דורין אלישע היא אלופת ישראל לנוער במתכוני גורמה של גפילטע פיש

איך אתם אוהבים את הדג שלכם? מתוק עם הרבה חזרת? מלוח בלי הגזר למעלה? למי אין את הגרסה שלו למאכל הכל כך מזוהה עם השולחן היהודי בכלל ועם חג הפסח בפרט?

דורין אלישע מרחובות היא אלופת ישראל לנוער במתכוני גורמה של גפילטע פיש, עם גפילטע פיש שנראה כמו פלאפל.
האליפות התקיימה אתמול בתיכון הקולינרי תדמור, והתחרו בה 14 תלמידי כיתות י"א מהתיכונים הקולינריים בארץ: "תדמור", אורט "צריפין" ועמל "אונים", על הכנת הדג המנצח.

המשתתפים הציגו גרסאות גורמה עדכניות וחדשות למסורת הקולינרית הידועה ביותר של עם ישראל, תוך מתן כר פורה ליצירתיות וחריגה מהשגרה. זאת במטרה להעניק מתיחת פנים למנה המסורתית, ולחבר את התלמידים למורשת המטבח היהודי.

דורין אלישע הזוכה, הכינה כדורים קטנים מקרפיון טחון וציפתה אותם בפאנקו (פירורי לחם יפניים) שעורבבו בתבלינים, וטיגנה אותם כפלאפל-גפילטע פיש שהוגש רוטב טחינה.

במקום השני זכה שמוליק עמאר מבת ים, עם גרסת סושי לגפילטע פיש. יחד איתו זכה במקום שני אריאל אבא-אלי מביה"ס תדמור, כאשר את הדג הממולא שלו הכין בתבנית בצורת דג, והקשקשים היו מטבעות קטנות של גזר מבושל.
תלמידים אחרים הכינו מנות כמו טאפאס גפילטע פיש עם מנגולד, וקריספי גפילטע פיש בציפוי אגוזים.

בין השופטים שדירגו את המנות: שף שמואל מולדובן – עורך ראשי "קרוב לצלחת", שף אורי כחלון – חבר ועדת הסמכת שפים סוג 5, שף נורברט מישלי – שף שגרירות הונגריה בישראל, שף דוחול ספדי – מסעדת דיאנא, שף מיקי ניר – מלון דן פנורמה ת"א, שף איתן מזרחי – רשת מלונות הולידי-אין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר