ביסטרו איטלקי בשוק הפשפשים

'קפה יפו', חדש ומפתיע, משלים את חוויית הקניות והבילוי בלב מתחם שוק הפשפשים ביפו. תפריט קולינרי לצד תפריט רהיטים. מבנה מרשים ומעוצב התגלה כמקום נעים וטעים עם ארומה איטלקית משובחת

עד שהגענו ל'קפה יפו', כבר מלאו ידינו שקיות עם כל מיני 'שמונצס' שקנינו בשוק הפשפשים. קשה לעמוד בפני השפע הססגוני שמציע השוק הקסום הזה. אחר כך כבר התקשינו לעמוד בגלל שהתעייפנו מההליכה, ההתמקחות והחום. מה שרצינו זה רק להתיישב באיזה מקום ממוזג, מרווח ורגוע, ולחטוף משהו לאכול ולשתות. ואז אורו עינינו, מצאנו בדיוק את שחיפשנו. 'קפה יפו'.

לא רצינו עוד חומוסייה, פלאפלייה, שווארמייה, סאביחייה או סתם קיוסק. התחשק לנו קצת פינוק, מקום שכל אחד מאיתנו יוכל להזמין מה שהוא אוהב. לא מסעדת גורמה, אבל שיהיה מקום עם ארומה, ואם אפשר, איטלקית. ושיהיה שקט אחרי שאון השוק. וזה מה שקיבלנו.

'קפה יפו', הדבר הכי מקורי שקרה כאן, חדש חדש בלב מתחם שוק הפשפשים ממש, הוא בדיוק מה שהיה חסר כדי להשלים את חוויית הבילוי באזור. מבנה מרשים ומעוצב, הממוקם בצומת הרחובות המרכזיים של השוק, כך שלא ניתן להתעלם ממנו, התגלה כמקום נעים וטעים עם ארומה איטלקית משובחת.

'קפה יפו' נפתח ביוזמתם של בני הזוג אורנה וניר גבעון, ובליווי צמוד של השפית רוני רבלין (בתה של אורנה) ובן זוגה טל פילו. המקום נולד מתוך אהבה גדולה ואמיתית לאירוח. "אנשים פשוט אוהבים לבוא אלי", מסבירה אורנה. ואכן, הניחוח המשפחתי שעולה מהשותפות הלא שגרתית יוצר אווירה אחרת, מחייכת ומזמינה.

אל תעלבו בנים, אבל ניכר שהרוח החייה המפעילה את המקום הן הנשים שלו: ארנה ורוני. ארנה, שהיא היזמית שהגתה את רעיון פתיחת בית הקפה, ולדבריה "זה בדיוק מה שהיה חסר כאן", עוסקת בעיצוב פנים ובעלת דמיון פרוע. בממשק ישיר למקום בו הוא שוכן, הרהיטים, השנדלירים, האביזרים וכל שאר החפצים שעושים את ההבדל, נרכשו בשוק, שופצו, חודשו וכעת ניתן גם לרכוש אותם במקום. בקרוב, ניתן יהיה לקבל לצד התפריט הקולינרי גם תפריט רהיטים.

הלוקיישן עצמו – חנות עתיקות במקור – הפך תחת שרביט המנצחים של אורנה (שהיא בעלת סטודיו וחברה לעיצוב רהיטים בשם איירונסטיל), למתחם נעים שמשלב בין ישן לחדש, בין חמימות ים תיכונית לשיק עכשווי. ממש כמו שוק הפשפשים.

רוני היא השפית של המקום, למדה ב"בישולים" ורכשה ניסיון במסעדת מסה. עיקר התמחותה הוא כקונדיטורית, והיא מפליאה באפיית בצקים, מאפים, לחמים וגלידות. ולגלידות מגיע שיר הלל בנפרד.

אם מגיעים עם הילדים, הם מקבלים – חוץ מהרבה מקום להתרוצץ בו ופינות ישיבה משפחתיות – יחס חם במיוחד ומנות שתוכננו עבורם, החל מפסטות ללא רוטב ועד למיץ פטל, ואם מגיעים לבילוי קסום של ערב, הרי שהתפריט ראוי ליפו שאין כמוה בלילות.

ועכשיו לעניין התפריט: הניחוח, כאמור, הוא של ביסטרו איטלקי. היות שכך, שולטים בתפריט ביד רמה הפיצות והפסטות, אבל יש הרבה יותר מזה. את רוני השפית ניתן למצוא מלהטטת בין אנטיפסטי עשיר, פיצות עם תוספות מיוחדות כמו אנשובי ואננס, פסטות טובלות ברטבים אנינים, כריכים מלחם שנאפה במקום וסלטים רעננים.

לקינוח (ולכל מוקירי איטליה והגלידות הקטיפתיות שלה), הנה בשורה: 'גלידה יפו'. מדובר במותג חדש, פרי יצירתה של רבלין, אשר התקבל באהבה גדולה עם טעמים מקוריים, ואף הביס לאחרונה את גלידה אלדו ב'קרב כפיות' של השבועון טיים אאוט. הטעמים משובחים, ויסקי ופנקוטה למשל, המרקם מתלטף והחיך צועק 'עוד'.
ומה עוד? הודות לשיתוף הפעולה עם יקב תשבי, יש גם תחנה לתדלוק יין (פטיט סירה), צנצנות של ריבת יין משובחת ומוצרי מתנה נוספים, מה שאומר שאפשר לקנות ולהמשיך את החגיגה גם בבית.
לעתיד הלא רחוק מתכננים המארחים אירועי מכירה של אמנים ומעצבים, במה לילדים, הופעות, ערבי שירה נגינה וג'ז.

'קפה יפו הוא גם מקום אידאלי לקיום אירועים. אלה המחפשים אחר אלטרנטיבה שונה לחגיגות הפרטיות שלהם – ימי הולדת, מסיבות, השקות, אירועי חברה וכן הלאה – ישמחו לגלות כי בקפה יפו ניתן לערוך אירועים של עד 100 איש.

וכיון שבני המשפחה גרים ביפו ונטועים עמוק במרקם החברתי והתרבותי (וודאי הקולינרי), הם מאד גאים בעיר העתיקה והמתחדשת שלהם, ומבקשים שנקדיש גם לה (ליפו) כמה מילים:
יפו, אחת מערי הנמל העתיקות בעולם, נקראת לפי האגדות על שמו של בן נוח, יפת, שנהוג לספר כי גם בנה אותה. אחרים מייחסים את שמה למילה 'יופי' דווקא, כמתארת את הדרה של העיר.
כך או כך, עשרות מטיילים ותיירים פוקדים את שערי העיר מידי יום ונהנים משלל הצעותיה: העיר העתיקה, מוזיאון יפו, שוק הפשפשים, רחובות העיר האותנטיים, המסגדים העתיקים, חיי התרבות וכמובן, חוף הים והבריזה הטובה העולה ממנו.

ובלב כל אלה, מהווה 'קפה יפו' אתנחתא נעימה ומסבירת פנים. גם ביום, באווירה ים תיכונית רוגעת, וגם בלילה, בשעות הכי קסומות של המקום. קפה יפו ערוך לקבל גם קבוצות טיול גדולות שיזכו לפינוק מיוחד.



קפה יפו
רח' עולי ציון 11, שוק הפשפשים, יפו
טל. 5181988 – 03
www.yaffocaffe.com
פתוח במהלך השבוע עד כניסת השבת. המקום כשר


הכתבה פורסמה במקור באתר iwomen, ומתפרסמת באכול ושאטו באישור
www.iwomen.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר