אדלינה בכברי – התנועה הקיבוצית החדשה

הקיבוץ משנה את פניו. אדלינה שימשה בעבר מועדון התרבות של הקיבוץ. היום שוכנת במקום מסעדה מומלצת לארוחת צהרים בטיול סופשבוע, אך גם לערב רומנטי זוגי

בכל עונות השנה מהווה הצפון בעיקר מקור משיכה לתיירות פנים.
מסעדת אדלינה מהווה חלק טעים לחך ונעים לעין בנוף. המסעדה ממוקמת בלב קיבוץ כברי, ומצוידת במרפסת סגורה בחורף ופתוחה בקיץ, מורמת מעט מעל צפון הגליל המערבי, ומאפשרת מבט מצוין מראש הנקרה ועד עכו.

ככה זה, הקיבוץ משנה את פניו. אדלינה שימשה בעבר מועדון התרבות של הקיבוץ (היום התרבות היא איש איש לפני מקלט הטלוויזיה בביתו), ומעצב במסעדה שמר על הדומיננטיות של העץ במקום בריהוט, בתקרה ובחלונות. הסגנון הנו של אמצע המאה שעברה – ראשית ימי המדינה, נעים ומזמין.

קבלת הפנים לה זכינו הייתה לבבית ואדיבה. הצוות מיומן, מתנהל בשקט ומורגשת אחווה נעימה.
למסעדת אדלינה שני תפריטים. אחד עד השעה 19:00 והשני שעה זאת לתוך הערב.
המנצחים על התפריט הם השפית אדלינה גולדפלד והשף בפועל רושדי דקוואר, בן הכפר תרשיחא שמכיר היטב את עשבי הגליל וטעמיהם. דקוואר משלב את עשבי הגליל בין חומרי הגלם האחרים, מה שיוצר שילוב של תפריט ים תיכוני ספרדי-קטאלוני עשיר בטעמים ובניחוחות.

אנחנו הגענו בצהרי יום שישי. המנה הראשונה היא שלל סלטים, שבקלות יכולים להיות ארוחת בראנץ', כשמו של התפריט. הסלטים כולם היו טעימים מאוד. המיוחדים: סלט חצילים קלויים עשויים בבלנדר – טעם של בית. טחינה ירוקה – מצוינת. פלפל אדום מוחמץ עם גבינה, רוטב כוסברה – מיוחד מאוד וטעים, וריבת גזר עם תפוז ולימון – שילוב פשוט נהדר.

למנות עיקריות בחרנו קציצות טלה עם ירקות מאודים, וכבד עוף על מצע קינואה. הכבד הוכן בדיוק לפי הבקשה: לא אדום אך לא שרוף, טעים מאוד בכמות נדיבה. מצע הקינואה היה נהדר בהשוואה למספר ניסיונות שעשינו אנחנו עם הקינואה. קציצות הבקר היו טובות אך מעט יבשות. הירקות המאודים היו עשויים נפלא.

למנות אחרונות הזמנו כנפה ומוס שוקולד. הכנפה הייתה בעלת טעם ייחודי. השילוב של הגבינה עם הגלידה המצורפת והפיסטוק המפוזר סביב, היווה שילוב טעים ומומלץ. המוס משוקולד מריר היה טעים, עם תות שדה ליד. אוהבי שוקולד יחייכו בסיום המנה.
לסיכום, אדלינה היא מסעדה מומלצת גם לארוחת צהרים באמצע טיול סופשבוע של כל החברים, אך גם בהחלט לערב רומנטי בזוג.

בין המנות בתפריט "אדלינה":
למנה ראשונה: טיול טאפאס – טעימות של טאפאסים כמנה ראשונה (115 ₪ לזוג)
מנות עיקריות: סינטה ובייקון צלויים בגריל עם פריקי ברוטב ציר עוף, שמנת וטרגון (97 ₪); פילה בקר צלוי עם פירה תפו"א ברוטב יין אדום ,ציר בקר ובלסאמיקו (121 ₪); צלע לבן צלוי עם פירה תפו"א וירקות ברוטב יין אדום וציר בקר (88 ₪); שרימפס בציר ים עם ברוקולי ובצל ירוק (89 ₪); סרסואלה פירות ים ברוטב ג'ינג'ר ולימונית עם עגבניות ועשבי תיבול (102 ₪); פאייה מארינארה – אורז, זעפרן, קוביות פילה דג, פירות ים וציר ים (186 ₪)
מנות צמחוניות: קנלוני ממולא בברוקולי, עגבניות וגבינת ריקוטה בקרם פלפלים ופרמג'ן (78 ₪); קינואה עם ירקות העונה (48 ₪)
קינוחים: "קראמה קטאלאנה" בניחוח לימון וקינמון (29 ₪); מוס שוקולד מריר ופראלינה (40 ₪), כנאפה "אדלינה" בליווי גלידת פיסטוק (31 ₪); טאפאס מתוקים (52 ₪)


מסעדת אדלינה
קיבוץ כברי
טל. 04-9523707
פתוח: ב'-ה' 15:00-12:00 (עסקיות), 22:00-19:00
ו' 15:00-11:00, 22:30:19:00
שבת 16:00-12:30, 22:00-19:00

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר