ארבורגר – נראה רחוק? הטעם יקרב אתכם

האווירה בארבורגר מאוד ביתית ובלתי אמצעית. על יד כתבינו מתיישב ראש המועצה האזורית, ומיד רבים הבאים לשאול לשלומו, ואפילו המלצרית מודה לו על המלגה אותה קיבלה כתושבת אחד הקיבוצים בסביבה

פסח רק חלף לו ואנו עדיין תחת רושם הסיפור על משה הקטן שנמשה בתיבת גומא ממימי היאור; אך בשר טוב ועוד תוכלו למצוא במסעדת ארבורגר בצומת גומא בצפון.
המסעדה עברה שיפוץ מוצלח ומזמין, הצוות מיומן ומאיר פנים, ואריק, הבעלים, מעורב בנעשה במטבח ובמסעדה.

התפריט מגוון בצורה שתשביע טעמו של כל אחד, מאוהבי בשר נטו ועד צמחונים. במבט ראשון הטלנו ספק ביכולתו של המטבח לספק אוכל כל כך מגוון וברמה גבוהה. למרות שאנחנו לא מחסידי הבשר, הייתה לנו תחושה שזה המקום לאכול בו בשר. צדקנו.

קרפצ'יו פילה עגל בשמן זית לימון ושאלוט היה מצוין ומוצלח, והשלימה אותו מנת קרפצ'יו חציל ברוטב שמן זית שום וטחינה. הצרוף של טעימות משניהם השלים אחד את השני.
את שתי המנות הראשונות בחרנו על פי המלצת נעם המלצרית, וכאמור בהחלט בהצלחה.
תפריט המנות הראשונות כולל גם: סלט ערבי מתובל; קבב עגל ברוטב טחינה ופטרוזיליה; נקניקיות מרגז פיקנטיות על הגריל; שיפודי פילה עגל; כנפיים ברוטב טריאקי; קלמארי וראשי קלמארי מטוגנים בציפוי פריך מתובל; שרימפס טמפורה.

תוך כדי הנאה מהמנה הראשונה ולגימה מיין מרלו מיקבי רמת הגולן, בחנו את הסביבה וראינו כי המסעדה הולכת ומתמלאת בתושבי האזור, לאחר שטיילי המרכז חזרו במוצאי שבת לבתיהם.
אריק אומר כי בארבורגר מקבלים בשמחה טיילים ותיירים מרחוק אך מקפידים על בשר טרי ויין מהגליל ורמת הגולן.
ולמקרה ששאלתם פשר השם ארבורגר מהו, ובכן  אר = אריק, הבעלים, בורגר = ספינת הדגל של המקום, אותה מכינים בניצוח הבעלים.

למנה העיקרית קיבלנו גם הפעם את המלצת נעם המלצרית, והזמנו ארבורגר 220 גרם עם תפו"א אפוי; ופילה עגל 250 גרם ותפו"א אפוי בתוספת סלט ירוק וסלט ערבי קצוץ דק דק עם מגוון רטבים, חלקם מיוצרים במקום.
תוכלו להזמין למנה עיקרית מתוך המגוון הבא: סטייק אנטריקוט מיושן; סטייק סינטה מיושן; צלעות או אוכף טלה; פרגיות ברוטב ברביקיו; פילה עגל; עופיון ברוטב חריף מתוק; שניצל מחזה עוף; חזה עוף בגריל; צ'וריסוס עגל ארגנטינאיות עשויות בגריל; או שניצל עגל וינאי מנתח סינטה מיושן.
לאלה המעדיפים מנות מסוג אחר מציעה המסעדה פירות ים, צמחוני, פסטות, או נודלס.

נהנינו מאוד מהמנות העיקריות, וגם מהאווירה המאוד ביתית ובלתי אמצעית בארבורגר. על ידנו מתיישב ראש המועצה האזורית, ומיד רבים הבאים לשאול לשלומו, ואפילו המלצרית שלנו מודה לו על המלגה אותה קיבלה כתושבת אחד הקיבוצים בסביבה.
לקינוח הזמנו פרלינים מסוגים שונים העשויים במקום ומחמיאים ליוצרם.

את ארבורגר קל מאוד למצוא: על כביש 90, המגיע מראש פינה, 3 ק"מ לפני קריית שמונה, בצומת גומא. כביש דו מסלולי נוח נמצא בשלבי סלילה אחרונים, מבטיח נסיעה נוחה גם לבאים מרחוק.
נראה רחוק? הטעם יקרב אתכם!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר