דורון בטבע על שולחן מלא טעם וצבע

מסעדת דורון בטבע היא למעשה שלוחת חנות צמודה, מקום אירועים, אירוח ומסעדה, של מחלבה ביתית קטנה אינטימית וחמודה שנוסדה על ידי הוריו של דורון פורר, שצבר את ניסיונו ומקצועיותו בהתמחות במחלבות בצרפת, הולנד ואיטליה

אפשר לחגוג יום הולדת בעתו. אפשר גם באיחור אלגנטי. אפשר גם למנף את האהבה ליין ואת הרצון לשלב אותו בארוחה כסיבה למסיבה. ואם זו מסיבת יום הולדת, על אחת כמה כמה, שכן גם על זה כבר אמרו: "אף פעם לא מאוחר".

מסעדת דורון בטבע היא למעשה שלוחת חנות צמודה, מקום אירועים, אירוח ומסעדה, של מחלבה ביתית קטנה אינטימית וחמודה שנוסדה לפני 45 שנה על ידי בלהה ומשה פורר, הוריו של דורון פורר, שצבר את ניסיונו ומקצועיותו בהתמחות במחלבות בצרפת, הולנד ואיטליה.

כשהתקשר ביום חמישי אחר הצהריים חברי מאיר, חובב היין המושבע, להזמין עבורנו מקום לארבעה גברים לבראנץ' בופה במסעדת דורון בטבע שבמושב נחלים, עוד נותרו מספר מקומות, ומאיר ביקש לבדוק אפשרות לבוא עם יין מהבית.

עלמת החמודות מעברו השני של הקו התלבטה קלות, מאיר לחץ ואמר שמדובר ביום הולדת של אחד מהחבר'ה, והעלמה השיבה כי היא מבקשת שהות לבדוק ולשוב אליו לעניין היין. מאיר שריין מקו,ם ושיחת הטלפון שאישרה הבאת יין מהבית לא איחרה לבוא, עם שתי הסתייגויות קלות: האחת – חובה שהיין יהיה כשר, והאחרת – לבוא עם היין בצנעה ובתוך שקית, בכדי לא לעורר עניין רב אצל באי המסעדה.

כשהגענו כפי שקבענו ביום שישי בשעה עשר בבוקר, מגרש החניה קיבל את פנינו במרווח מסודר ופתוח, ואילו חלל המסעדה מאידך היה הומה אדם. קהל רב פקד את השולחנות, הן בחלל העיקרי והן בחלל הצדדי הצמוד שבחצר המקורה.
מבט קצר סביב הגדיר את האוכלוסייה כשומרת מסורת, מקבוצת גיל 20-45, אנשים יפים.
שולחן רחב ידיים, ממש במרכז המסעדה, שזה עתה התפנה ונוקה, המתין עבורנו ללא שיהוי. התמקמנו ונכנסנו פנימה אל מבואת החנות ושולחנות הבופה, בכדי לסקור את תכולתם ולמלא את הצלחות.

סלט טונה, סלט כרוב עם חמוציות, סלט עגבניות שרי, סלט סלרי עם תפוחים, סלט ירקות, סלט עלי בייבי נבטים ומנגו, 15 סוגי גבינות טריות ומיושנות, היישר מהמחלבה הסמוכה, היו על השולחן.
היו שם גבינות פייסה, שמנת, קממבר צאן, גבינות רכות וגם קשות,צהובות וגם לבנות בעיקרן גבינות עיזים וחלקן כבשים. גבינת עיזים ביין, עיזים בעלי דפנה, קצ'קבל, קצ'וטה, פקורינו, תום, פטה, בולגרית, צפתיות טבעיות ובטעמים, גבינת קצח, שום, שמיר וגם אגוזים.

היו גם  יוגורט טבעי, יוגורט מתוק בטעמים נפלאים של תמר, תות ואפרסק. ריבות, גרנולה, זיתים, מנות חמות של תפוחי אדמה מוקרמים עם בטטות ורוטב פטריות, חביתות ביצים מקושקשות, פסטה מוקרמת ברוטב שמנת.

לחמים עם צימוקים, לחמים עם זיתים, סלטי אנטי פסטי של חצילים, קישואים, פלפלים אדומים מוחמצים עם גבינה מגוררת למעלה.

דגים כבושים דג מלוח ולקרדה, עלי גפן ממולאים, פוקאצ'ות חמות מהטאבון, ממרחים של זיתים, עגבניות מיובשות, פסטו, שתייה קלה חופשית וקרירה שכללה מיץ תפוזים טבעי, לימונדה טבעית וגם סיידר. ולסיום קפה חם ועוגייה קטנה ומתוקה.

על מלאכת האוכל מופקד השף גיל. על הגבינות החליבה וייצור הגבינות, הניהול, השירות המצוין, האירוח וגם על החיוך – דורון פורר. השירות של המלצרים, כשאלו בכלל נחוצים, הנו קשוב, מהיר, מקצועי ומוקפד.

כשישבנו סוף סוף לשולחן, כאשר כל אחת מהצלחות עמוסה לעייפה בכל מה שהעין ראתה וחפצה, שלפנו את בקבוקי היין מהשקיות.

תשאלו הכיצד שותים יין בשעה עשר בבוקר, ועוד עם ארוחת הבוקר.
ובכן, מסתבר שזה אפשרי, ומסתבר שעם כוס יין איכותית וטובה שכל אחד מאיתנו הביא עמו מהבית, פותחן בקבוקים, וכל אחד עם היין שלו, אפשר גם אפשר לשתות יין עם ארוחת הבוקר, וגם ליהנות עד מאוד.


פתחנו ביין לבן: דלתון שרדונה, רזרב 2007

היין הגיע אליי רק לאחרונה. נחשפתי אליו לראשונה בפסטיבל היין בגן הפסלים במוזיאון ישראל בירושלים. אהבתי אותו כבר אז, וכיין הראשון להיום ובהתאמה נפלאה לגבינות של ארוחת הבוקר, החיבור היה פשוט מושלם.
זהו יין עשיר, לא חד גוני, הממלא את הפה בניחוח מרומז של עץ עם רעננות טובה, נגיעות וניל, תפוח, אננס ומלון. הסיומת ארוכה, מאוזנת, מהנה, כייפית וגם נעימה; משלבת משמש טעים. זהו יין של קיץ פירותי ושופע. קחו שנתיים-שלוש קדימה, והוא יהיה אפילו טוב עוד יותר.

הבאתי עמי יין לבן נוסף של דלתון: ויונייה 2007, אך חבריי ביקשו לבדוק גם את היינות האדומים שהביאו עמם, ולפיכך פתחנו באדום הראשון, ובמקרה שוב משל יקב דלתון.

דלתון שיראז רזרב 2004 – אולי אלו תנאי האחסון אצל חיים חברי בבית, שהוציא את היין מהשקית שלרגליו. אולי אלו תנאי האחסון השונים אצל כל אחד מאיתנו במקרר הפרטי שלו, אולי זה מה שעבר על הבקבוק הספציפי בתנועה מכאן ולשם, אולי זה מגוון טעמי האוכל הסלטים הגבינה ועד ביצים ודגים שכל פעם טעמנו לצד היין, אבל השיראז 2004, לטעמי בכל אופן, לא היה הכי במיטבו.
לראשונה נחשפתי אליו, וכמו רבים מחבריי התאהבתי בו כבר אז, בערב אירוע הפתיחה של חנות היין המחודשת של רשת דרך היין בסביון, והבוקר הוא היה היין הראשון האדום שטעמנו, צבעו טוב, סגול בשל ועמוק, שוליים שקופים וצלולים. באף קפה ריחני, פירות יער שחורים, טאנינים עדינים מודגשים יותר לקראת הסיומת, דובדבן, פלפל שחור, מבנה בינוני, הסיומת לטעמי באה מהר מדי.

מבטים משתאים ובוחנים נשלחו מדי פעם עבר השולחן שלנו. אולי הייתה זו יד מכוון, אולי הייתה זו הנוכחות הגברית לבדה סביב השולחן ללא בנות זוג, אך לדעתי היה זה בעיקר היין, שבשולחן שלנו היווה מקור לדיון, סיעור מוחות וערבול כוסות תוך כדי הנאה מארוחת הבוקר. ואילו אנחנו בשלנו עושים עצמנו מתעלמים מהסביבה שותים בולסים ומדסקסים.

מהשקית שלרגליו, שלף מאיר חברי את בקבוק היין האדום השלישי לארוחת הבוקר. הירדן קברנה סוביניון 2003 היווה לכל הדעות קפיצת מדרגה. על עניין התאמתו של היין לארוחת הבוקר אפשר להתווכח. אבל עם יין טוב אף פעם לא שווה להתווכח: יש לשתות וגם לשתות.
צבעו של היין היה כהה, כמעט אטום במרכז. באף פרי שופע עם רמז לשוקולד, עץ קלוי ובשלות ריבתית. מתיקות מדומה, אפילו טעימה בהגדרה. תיבלון מפולפל. איזון טוב ונפח נכון שיושבים מצוין על מבנה גוף בינוני. הסיומת פירותית ומפתה.
אילו ידע ה- 2003 איזו תחרות על ציר הזמן הכינו עבורו ללא תכנון מוקדם ובהפתעה אמיתית, אולי היה מכופף קמעה בכניעה מתבקשת את גוו האציל בתנועה משתחווה, לקראת בואו של אחיו הבוגר – הירדן קברנה סוביניון 2000, עת חן חברי שלף מהשקית שלרגליו את בקבוק היין הרביעי והאחרון, כך אני מקווה…לארוחת הבוקר של ארבעת הגברים.

ירדן קברנה סוביניון 2000. אך, איזה יין, איזו סיומת לארוחת בוקר. צבעו כהה, אטום עמוק, עם שוליים נוטים לסגול ארגמני. האף משכר. יין אלגנטי, בוגר ומכובד.
אתה מערבל את הכוס סיבוב ועוד תנועה, ומגיש את כוס היין אל האף. שפע של ניחוחות עשירים מתפרצים ומטפסים במעלה האף, מלמדים על צפונותיהם של רובדי הארומה והטעם שיבואו אחריהם.
18 חודשי ההתיישנות בחביות עץ האלון הצרפתיות ומעט אחרות, העניקו ליין נוכחות רבה ואינטנסיביות. ריבה, קאסיס, פירות יער, פטל, קפה, עץ קלוי, ודובדבן, עושים ליין רק טוב. הסיומת יבשה ומהנה.

כשאנו עם בטן מלאה מארוחת הבוקר פלוס ארבעה בקבוקי יין מאחורינו לארבעה אנשים, הותרנו 65 ₪ לאדם פלוס טיפ כמקובל. לא נדרשנו ולא חויבנו בדמי חליצה.
עשינו את דרכנו איש איש לעבר מכוניתו, ממלמלים בלב 'יום הולדת שמח', ו'תיסע בזהירות'….

דורון מן הטבע – גבינות נחלים
רח' חרמון 83  מושב נחלים
(הכניסה הצפונית למושב ליד תחנת הדלק סונול נחלים)
טל. 03-9328559

צילומים: דני רובין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר