אדלינה, למי שאוהב לאכול

אדלינה בקיבוץ כברי היא מסעדה מעולה בכל פרמטר של סועד המבקש בילוי קולינרי מלא. לאדלינה מגיעים בלי שעון, ועם חך המוכן לחוויה

אדלינה בקיבוץ כברי היא מסעדה מעולה בכל פרמטר של סועד המבקש בילוי קולינרי מלא.
המסעדה ממוקמת במדרון המערבי של הגבעה עליה יושב הקיבוץ. המיקום מאפשר מבט על נוף מדהים של רצועת החוף בין ראש הנקרה לבין הר הכרמל, ובונוס של בריזה נעימה היישר מהים, למרות מרחק של כחמישה קילומטרים מהים.

מבנה המסעדה בנוי בסגנון של פעם, ועבר גלגולים מספר עד שהפך למסעדה. אפשר לשבת בפנים, שם השולחנות מעטים ומפוזרים, המאפשרים אינטימיות לסועדים, בעוד התקרה הגבוהה נותנת הרגשה של אולם גדול. בחוץ יש מרפסת מקורה ולא מקורה. הריצוף של אבנים טבעיות, לא מסותתות. אנחנו בחרנו לשבת במרפסת כדי להוסיף לתפריט את הנוף והבריזה.

בשעות בהן היינו באדלינה מוגש תפריט בראנץ', השייך לשעות הצהרים של יום שישי, כשבערב מוגש תפריט ערב. בימי חול מוגש תפריט צהרים ותפריט ערב.

הבראנץ' מכיל לפתיחה כרובית בטחינה, ירקות קלויים, גבינת פטה, טחינה ירוקה, לבנה עם שמן זית, קרם חציל קלוי עם קצח, סלט גלילי, חמאה וריבה, לחם עם מטבלים. בהמשך שתי ביצים לבחירה או פסטה צמחונית, שקשוקה קינואה עם ירקות העונה, כבד עוף מוקפץ במרסאלה עם קינואה, ראגו בשר טלה על חציל אש ברוטב טחינה או פילה דג צלוי ברוטב לימונית עם פירה תפוחי אדמה, פסטה פירות ים. משקה מצורף, תה קר מצמחי גינה.

אנחנו בחרנו כבד עוף מוקפץ במרסאלה עם קינואה. הכבד היה עשוי בדיוק לטעמנו, והקינואה במרסאלה, בקישוט ירקות קלויים, הייתה מצוינת, והשלימה את טעמו של הכבד למנה נהדרת בטעם ובצורה.
כאן חשוב לציין שהמנות מוגשות בהקפדה יתרה על הצורה, של המנה ושל השולחן כולו, המלצרית, ירדן, מיומנת בהגשה ומסבירה היטב את התפריט.

מנה עיקרית נוספת, פילה דג דניס צלוי ברוטב לימונית עם ירקות מאודים. המנה הייתה מעולה, ולא היה צורך בתיבול נוסף, אפילו של לימון. בגלל ייסורי מצפון של קלוריות, ביקשנו תוספת אחרת מתפוחי האדמה המוצעים בתפריט, וקיבלנו ירקות מאודים עשויים מצוין. כליווי לארוחה ברמה כזו צרפנו יין אדום של יקב טוליפ. יין עם נוכחות, נהדר.

אחרי הפסקה ארוכה של נוף ובריזה הזמנו מנות אחרונות. מוס שוקולד מריר ופרלינה וסורבה הדרים, סיום יאה מאד לארוחה מעולה.

העיקריות בתפריט הערב נראות מבטיחות במיוחד לאור ההצלחה בבראנץ':
סינטה ובייקון צלויים בגריל ברוטב ציר עוף, שמנת וטרגון עם גראטן פסטה, פילה בקר צלוי ברוטב יין אדום, ציר בקר וורמוט אדום עם פירה תפו"א, צלע לבן צלוי ברוטב יין אדום וציר בקר עם פירה תפו"א וירקות, כבד עוף מוקפץ בבצל ויין מארסלה עם קינואה, פרגית במרינדת זעתר ופרמג'יאנו, צלויה בגריל עם שרימפס ופירה תפו"א, פילה דג צלוי ברוטב לימונית עם ריזוטו בצל ירוק ושמנת, שרימפס בציר ים עם ברוקולי ובצל ירוק, סרסואלה פירות ים ברוטב ג'ינג'ר ולימונית עם עגבניות ועשבי תיבול, פאייה מארינארה – תבשיל אורז בציר ים וזעפרן עם פירות ים וקוביות פילה דג.

לאדלינה מגיעים בלי שעון, ועם חך המוכן לחוויה.

אדלינה
קיבוץ כברי
טל. 9441321–057

צילומים: שוש ואילן זוסמן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר