הגיגים על סושי

התובנה: עם ישראל שגר קרוב לרמת החי"ל אוהב סושי. התפריט של ג'פניקה מאוד מגוון; מה שמאפשר בכל ביקור חווית טעמים שונה, המחירים באמת זולים, והשירות קצת מבולגן אך אדיב

בידיעה לעיתונות היה כתוב: "רשת 'ג'פניקה' המתמחה במנות מהמטבח היפני והאוריינטלי, פונה בעיקרה לקהל הצעיר ומציעה חווית בילוי תוססת, כייפית ובמחירים נוחים במיוחד, משיקה סניפים חדשים שעוצבו ע"י המעצב מיכאל צימרמן בהשראתו של סניף הדגל, סניף ירמיהו ת"א. הסניפים החדשים מאופיינים בקווים מודרניים, מראה צעיר ואסתטי המשרה אווירת בילוי נעימה וקלילה קרוב לבית".

אם כך, אמרתי לעצמי, בוא נלך לבדוק את הסניף החדש והלא כשר ברמת החי"ל. בסניף ג'פניקה בתל-אביב כבר הזמנתי במשלוח כמה פעמים, וברעננה, עיר ילדותי, אכלתי לא מזמן.

הגענו בשעה שבע וחצי בערב לסניף החדש, ויחסית לשעה מוקדמת זו המסעדה הייתה די מלאה, וככל שעבר הזמן התמלאה יותר ויותר.
הקהל מגוון ביותר: לידנו אבא ובתו הקטנה – היא אכלה רק אורז, מולנו זוג נרגן שמודיע מראש למלצרית "תוך חצי שעה הלכנו מכאן" (ואני חייבת לומר שהם כמעט עמדו במשימה, וזה היה מרשים נוכח כמות האוכל שהם העבירו לגופם, ועוד במקלות סיניים).
היו שם גם צעירים ומפגש נשים שפיצחו אדממה (חטיף פולי סויה עם מלח ים) – בקיצור, עם ישראל (שגר קרוב לרמת החי"ל) אוהב סושי.

פתחנו במנות הראשונות, שהיו החלק הכי מוצלח של הארוחה: גיוזה ירקות – כיסוני בצק ממולאים בירקות , מלווים ברוטב טריאקי מתקתק (15 ₪); והמנה המנצחת בומבה שרימפס – שרימפס במעטפת תפוח אדמה קריספי ברוטב צ'ילי ג'ינג'ר (28 ₪) – מנה מעולה. הפריכות של תפוח האדמה נותנת טוויסט מעניין וממכר, ואני חייבת להודות שפנטזתי על המנה הזאת מאז כבר כמה פעמים.
לעיקריות הזמנתי מאקי שרימפס (13 ₪) שהוגש בלי ירקות בתוך הסושי – מה שאכזב אותי למדי. אחר כך ראיתי בתפריט שיש מאקי דג פלוס ירק אחד או שניים – חבל שהמלצרית לא הפנתה את תשומת לבי לכך.

יואב הזמין אחת מהמנות המיוחדות – Special japanika roll (31 ₪) – שרימפס טמפורה, סלמון סקין, גזר, מלפפון ועירית בציפוי טריאקי (במקור גם בציפוי אבוקדו, אבל כידוע מחיר האבוקדו כרגע הוא בשמיים). הזמנו עוד קונוס של שרימפס עם מלפפון ועירית (16 ₪), שהיה טעים מאוד.

שלושת המנות העיקריות היו נחמדות, אך לא היה בהן שום יחוד, והן לא השתוו ברמה למנות הראשונות. אבל אולי זה המזל שלנו, כי מהצצה על השולחנות שליד היה נראה שיש מנות הרבה יותר עשירות וטעימות (בפעם הבאה).

בשלב זה חשנו שאנחנו שבעים אך לא מפוצצים – תחושה נעימה שעמדה להשתנות כעבור כמה רגעים. הזמנו קינוח שאינני יודעת מה השם שלו, מפני שבאותו יום המסעדה קיבלה קינוחים חדשים, והם עדיין לא עדכנו אותם בתפריט. אני אנסה לתאר אותו כפי שתיארה אותו המלצרית: הקינוח נראה כמו קרמבו לבן, והוא עשוי מקרם וניל מצופה בשוקולד לבן, בתחתית ה"קרמבו" יש מעין שכבת פטל, ובצדדים סירופ פטל ופירות יער.
הקינוח מאוד טעים, אך גם מאוד כבד, ולא כל כך מתאים לאופי של שאר המנות.

בסך הכול נהנינו. האווירה נינוחה, יש מוסיקה ורעש של דיבורים, התפריט מאד מגוון; מה שמאפשר בכל ביקור חווית טעמים שונה, המחירים באמת זולים, והשירות קצת מבולגן אך אדיב.
אז אם אתם באזור ולא מפחדים משרימפס עטופים בתפוח אדמה קריספי, לכו לג'פניקה ברמת החי"ל.



ג'פניקה
רח' הברזל 32 רמת החי"ל, תל אביב
טל. 03-6479868



הצילום באדיבות rest – אתר המסעדות של ישראל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר