אפליקציה שפיתחו בני 17 תמליץ לכם מה להכין לארוחת צהרים

יהודה קונפורטס, העורך הראשי של קבוצת אנשים ומחשבים, פרסם באתר דיילי מיילי של הקבוצה כתבה על יישומון Meal reap אותו פיתחה קבוצת בני נוער מאור יהודה. היישומון מציע מה לבשל על פי המוצרים שיש בביתכם וטעמכם האישי. מתאים בוודאי לתקופת הקורונה, בה רבים נמצאים בבידוד

כמה פעמים פתחתם את המקרר שלכם כדי להכין מוצרים לבישול, וכשהסתכלתם על המגוון שנגלה לעיניכם חשבתם: מה אכין היום? וכשמדובר במאכל שטרם בישלתם – איך מבשלים את זה?

אם הפסקה שלמעלה מדברת אליכם, ועליכם, בוודאי תשמחו לשמוע על אפליקציה הנקראת Meal Reap, שפותחה על ידי קבוצה של תלמידי תיכון בני 17 מאור יהודה. האפליקציה מציעה למשתמש מתכונים בריאים לפי המצרכים שנמצאים בביתו. לא צריך לעשות הזמנה, לא צריך ללכת למסעדה יקרה (כשהמסעדות ייפתחו) ולא לצלצל להורים, חברים או קרובי משפחה ולשאול איך מבשלים. כל מה שצריך לעשות הוא לסרוק את החשבונית שבאמצעותה קניתם את המוצר.ים, או לצלם אותו.ם, ובתוך שניות תקבלו הצעות מותאמות, בהתאם למוצרים ובהתאם להרגלי הבישול והטעם שלכם, כפי שהאפליקציה למדה.

מציגים את מיזם האפליקציה בפני ועדת השקעות. צילום מדף הפייסבוק

Meal Reap פותחה על ידי עשרה תלמידי תיכון בוגרי השנה השלישית של תוכנית יוניסטרים ליזמות וחדשנות, שבמסגרתה הם הקימו חברת סטארט-אפ לכל דבר ועניין, עם צוות ניהול, אנשי שיווק, פיתוח ועוד. בסיוע מנטורים, הם עושים את כל הפעילות שנדרשת מכל יזם. כעת הם נמצאים בשלב אב הטיפוס, וממתינים למשקיעים שירצו לקחת את הפיתוח שלהם קדימה.

האפליקציה שלהם זכתה במקום הראשון בתחרות הוותיקה 'יזם השנה' של יוניסטרים. היא הייתה הראשונה מבין 100 סטארט-אפים של בני נוער מכל רחבי הארץ. חבר השופטים כלל אנשי עסקים בכירים מהארץ ומהעולם. השנה, בגלל הקורונה, תהליכי הצגת הסטארט-אפים והשיפוט בוצעו אונליין, ובפעם הראשונה בתחרויות יוניסטרים, הציבור הוזמן להצביע ולהיות שותף לקביעת היוזמה המנצחת.

עמותת יוניסטרים, אותה הקים היזם רוני צארום, פועלת בשותפות עם הפדרציה היהודית של לוס אנג'לס ורשות החדשנות, במטרה להוביל לשינוי חברתי באמצעות הכשרת בני נוער וצעירים מהפריפריה ליזמות עסקית וחברתית, והענקה להם של כישורי תעסוקה מתקדמים.

עמית עזרן מהעמותה, שליווה את הפרויקט של בני הנוער מאור יהודה, אומר: "הפעילות נועדה להעניק לנוער ולצעירים מהפריפריה החברתית והגיאוגרפית את הכלים לקבוע את עתידם, ולפרוץ את המסגרות שהם חיים בהן, על מנת להצליח ברמה האישית בעולם היזמות, ובמקביל – להוביל מיזמים קהילתיים במטרה להשפיע על הקהילה".

האתגרים של בני הנוער – כמו של המפתחים המבוגרים

שיחה של הכותב יהודה קונפורטס עם שלושה ממפתחי אפליקציית Meal Reap , העלתה שהם מתמודדים עם אתגרים לא פחות מורכבים משל יזמים אחרים ומבוגרים מהם, ומתגברים עליהם בעזרת כוח רצון, חשיבה מחוץ לקופסה, ואמונה בחזון ובמוצר.

שובל קוזיאשווילי. צילום פרטי

שובל קוזיאשווילי, תלמידת כיתה י"ב, מילאה מספר תפקידים בסטארט-אפ הזוכה. בין היתר היא הייתה מנכ"לית ומנהלת שיווק, ובאחרונה עסקה בפיתוח קשרים ושיתופי פעולה עם גורמים שונים, כדי לעניין אותם באפליקציה. היא מספרת שהגיעה לשלבים מתקדמים של שיתופי פעולה עם אוניברסיטת בן גוריון, אולם אלה לא הגיעו לכלל הבשלה.

איך הייתה האינטראקציה בין עשרת חברי הקבוצה שלכם?

קוזיאשווילי: "בהתחלה היו שני מחנות – אחד שרצה את המוצר הזה, ושני שרצה מוצר אחר. כמו בכל חברה, היו לא מעט חוסר הסכמות. כשלעצמי סברתי שהמוצר האחר היה טוב יותר, אבל בדיעבד אני לא מצטערת".

איך התרשמת מהתוכנית?

"אני אוהבת טכנולוגיה, אבל יותר התחברתי לחיבור עם האנשים והמקורות השונים".

יונתן מועלם. צילום פרטי

יש אפליקציות מתכונים – אבל מה עם הפרסונליזציה של המשתמש?

משתתף נוסף בקבוצה הוא יונתן מועלם, שלומד מחשבים וסייבר בתיכון יובלים באור יהודה, וב- Meal Reap  הוא תפקד כמנהל מוצר. לדבריו, "בשנה הראשונה להשתתפות בתוכנית של יוניסטרים עשינו סיעור מוחות. חשבנו על עולם הבריאות וראינו שיש הרבה מאוד אפליקציות של מתכונים, אבל אין אפליקציות שעושות פרסונליזציה של המשתמש, על בסיס מה שיש לו. בחרנו באפליקציה הזאת וזה יצא טוב, כי היא מתאימה גם לאנשים שנמצאים בבידוד בתקופת הקורונה".

הוא ציין ש"תהליך העבודה על הפיתוח והמוצר, בעזרת המנטורים של יוניסטרים, היה מרתק. למדנו להוציא דו"חות בצורה מקצועית, איך לעשות מצגות ברמה גבוהה, כולל שיפור האנגלית, ועוד".

באופן טבעי, העבודה על מיזם כזה שואבת שעות רבות. היא מגיעה בנוסף על המטלות של הלימודים שיש לצעירים אלה – כולם ברמה של חמש יחידות מתמטיקה, עם שאיפות מוגדרות מה הם רוצים לעשות בהמשך. מועלם, למשל, כבר הוזמן לראיונות לקראת גיוס לאחת מיחידות המודיעין המוכרות.

ליאל חן. צילום פרטי

המשתתף השלישי שעימו שוחח יהודה קונפורטס כותב שורות אלה, הוא ליאל חן, גם הוא מתיכון יובלים. חן ביצע כמה תפקידים בחברת הסטארט-אפ, בהם מנכ"ל, משנה למנכ"ל ומנהל השיווק.

"החיבור למיזם היה בשבילי חוויה מטורפת", אמר. "זה לא דבר מובן מאליו שנערים בני 17 חווים, אי אפשר להסביר את זה. החוויה לבוא בכל פעם למרכז של יוניסטרים, להכיר אנשים וליצור קשרים היא דבר שלא אשכח".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר