אשל מפעלי רווחה מחלקת אלפי מנות מזון לתושבי הדרום

כמו במלחמת לבנון, באשל מפעלי רווחה – כולל חב"ד, מחלקים במערכה הנקראת "עופרת יצוקה" בדרום, מנות מזון לתושבים המרותקים לביתם. מנהל המטבחים בדרום: "לא ניתן לאנשים מפוחדים לסבול גם מרעב. בית התמחוי שלנו הועברו למקלטים"

בעקבות המערכה בדרום נערך אשל מפעלי רווחה – כולל חב"ד; ארגון החסד הגדול בישראל, לחלוקת אלפי מנות מזון מדי יום לתושבים המרותקים לביתם בערים וביישובים המופגזים בדרום.

באזור הדרום מפעיל אשל מפעלי רווחה – כולל חב"ד, חדרי אוכל ומטבחים באשדוד, אשקלון, באר שבע, דימונה וירוחם.
כל המוקדים נערכו בהתאם, וחלוקת מנות מזון מתבצעת בשלב זה לקשישים, חולים, וכל מי שמרותק לביתו מסיבות שונות.

חיים אטיאס, מנהל המטבחים של אשל מפעלי רווחה באזור אשקלון, אומר: "התחלנו בחלוקת אלפי מנות מזון. אנחנו בקשר עם כל מוקדי הרווחה בעיר, ואנחנו משנעים ארוחות לפי רשימות של הרווחה והעירייה. גם את פעילות בית התמחוי העברנו למקלטים, והם ממוגנים לחלוטין. בבתי התמחוי יש לאורך כל היום שתיה קלה וחמה ועוגות לרווחת התושבים. הפעילות תגבר ככל שהמצב יחמיר.
המטרה שלנו היא לא להשאיר אף אחד בעיר בלי אוכל. לא ניתן לאנשים מפוחדים לסבול גם מרעב, הגיעו מתנדבים מכל הארץ ואנחנו ערוכים לכל תרחיש".

יוסי פרידמן, מנהל המטבח וחדרי האוכל באשדוד, אומר: "קיבלנו הוראה להיערך לחלוקה של אלפי מנות מזון, ואכן ביצענו היערכות מקיפה ואנחנו ערוכים לחלוקה מיידית במקרה של החרפת המצב. במלחמת לבנון השניה הקמנו בסיס גדול בצפת, וחילקנו מדי יום אלפי מנות מזון. אם יהיה צורך נעשה זאת גם עכשיו. בשלב זה אנו מחלקים לזקנים ולמי שמרותקים לביתם".

כל בתי התמחוי של אשל מפעלי רווחה בישראל, הם חלק בלתי נפרד ממערך המל"ח (משק לשעת חירום). הדבר הוכיח את עצמו בצורה הטובה ביותר בעת מלחמת לבנון השניה, כאשר אשל מפעלי רווחה נטל פיקוד על חלוקת מזון בצפת, מעלות, שלומי וחצור.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר