אסתושה עם יין ושוקולד? משובח!

כתבינו בצפון חזרו אל מסעדת אסתושה מסבירת הפנים במושב לימן, לערב מיוחד עם יינות יקב הר אודם והשוקולדים של דה קרינה מעין זיוון

לאחר כמעט חצי שנה שמחנו לחזור למסעדת אסתושה, לשף אלי בן שושן, אשתו והצוות היעיל. למי שעדיין לא מימש את ההמלצה החמה שלנו מהחורף למהר ולסעוד באסתושה, הרי תזכורת וחידושים: המסעדה עברה שדרוג נוסף, עם גינת תבלינים גדולה ומגוונת בחזית המסעדה, ושיפור פינת המשחקים לילדים. וניתן גם לסעוד בחצר המקורה.

המסעדה ממוקמת במושב לימן; מושב עם תודעה של תיירות ואירוח מזה שנים רבות. המיקום של המושב, מול חוף אכזיב, בין נהריה לראש הנקרה, הוא פיתוי נוח לכל תייר וטייל המבקר בגליל המערבי.

בערב ביקורנו ארחה מסעדת אסתושה ארחה את יקב הר אודם, ואת דה קרינה, בוטיק השוקולד בעין זיוון.
אדם וישי, בניו של מיכאל אלפסי, מייסד היקב, הציגו לפנינו מספר יינות, VOLCANIC קברנה סוביניון 2007, שהיה מאו לטעמנו, הוצג לפני המנה הראשונה. היין עשוי מ- 100 אחוז ענבי קברנה סוביניון מכרם בן זימרה שבהרי בגליל העליון. חלקת הכרם נטועה באדמת בזלת, בגובה 780 מטרים מעל פני הים.
שמענו, ואנו גם יודעים ממקור ראשון, כי האקלים באזור מצטיין בחורף קר התורם להתעוררות אחידה של הגפנים באביב. הענבים נבצרו עם שחר בבציר ידני. היין תסס במשך 14 ימים במיכלי נירוסטה, יחד עם הזגים. לאחר סחיטה עדינה יושן בחביות עץ אלון במשך 10 חודשים.

המבחר למנה הראשונה הפעם היה: רביולי סרטנים – בצק פסטה תוצרת בית במילוי בשר סרטנים ברוטב שמנת וזעפרן. פלפל שושקה – במילוי ריזוטו ותערובת גבינות ברוטב רוזה וממרח ריחן. ראשי קלמארי – בציפוי פריך ורוטב שום ולימון על בסיס מיונז. פטה כבד עוף ופרוסת כבד אווז – מוגש עם ריבת שרי וזרעי שומר בתוספת לחם ביתי. כדורי גבינת צ'דר ואורז עגול – בציפוי פריך, זיתים קצוצים ורוטב עגבניות.
כל המנות מצוינות, ועשויות ביד אוהבת ומקצועית.

לאחר המנה הראשונה הוצג הר אודם בלנד קברנה סוביניון–מרלו 2005 – מורכב מ- 50% קברנה סוביניון ו- 50% מרלו. הגדלים בכרם שעל בצפון רמת הגולן. אזור הגידול מתאפיין בחורף קר ומושלג, קיץ עם לילות קרירים וערפילים, וימים שטופי שמש בטמפרטורות מתונות. הקרקע וולקנית עשירה, המנוקזת היטב.
כרם שעל ניטע בשנת 1997 והוא בגובה 880 מטרים. הענבים נבצרו עם שחר בבציר ידני. היין שהה 14 ימים במכלים, ותסס יחד עם הזגים. לאחר סחיטה עדינה יושן היין בחביות עץ אלון צרפתי במשך 15 חודשים.

למנה העיקרית ניתן היה לבחור פילה מוסר ממולא בשקדים טחונים, עשבי תיבול וגבינת קממבר בציפוי פנקו, מוגש עם רוטב הולנדייז. ביף בורגיניון – תבשיל קלאסי של בשר עגל, ירקות שורש ויין משובח. ניוקי – במילוי עגבניות מיובשות וגבינת פרמגא'ן ברוטב שמנת וקרם בטטה. פילה בס הסלע – עשוי במחבת על כרישה, יין לבן ושמנת, מוגש עם תוספת לבחירה. ריזוטו פירות ים – תבשיל ריזוטו עשיר בחמאה, שמנת, ציר סרטנים ומבחר פירות ים (שרימפס, קלמארי, מולים, בשר סרטנים וקוביות דג). חזה עוף ממולא – בעגבניות מיובשות וקוביות פלפלים ברוטב שמנת דיז'ון.
אנחנו אכלנו פילה מוסר וריזוטו פירות ים. שניהם גרמו לנו הנאה רבה, וקצת קנאה באלה המסוגלים להוציא מתחת ידם מאכלים כאלה.


היין האחרון שהוצג על ידי אדם וישי, שניהם מלאי התלהבות וידע, הוא אלפסי קברנה סוביניון–מרלו 2005. יין ברמת איכות הגבוהה ביותר המיוצרת ביקב הר אודם. היין נקרא על שם משפחת אלפסי מייסדת היקב, ועל התווית מופיע דיוקנו של מיכאל אלפסי, אב המשפחה ובעל היקב.
היין יוצר בכמות מוגבלת: 1,215 בקבוקים ממוספרים. גם ביין זה באו ענבי הקברנה סוביניון והמרלו (60% קברנה סוביניון ו- 40% מרלו) מכרם שעל בצפון רמת הגולן, הסמוך ליקב הממוקם במושב אודם. הענבים נבצרו עם שחר בבציר ידני. היין שהה 14 ימים במכלים ותסס יחד עם הזגים. לאחר סחיטה עדינה יושן היין בחביות עץ אלון צרפתי במשך שנתיים, ושהה במשך שנה נוספת בבקבוקים ביקב. 

לקינוח הוגשו שוקולדים של דה קרינה מעין זיוון שברמת הגולן. גם כאן המאפיין הוא מסורת ואהבת המקצוע המורגשת בכל נגיסה.
קרינה צ'פלינסקי, השוקולטיירית, היא דור שלישי למשפחת יצרני שוקולד מארגנטינה.
לפני קצת פחות ממאה שנה ברח הסבא של קרינה מאירופה והגיע לארגנטינה, שם המשיך במקצועו ופתח מפעל ביתי קטן, אשר עם השנים התפתח וגדל.
אבא של קרינה המשיך לפתח את העסק המשפחתי, עד למפעל אשר העסיק יותר ממאה עובדים. הם אף פעם לא זנחו את שיטות הייצור הידניות, אותן הביא הסבא  מאירופה.
קרינה ובעלה, יחד עם ילדיהם, עלו לארץ והקימו את ביתם בלב אזור הררי, שליו ורגוע – עין זיוון שבגולן. בשבילם זו הגשמת חלום של איכות חיים וחלוציות.
כאן החליטו להמשיך את המסורת המשפחתית, ולפתוח שוקולטריה מיוחדת במינה.
אנחנו טעמנו "בנטל" (הר ליד קיבוץ מרום גולן, חוויה לצפות ממנו אחר הצהרים כשהשמש בגב לכיוון עמק הבכא וסוריה) – אוסף טעמים בשלוש שכבות של שוקולד; ו"חרמון" – קונוס שוקולד ממולא. שניהם חוויה המצדיקה ביקור במפעל בעין זיוון.

המסקנה שלנו? אם אתם רוצים לאכול טוב או לצרוך כל מוצר אחר הדורש אהבה ואומנות, עמדו על קנקנו של המוכר. אם תמצאו כאלה כמו של אסתושה, יקב הר אודם ודה קרינה, צפויה לכם חוויה רב חושית מענגת.

אסתושה
רח' הגפן 43, לימן
טל. 04-9821250, 050-7849090

יקב הר אודם
מושב אודם – צפון רמת הגולן
טל. 04-6871122, 050-5220248
www.odem-mountain-winery.com
[email protected]

דה קרינה
עין זיוון
טל. 04-6993622
[email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר