת קדאיף שחומה במילוי מוס חלבה על רוטב פירות יער – 27 ₪.

ליאור וגל, הטבחים בערב ביקורנו, נעתרו אחרי לחץ כבד לספר לנו שהקונספט של מסעדה ישראלית, עם אוכל ישראלי – גורמה ככל האפשר, כרוך בשימוש בחומרים מקומיים עם וריאציות על קיבוץ הגלויות המהווה את ישראל: שימוש בעדשים שחורות, פלאפל, דגים, חומוס, תמרים.
"זהו אוכל לא מתיימר, אלא פשוט ואיכותי מחומרים מקומיים, שאחד הדברים הייחודיים בו הוא שהמנות סקסיות", אמרו השניים. "כיף לראות אותן ואת שילוב הצבעים. חשוב שהתצוגה והמראה יהיו אסתטיים". ואכן זה כך, כפי שראינו בעצמנו במנות שאכלנו.
תחת לחץ נוסף נשברו אנשי המטבח והתוודו כי מנות הלהיט של אבישג הן כבד בסילאן, ודג מוסר.

אבישג רוצה להיות מסעדה-בר של יום ולילה, כשבצהרים קהל היעד הם אנשי ההיי-טק שמוזמנים לארוחה עסקית (11.30-16.30), ובלילה מחכה אבישג למבלי אוכל ושתייה בבר המגוון המגיעים למתחם, שלמען האמת בערב ביקורנו – יום ראשון הפותח את השבוע – היה ריק למדי. חוויה מיוחדת בלילה היא החניה החופשית במקום בלתי אפשרי לחניה ביום. האמת? רק בשביל זה שווה להגיע…

עתה מציעה אבישג גם ארוחות ערב במחיר של 79 ₪ עבור מנה ראשונה, מנה עיקרית וקינוח – מתוך תפריט המסעדה. הבעלים אומרים כי "המבצע הוא חלק מתהליך שיווקי שהחלה המסעדה בשבועות האחרונים, שמטרתו למשוך קהל לקוחות חדש שטרם התוודע אל המקום". צעד שנראה בהחלט במקום כדי שאבישג לא תהיה רק מסעדה של עסקיות צהרים.


אבישג – ביסטרו (צ)בר ישראלי
רח' הברזל 32, רמת החייל תל-אביב
טל. 6474001 – 03
פתוח: כל יום מ- 11:30 לפנה"צ עד לקוח אחרון



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר