דגים בקפה יפו – יותר מסעדה מבית קפה

שוק הפשפשים של תחילת 2012 הוא אתר מסחר, אבל לא פחות מכך, ואולי אף יותר, אתר תיירות ובילוי. הסנונית הראשונה לשינוי הקולינרי שחל באזור הייתה בהחלט "קפה יפו" – מסעדה עם שם של בית קפה, ותפריט עשיר של דגים, אוכל איטלקי וגם כשר

לכבוד התפריט החדש של קפה יפו, העשיר במאכלי דגים, החלטנו, רעייתי ואני, ללכת להתנסות במקום לא שגרתי לאכול בו; לב שוק הפשפשים שביפו.

שוק הפשפשים של תחילת 2012 הוא אתר מסחר, אבל לא פחות מכך, ואולי אף יותר, אתר תיירות ובילוי. הסנונית הראשונה לשינוי הקולינרי שחל באזור הייתה בהחלט "קפה יפו".
מספרת אורנה גבעון, מייסדת ובעלת קפה יפו (ביחד עם בן זוגה ובתה): "המסעדה הוקמה ב-2008 והייתה חלוצת הרחוב – מסעדה בודדת בין בתי מלאכה וחנויות של עתיקות וסמרטוטים".

לשאלתי למה יפו, עונה אורנה כי היא גרה ביפו כבר משנת 2001 (שיא תקופת האינתיפאדה), והתגובות סביבם היו "מה קרה? השתגעתם?".
לבני הזוג גבעון היה הכי טבעי לחיות במקום אותנטי, קרוב לים. לקום בבוקר, לנשום עמוק אוויר מהים, לשמוע את המואזין מהמסגד, את פעמוני הכנסיות, לראות סוסים עם עגלות חולפים ברחוב, ולחיות בתוך ערבוביה מעניינת של תרבויות.

לפרויקט הקמת קפה יפו צורפה גם השפית-קונדיטורית של מסעדת "מסה", רוני ריבלין בתה של אורנה, ויחד פתחו שלושת בני המשפחה את קפה יפו, שהוא בעצם יותר מסעדה – כשרה, לתשומת לבכם – מאשר בית קפה.

בשעת צהרים של שמש משקרת ביום חורף קר, המתה המסעדה בסועדים וגם בשותי קפה וקוראי עיתון, הן בחוץ והן בתוך החלל הפנימי, כאשר החלונות הגדולים נותנים להרבה אור ושמש לחדור, ולהשרות אווירה נעימה וכל-כך ישראלית בלב יפו.

התיישבנו ליד בשולחן סמוך לקיר/חלון, על מנת ליהנות גם ממראות השוק והרחוב ולא רק מהסועדים והמסעדה, ומיד הוצג לנו תפריט הדגים החדש שבאנו על מנת לחוות אותו.
פתחנו בסביצ'ה טונה – מנה גדושה ומלאה בחתיכות טונה אדומה ועסיסית. המנה עשירה גם בקוביות עגבניות ולימון. בהחלט מנה נעימה ועסיסית, שהתוספות בה לא מאפילות על טעמי הטונה (36 ש"ח).
סלט גבינת עיזים היה מנה יפה של עלים בתוספת אגוזים, בטטה אפויה ומעט גבינת עיזים עשירה ומלאת טעם. המנה עסיסית ונעימה (38 ש"ח).
המנות הוגשו בלווי כוסיות חרס על מגש עץ, עם מבחר רטבים/ מטבלים וביניהם טחינה, מחית שעועית, תערובת עשבי תיבול, ווסאבי ומיונז (שילוב מאוד מעניין).

למנה העיקרית נבחרו דג לברק, שהוגש שלם מטוגן וקריספי במידה, כך שלא התייבש והיה עסיסי בפנים (110 ש"ח), וכן סלמון שהוגש בשתי חתיכות הגונות ובעלות בשר עסיסי ונימוח בפה (79 ש"ח).
המנות העיקריות הוגשו בתוספת של שלוש קערות מחוברות לכדי כלי אחד, ובכל קערה תוספת אחרת (אורז, סלט ירקות ותפו"א אפוי). לדעתי הכלי לא פרקטי ומסרבל, אך לא פוגע בחוויית דגים כל כך הולמת את יפו.

קפה יפו
רח' עולי ציון 11
שוק הפשפשים, יפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר