גלנליווט מיוחד ושני סוגי בורבון בוליט יחממו לנו את החורף

לכבוד החגיגות לציון יום הולדתו של המשורר הלאומי של סקוטלנד, רוברט ברנס (Robert Burns), 25 בינואר 1759, הגיעו אלינו שלושה וויסקי חדשים ומיוחדים; שני סוגי בורבון מארה"ב, ו-וויסקי סקוטי מהדורה מיוחדת למכירה בדיוטי-פרי בלבד

לכבוד החגיגות לציון יום הולדתו של המשורר הלאומי של סקוטלנד, רוברט ברנס (Robert Burns), 25 בינואר 1759, הגיעו אלינו שלושה וויסקי חדשים ומיוחדים; שני סוגי בורבון מארה"ב, ו-וויסקי סקוטי מהדורה מיוחדת למכירה בדיוטי-פרי בלבד.

מותג הוויסקי הפופולרי Glenlivet, יצא עם וויסקי חדש ללא התחייבות למספר שנות יישון, אלא התחייבות לטעם. כמובן שהוויסקי התיישן לפחות שלוש שנים בחביות עץ בסקוטלנד, אבל כל היתר עלום מעיני הטועם.

מותג וויסקי זה, הנחשב לשני במכירות מבין הסינגל מאלטים, מגיע מעמק נהר הליווט – הגלנליווט, שהנו אחד האזורים המיוחדים והמדהימים בסקוטלנד. אזור הררי מבודד וגבוה, עם אוויר צלול ומזג אוויר סוער ומושלג בחורף. הריחוק הרב ומזג האוויר הקשה מנעו לאורך השנים מאנשי המכס האנגלים להגיע לאזור, וכך הפך הגלנליווט לאזור מושלם לייצור וויסקי לא חוקי עוד במאה ה-18. בנוסף, המים הקרים הזורמים בשפע בנהר והאוויר הצלול, אפשרו ליצרני הוויסקי לייצר וויסקי משובח.

הבלנד של המהדורה המיוחדת – Glenlivet Master Distiller, נעשה ע"י המאסטר דיסטילר של המזקקה, אלן ווינצ'סטר. הוויסקי הנוכחי מגיע משלושה סוגי חביות שונות: חביות פירסט-פיל אמריקאיות המעניקות עומק וטעמים של קוקוס ופאדג' רך; חביות אלון אירופאיות המעניקות טעמים של אגס בשל; וחביות שרי אלון המעניקות טעמים של פירות יבשים וארומה של תבלינים.
השילוב של שלושה סוגי חביות, יוצר וויסקי מורכב ועשיר המביא את המיטב ממרתפי המזקקה לפי טעמו של המאסטר דיסטילר של המזקקה.
Glenlivet Master Distiller נמכר רק בחנות ג'יימס ריצ'רדסון בדיוטי פרי נתב"ג, במחיר של 71.90 $ לבקבוק בנפח 1 ליטר.

 

מותג וויסקי אמריקאי חדש במחוזותינו הוא Bulleit Bourbon. סיפורו של המותג מתחיל לפני 200 שנה, עת הגיע אוגוסטוס בוליט לאמריקה, והתיישב בניו-אורלינס. בשנת 1841 עבר בוליט לאינדיאנה, ושם פתח פונדק. כצרפתי במקורו הוא הביא עמו קצת ידע על ייצור ברנדי, וכך החל לזקק וויסקי בורבון עוצמתי, כיאה לאנשי אינדיאנה הקשוחים. ב
משך כ-20 שנה צמח השם Bulleit Bourbon והפך להיות מוצר מבוקש גם בניו אורלינס. בשנת 1860 נעלמו עקבותיו של אוגוסטוס בדרכו מהמזקקה באינדיאנה ללקוחותיו בניו-אורלינס, ובכך הסתיים פרק זה של Bulleit Bourbon.

מאה שנים לאחר מכן, נכד נינו של אוגוסטוס בוליט, טום בוליט, סיים לימודי משפטים, ותוך כדי הלימודים הרחיב השכלתו בתחום הוויסקי עם עבודה במזקקות בחופשות הלימודים.
בשנת 1999 החליט טום בוליט לנטוש את קריירת המשפט, ולהשיק מחדש אתBulleit Bourbon שיוצר במאה ה-19.

 

היום מיוצרים ומגיעים לישראל שני מוצרים ממותג הבורבון החדש-ישן.
Bulleit Bourbon הוא וויסקי בורבון סטרייט קנטאקי, וככזה המשמעות היא שהוויסקי צריך להיות מיוצר מלפחות 51% תירס, ומיושן לפחות שנתיים בחביות עץ אלון חרוכות. בנוסף, כללי קנטאקי סטרייט בורבון, קובעים כי הוויסקי הוא לפחות 40% אלכוהול לאחר הביקבוק.

זהו וויסקי בעל אחוזי שיפון גבוהים, אשר מעניקים לוויסקי אופי נועז ומתובל עם סיומת חלקה ונקייה. הוויסקי מזוקק במנות ייצור קטנות תוך שימוש במים המסוננים דרך אבני גיר, על מנת לספק את הבסיס לאופיו של הווויסקי ושימוש בתהליך של זיקוק כפול. מרכיבים: 68% תירס, 28% שיפון, ו-4% לתת שעורה.

הרכב הבלנד של Bulleit Bourbon  עשוי מחביות שהתיישנו בין 5 ל- 8 שנים (7 שנים בממוצע) בחביות עץ אלון אמריקאיות חדשות, חרוכות בדרגת חריכה 4, ואילו ראשי החבית חרוכים בדרגה 2.
הצבע חום ענברי בינוני, ארומה מעט חריפה ועדינה ומשולבת במתיקות המגיעה מעץ האלון. בטעימה בעל טעמי מייפל, אגוז ומוסקט. מעט טופי שעולה בסוף. סיומת ארוכה ויבשה. 45% אלכוהול. המחיר 179 שקלים.

Bulleit Rye הוא וויסקי סטרייט שיפון קנטאקי, המורכב מ- 95% שיפון ורק 5% לתת שעורה, וזה הופך אותו לאחד מסוגי הוויסקי בעלי אחוז השיפון הגבוה ביותר בשוק. הוויסקי עשוי עם מי גיר טהורים מסוננים דרך אבני גיר מקומיות.
הרכב הבלנד של Bulleit Rye עשוי מבורבון שהתיישן בין 4 ל-6 שנים בחביות עץ אלון אמריקאיות חדשות, חרוכות בדרגת חריכה 4, ואילו ראשי החבית חרוכים בדרגה 2.
צבע חום אדמדם, ארומה של דבש ווניל. בטעם חלק ולא תוקפני עם נגיעות של וניל, פלפל לבן ודבש. סיומת ארוכה ועדינה. 45% אלכוהול. המחיר 199 שקלים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר