אלורה – התשוקה לאוכל איטלקי

מסעדת אלורה עונה למה שאנחנו צריכים אחרי שנת הקורונה: אוכל טוב, מספק ומהנה, מהסוג שגורם לחוש במטבח איטלקי ולא בתל אביב

בכל יציאה שלנו מהבית לרחובות העיר, אנחנו מסתכלים בתהייה מלווה בחשש על בתי העסק השונים; תוהים מי סגר את שעריו ומי ממשיך לעבוד, למרות הכל. ככל שמדובר במסעדות, החשש שלנו גדול יותר. למרות המשלוחים למיניהם, הישרדותם של בתי האוכל אחרי יותר משנה של קורונה, אינה מובנת מאליה.

צילום תום חוליגנוב

זו הסיבה לשמחה שלנו על כך שהמסעדה האיטלקית אלורה ממשיכה להתקיים. יותר מ-12 שנים שהמסעדה פועלת בעיר – תחילה בשדרות רושטילד וכיום בשדרות בן גוריון – והמשלוחים עזרו לבעליה לעבור לעבור את התקופה הקשה. השמחה שלנו גברה במהלך הארוחה: אלורה יודעים לתת מענה טוב לתשוקה שלנו לאוכל איטלקי.

צילום מדף הפייסבוק

החתום על התפריט הוא השף אורי קאריק, שב-20 השנים שהוא בתחום עבד במסעדות מסה, 1948, ימק"א הרצליה, ומסעדת מלון סטאי. הפסטות מיוצרות על ידי חברת דורו איטליאן, וגם הגבינות מיובאות מאיטליה. בנוסף, כל המאפים נאפים בטאבון לבנים שהיגר מאיטליה, ומצא את מקומו במטבח המסעדה.

התפריט מציע מנות ראשונות, סלטים, פיצות, פסטות, מנות עיקריות וקינוחים, כמובן. אנחנו התחלנו עם רביולי די נוצ'י – רביולי שנעשה במקום במילוי גבינת מסקרפונה, אגוזים ובזיליקום, מוגש עם רוטב שמנת מרווה (62 שקלים). למרות הפוטנציאל להיות מנה כבדה, היא היתה קלילה יחסית למצופה – בצק לא עבה, ובתוכו כמות מספקת מהתערובת המובטחת, עם רוטב עשיר בטעמיו שהשתלב מצוין.

צילום הסלט שחר בן-פורת

במקביל ביקשנו וקיבלנו סלט אנדיב וגורגונזולה, המשלב גם לבבות חסה, אגסים, אגוזים מקורמלים, בצל סגול ועגבניות שרי, עם רוטה ויניגרט שמפניה (64 שקלים). הטריות של חומרי הגלם מורגשת היטב, וגם המינונים של הרכיבים השונים היתה מדויקת, כך שנהנינו מהשילוב של חריפות, מרירות, מתיקות ומליחות, כמו גם מעושר המרקמים השונים. זה לא סלט ייחודי לאלורה, אבל כאן עושים אותו היטב.

צילום הלזניה שחר בן-פורת

ויתרנו על פיצות בארוחה זו, ועברנו לעיקריות. מנת הלזנייה עגל עשויה משכבות של דפי לזניה אותם עושים במסעדה, ובשר עגל מפורק בבישול ארוך, והכל נוכח בתוך רוטב רוזה מוקרם במוצרלה (82 שקלים). מנת הכבדים ותפוחים ביין היא בדיוק מה שהובטח – כבדי עוף ותפוחים עשויים ביין, המוגשים עם תוספת לבחירה (בחרנו ירקות צלויים). שתי מנות שאין בהן הברקה או גימיק, אלא הקפדה על שימוש בחומרי גלם טובים, שילובים נכונים והכנה מדויקת.

קינוח באלורה. צילום מדף הפייסבוק

כל מנה שונה מאחותה בטעמיה ובמרקמים שלה, אבל שתיהן הן בדיוק מה שאנחנו צריכים אחרי השנה הזו: אוכל טוב, מספק ומהנה, מהסוג שגורם לנו לחוש במטבח איטלקי ולא בתל אביב. לא שיש לנו משהו נגד תל אביב, כמובן, אבל אם הולכים למסעדה איטלקית, אלורה מספקת בדיוק את החוויה שאנו רוצים לקבל בה.

אלורה בית איטלקי, שד' בן גוריון 39 תל אביב, 03-5665655. א'  17:00-24:00, ב'-שבת 12:00-24:00

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר