ביסטרו כובשים כבש אותנו

ברחוב הכובשים בתל-אביב, במקום בו שכנה שנים רבות המסעדה הסינית, בצמוד למכולת הסינית הידועה, נפתח לפני כשנה מקום חדש. בלי ה' הידיעה, פשוט כובשים קוראים למקום, ולא, אין כאן עניין עם ירקות כבושים

ברחוב הכובשים בתל-אביב, במקום בו שכנה שנים רבות המסעדה הסינית, בצמוד למכולת הסינית הידועה, נפתח לפני כשנה מקום חדש. בלי ה' הידיעה, פשוט כובשים קוראים למקום, ולא, אין כאן עניין עם ירקות כבושים.

תחת ההגדרה ביסטרו ישראלי, מציע כובשים תפריט מגוון המבוסס כל כולו על תוצרי שוק הכרמל הטריים מחד, ועל עבודת המטבח היסודית של השף שי טנא. כל זה במקום נעים לישיבה, הן בחוץ והן בפנים, בעיצוב שעושה נעים לשבת לארוחה מלאה ואווירה מזמינה, צעירה וקלילה.

זה בדיוק מה שעשינו באחרונה. בחרנו להגיע בשעות הצהרים של יום אפרורי אך ללא גשם. ניסינו לשבת בחוץ אך היה קר מדי, אז מהר מאוד עברנו פנימה. עיינו בתפריט והקשבנו לספיישלים, ובחרנו.

די מהר הגיעו המנות הראשונות לשולחן. מרק עוף עשיר בירקות עם פולקע עוף של ממש, ללא זכר לאבקות למיניהן. אפשר להזמין עם קרוטונים או איטריות, אבל ביקשנו בלי זה ובלי זה, וצדקנו. מנה מצוינת ליום חורף סגרירי (28 ₪).
הכבד הקצוץ עשוי עם ביצים קשות ומגיע עם סלט טרי של עגבניות שרי, פלפל ירוק קלוי וארבעה טוסטים (32 ₪) מנה גדולה, מגוונת ומשביעה.

יחד עם זה הגיעו לשולחן מבחר ממטבלי הבית, כולם עשויים במקום ומפגינים איכות גבוהה. במיוחד התחבבו עלינו הטחינה, טפנד הזיתים המריר קמעה וממרח הלימונים הכבושים המצוין. כל אלו מגיעים עם כמה טוסטים, ומהווים מנת פתיחה מצויינת.

לשתיה ביקשנו וקיבלנו קראף תה קר (14 ₪). אחרי הכל, לאחד מאיתנו חם גם בחורף. התה לא אכזב, הוא הרווה צימאון ועשה טוב בבטן הודות לרכיביו הטריים שבו.

לאחר זמן מה הגיעו המנות העיקריות שביקשנו. לאחד היה זה כריך גאודה, על בסיס לחמניה מחמצת טרייה וטעימה מאוד, הרבה גבינה, פלפל קלוי וממרחים שהתקשינו לזהות, אך הכל ביחד יצר כריך מצוין המגיע עם סלט קליל המכיל ירוק עם גזר, נבטים, עגבניה ורוטב שום (36 ₪).

מהספיישלים ביקשנו דג, הזמין בתפריט המיוחדים בימים שני ורביעי בלבד, ושמחנו שהגענו ביום המתאים. לשולחן הגיע פילה בורי עם תבשיל ירקות, מנה גדולה הכוללת שני נתחים יפים של דג עשוי היטב עם רוטב פלפלים פיקנטי, וגיבץ' ירקות עשיר ברכיבים שהשתלבו היטב זה עם זה ועם הדג (65 ₪)

בשלב זה אפשר היה לסיים את הארוחה ולהמשיך את היום, אבל לוותר על קינוח  לא כל כך בא בחשבון. אחרי הכל, לא באמת התכוונו להמשיך ולאכול משהו בהמשך היום.

אז ביקשנו וקיבלנו שתי פרוסות של עוגת שמרים שוקולד; עוגה טריה, עתירת חמאה ושוקולד השחר, כך נראה (14 ₪). בצד זה הגיע קוקו פקאן. מדובר בכדור ענקי של סורבה קוקוס עדין מאוד, המצופה בשבבי פקאן מסוכר. רוטב טופי אמור היה להשלים את המנה לפי התפריט, אך במקומו הגיע רוטב פירות יער, שחמצמצותו עשתה רק טוב למנה המפתיעה (28 ₪).

לסיכום, נהנינו מאוד בכובשים. האווירה, העיצוב, האוכל וגם המחירים הנוחים, הפכו את החוויה שלנו לשלמה. מהסוג שנמליץ עליה בחום ונשחזר בעצמנו בקרוב.

הכובשים
רח' הכובשים 48 פינת רחוב נחמיה, תל אביב
טל. 03-5108555
א'-ה', שבת 8:00-1:00; ו' 8:00-18:00

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר