איסקנדר – תורכיה על הירדן

אפשר ליהנות מארוחה באיסקנדר, במיוחד אחרי רפטינג סוער ומהנה. אם לא תצפו להפתעות קולינריות או למטבח תורכי אמיתי, תיהנו מהאוכל יותר

באחד הביקורים האחרונים שלנו בצפון הארץ עצרנו לצהרים באיסקנדר. זה לא בדיוק מקום ש"עוצרים בו". איסקנדר ממוקמת מרחק כמה דקות נסיעה מצומת מחניים; מקום שיש להגיע אליו באופן מיוחד כדי לאכול בו. או, לחילופין, אם אתם לקוחות רפטינג נהר הירדן, המתחם הוותיק בו שוכנת המסעדה.

המסעדה מגדירה את עצמה כים תיכונית והיא שוכנת במיקום מצוין, על גדות הירדן, עם חלונות רבים הפונים לנוף. העיצוב שלה מזכיר יותר עיצוב כפרי מאשר ים תיכוני מובהק, סתירה שקיווינו שתעדר מהתפריט.

התפריט אכן עמד בציפיות הראשוניות, והוא מציג מנות ים תיכוניות ברובן, עם מה שהבעלים מגדיר "ניחוחות תורכיים". הניחוחות מושגים הודות לטאבון תורכי מיוחד שנבנה במקום, בשילוב ידע מקצועי שקיבלו עובדי המסעדה משני אופים תורכיים שבאו להכשיר את הצוות.

מהתפריט ביקשנו את הלוואש, כלומר מבחר סלטים המגיעים עם פיתות גדולות וחמות שנאפו בטאבון (9 ₪, או 25 ₪ למי שאינו מזמין מנה עיקרית). מבחר הסלטים גדול וכולל ערב רב של סלטים, כולל חצילים עם זיתים, גזר מבושל, סלט סלק וטחינה. הסלטים טריים, טעימים ומספקים.

הפתיח המשביע יחסית לא מילא אותנו לגמרי, וכך נשאר מקום למנות הבאות. פילה מושט (74 ₪) הגיע לאחד מאיתנו – מנה גדולה וטעימה של דג המגיעה עם אורז לבן וסלט ירוק עם רוטב אלף האיים, שהיה כבד ומיותר. הרוטב העדין של הדג מגיע בצד המנה ולא עליה – צעד חכם, אך כדאי שלא לפספס את הרוטב שמוסיף הרבה למנה.

פידה חצילים היא מנה טורקית (28 ₪), המשלבת מאפה ועליו חצילים וביצה. התורכי שבינינו התאכזב: מנה אנמית, נטולת טעם, עם דומיננטיות גדולה מדי של בצק ומיעוט בחצילים, שהנם רכיב פופולרי מאוד במטבח הטורקי.
סלט הפאטוש, הכולל עגבניות, מלפפונים פלפלים, בצל וקרעי פיתה (38 ₪), היווה נחמה. זוהי מנה גדולה, צבעונית וטרייה. רק עשבי התיבול המובטחים נעדרו ממנה.

אחרי שסיימנו הכל נותר לנו לחכות לקינוח. המקום כשר, וכך הקינוח שהגיע – גלידת וניל ותאנים – היה פרווה. למרות זאת שילוב הטעמים היה טוב, המרקם סביר למרות העדר השמנת האמיתית. רק מגוון התוספות: סוכריות, סירופ שוקולד ושברי פיסטוק – היה יותר מדי בשבילנו.

לסיכום, אפשר ליהנות מארוחה באיסקנדר, במיוחד אחרי רפטינג סוער ומהנה. אם לא תצפו להפתעות קולינריות או למטבח תורכי אמיתי, תיהנו מהאוכל יותר.

איסקנדר
מתחם רפטינג נהר הירדן, ליד צומת מחניים
טל. 04-9007000, 04-6817152
www.rafting.co.il
א'-שבת, 12:00-22:00

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר