גרניטה – האיטלקיה מחדרה

גרניטה הוקמה בהשראת מבנה טוסקני מסורתי והאוכל כאן איטלקי. כמות המשפחות עם ילדים וזוגות מבוגרים שנהרו למקום בשעת צהרים מוקדמת של שבת, מוכיחה שגרניטה תפסה; לפחות בסופ"ש

על פי מיקומה בתחנת סונול על כביש 4 בכניסה הדרומית לחדרה, אפשר לחשוב ארנצ'יני, גרניטהשגרניטה היא מסעדת דרכים. אלא שמדובר בבית אוכל איטלקי, ולכאורה יש בכך הרבה תעוזה נוכח האפשרות להפעיל מסעדה שמגישה אוכל מזרחי כמקובל במסעדות תחנות דלק, אבל כמות המשפחות עם ילדים וזוגות מבוגרים שנהרו למקום בשעת צהרים מוקדמת של שבת, מוכיחה שגרניטה תפסה; לפחות בסופ"ש.

גרניטה הוקמה בהשראת מבנה טוסקני מסורתי. אולם המסעדה בולט בגודלו ועשוי עץ ולבנים אדומות שהובאו מאיטליה, באגפו הדרומי מרפסת מקורה ובמרכזו מזרקה.
בעלת המסעדה היא נטלי קניגשטיין, שעלתה לארץ כנערה דווקא מצרפת ולא מאיטליה. נטלי שירתה כקצינת נפגעים פיקודית בצה"ל, בהמשך עבדה כמאמנת כושר ומרפאה אלטרנטיבית, ולבסוף הגיעה לתחום המסעדנות.
השף של המסעדה הוא שמעון מלול, והיועץ הקולינרי קובי מזרחי.

גרניטה מציעה מנות גורמה לצד מנות פשוטות ומוכרות יותר, עם מגוון רחב של מאכלים בתפריט, החל ממנות ראשונות, פסטות, בשרים, מאכלי ים, וכמובן קינוחים.
רק לא ברור מה עונים לילד בשולחן מאחורינו ששאל את אביו: "איזו מסעדה איטלקית זאת שאין בה פיצה?".

עיינו בתפריט, וברוח איטליה כמעט כל המנות שהזמנו היו מארץ המגף. בינתיים לא מלבק אשכהזייכולנו שלא להבחין על כל שולחנות המסעדה בבקבוקי יין מסקרנים מיקב שאיננו מכירים. היקב: אשכנזי מזכרון יעקב, היין: מלבק 2008 – לא זן נפוץ בארצנו. לא התאפקנו והזמנו כוס לטעימה (25 ₪ לכוס, 99 ₪ לבקבוק. יש גם מרלו של אשכנזי בגרניטה: 32 ₪ לכוס, 120 ₪ לבקבוק).
ליאת המלצרית החביבה הזהירה שהמלבק קצת מריר ואמרה שהמרלו טעים יותר, אבל אנחנו דבקנו במלבק ולא הצטערנו.
היין אכן טיפה מריר, אבל מה זה נוכח עושר טעמיו והסיומת האגוזית קמעא. זכרו: מלבק של יקב אשכנזי.

ויתרנו על פוקאצ'ה לוהטת מהתנור, ופתחנו עם סלט קפרזה וארנצ'יני.
סלט הקפרזה – מנה גדולה, וזה בכלל מאפיין בולט של גרניטה. הסלט כלל שפע כדורוני בייבי מוצרלה, עם עגבניות שרי על מצע חסות מעורבות, מתובל בפסטו בזיליקום וצנוברים – 39 ₪.
הארנצ'יני הם שלושה כדורי ריזוטו וגבינות, גדולים כמובן, מטוגנים בציפוי פריך ומונחים על מצע רוטב עגבניות המוגדר כקלאסי – 39 ₪.
שתי מנות הפתיחה היו טעימות, והארנצ'יני מקבלים צל"ש.

למנה עיקרית הזמינה זו השומרת על גזרתה, חזה עוף בגריל ברוטב צ'ימיצ'ורי – 62 ₪. אני דבקתי בתפריט האיטלקי וביקשתי לזניה מילאנו – שכבות של דפי לזניה במילוי ראגו עגל, רוטב בשאמל ומוצרלה, מוקרם בתנור – 64 ₪.לזניה, גרניטה
הלזניה טעימה, אך שוחה בים של רוטב שמאפיל עליה, ובולטת בו נוכחות של שמן – אם כזה שהוסיפו או מעצם מרכיבי המנה.
חזה העוף – שתי פרוסות גדולות, מלוות בירקות בגריל, אך עשויות מעט יתר על המידה – תופעה נפוצה במסעדות רבות: הורידו מהגריל דקה קודם, ונהנה מחזה עוף עסיסי. תיבול הצ'ימיצ'ורי היה מוצלח מאוד.
את חצי המנה שנותרה הציעה ליאת המלצרית לארוז עבורנו כדי לקחת הביתה, וקיבלנו את ההצעה בתודה.
על קינוחים ויתרנו, אבל בשולחן בו שאל הילד למה אין כאן פיצה, דווקא אהבו אותם.

נהנינו מהארוחה בגרניטה. הצוות מקצועי וחביב, התפריט מגוון, המסעדה אכן חזה עוף, גרניטהלוקחת לרגע לחו"ל – אבל מה לעשות, המשפחות החביבות מחזירות אותנו לכאן.

ואם מותר לנו, מילה אחרונה לאנשי גרניטה: כל הכבוד לכם שבחרתם להיות מסעדה איטלקית. התפריט שלכם עשיר. המנות שלכם גדולות ומוגשות ברוחב לב וברוחב יד. לא חסר הרבה כדי שתהיו מסעדה ששווה להגיע אליה גם ממרחק. בהצלחה.

גרניטה
תחנת דלק סונול, הכניסה הדרומית לחדרה, כביש 4
טל. 04-6222222

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר