הדסון ברסרי עם בשר ברמת החייל

כשמסעדה מבקשת להתקיים לצד מסעדות אחרות, היא חייבת להיות לא פחות טובה מהן, עדיף מבודלת מהן, יותר עדיף מיוחדת מהן, אולי עדיף מוצלחת מהן. להדסון ברסרי יש כל הכלים להיות מהמוצלחות בהן

החבר'ה מהמכירות של אחת מענקיות הסלולר בעולם ובארץ הזמינו אותי יחד עם כמה מחבריי לעבודה לארוחת ערב, בכדי לדון במהלכה ותוך כדי בענייני עבודה.

את בחירת המקום הותרנו למארחים שבניין משרדיהם שוכן בסמוך למסעדה, והסתבר שהם בהחלט ידעו להיכן לכוון.
אומרים שהשילוב הנכון בין לוקיישן, אווירה, חברותא טובה, והכי חשוב: בטן ריקה; יהוו מתכון בטוח להצלחה. והדרך לשם התמלאה הן בכוונות טובות והן בצלחות מרשימות.

במתחם העסקים והמסעדות של רמת החייל בתל-אביב, בכל פיסת קרקע עולות וקמות מסעדות. חלקן וותיקות וידועות שם וחלקן מתחלפות מדי תקופה, ולי אישית אין עם זה שום בעיה.

איפה שהוא בתחילת השנה, פתח השף אמיר אילן והבעלים את מסעדתו החדשה "הדסון ברסרי", והיא ממוקמת לאלו שאינם מכירים על אותו המיקום של מסעדת "סנטה פה" שנסגרה.
המסעדה עצמה בנויה מחלל מרשים ורחב ידיים. צבעיה אינם משתלטים, ומשלבים נגיעות של אדום ושחור ולבן. שני צידיה של המסעדה קצת שונים. צד אחד עם שולחנות עץ וכסאות אדומים, ובצד השני בר כהה וכבד, ולצידו תאים אינטימיים עם ספות עור ושולחנות. מהתקרה משתלשלות נברשות, ומוסיקת הרקע מזמינה ומכניסה לאווירת אמביאנט שלווה.
המסעדה מעוצבת בסגנון מודרני – נקייה, מצוחצחת, לא הומה אדם, ומשדרת נעימות ואפילו אינטימיות מתבקשת.

שף אמיר אילן שייך למיתולוגיה ולמיתוס עם הקבלות ממסעדת "דיקסי", והוא, אם איני טועה, אביו-ממציאו של מתכון האלים לכנפיים של דיקסי, שעשו להן שם בכל פה.

לאור העובדה שהמארחים שלנו הודיעו על בואנו מראש, נקבע התפריט מתוך היצע המסעדה.
למנות הראשונות הגיעו אל השולחן סלסלות לחם עם שני באגטים קטנים ודקים, טעימים ורכים, היישר מתנור המאפה, לצד חמאה רכה וטובה.
מנת קרפצ'ו בקר עשויה במשרה בזק של שמנים ארומטיים סויה ויוזו, בתוספת גרידה עדינה של גבינת פרמז'ן, כללה פיסות בשר דקיקות שהיו עשויות כהלכה, אם כי לטעמי פה ושם נגיעות המלח היו עודפות במעט יתר על המידה.
דפי טונה אדומה – גרסת קרפצ'ו של דג עם אמולסיה של ג'ינג'ר וליים, עלי חרדל וארוגולה, היו טעימים להפליא, ולרגע קל קשה היה לזהות שמדובר במנת קרפצ'ו דג ולא בשר.
מנת רול סינטה בקר במחבת עם רוקט ומיסו מצאה חן בעיניי מאוד. השילוב האוריינטלי בין הטעמים היה מאוזן וטעים בפה, והיווה אחלה מנת פתיחה מעניינת.
סלט הקיסר, שמנהלת קידום המכירות שישבה לצידי ושומרת דיאטה טרפה כל פיסת עלה ירוק ממנו באהבה רבה, היה טעים להפליא והורכב מעלי החסה הכי בתוליים והכי צעירים ופנימיים שבתוך החסה.

למנות העיקריות, שומרת הדיאטה שגם אינה מטורפי הבשר בחרה במנת ניוקי תפוחי אדמה עם גבינה כחולה, טימין, עגבניות, עלי רוקט, ושמנת פרמז'ן.
כל הגברים שבחבורה, והם גם הרוב, בחרו פה אחד בסטייק איתו ביקשו להתמודד.

כשאני מבקש לבחון יכולותיו של שף או יכולותיה של מסעדה המציעה תפריט שעיקרו בנוי על בשר, רמת הציפיות שלי ורף ההשוואה חדים מאוד. לפיכך הזמנתי למנה העיקרית סטייק ניו-יורק, להערכתי משהו כמו 350-400 גרם. זהו נתח גדול, מרשים, בעל נוכחות על הצלחת, שעשה רושם ראשוני שכזה גם על חבריי הגברים, שהתלבטו מה לבחור ושמחו מאוד שנצמדו להזמנתי.

הבשר שהוגש היה עשוי כהלכה. אני שביקשתי מהמלצרית דרגת צלייה של מדיום רייר, שמעתי ממנה כי המליצה ליושבים סביבי על מדיום כמידת העשייה המומלצת, ולדעתי ניסיונה במסעדה הוכיח כאן את עצמו היטב. הבשר היה חרוך היטב וריחני מאוד מהגריל משני צידיו, הוא היה רך לחיתוך, ועסיסי ללעיסה ולבליעה.

כשאחראית השמירה על הכולסטרול הטוב סגרה הערב את מרפאת "מכבי" מוקדם מן הרגיל, הרשיתי לעצמי לבקש על הסטייק רוטב של חמאה מרוככת, מתובלנת נכון עם מעט לימון, פטרוזיליה, פלפל שחור ומעט מלח. השילוב הזה של חמאה מומסת ומתובלת עם סטייק עסיסי מגיר ממיציו וחרוך במקומות הנכונים, משדרג את הסטייק לאותם מקומות אותם ניתן לכנות שמימיים או מושלמים. אין לשכוח שבבשר עסקינן. אבל כזה שיושן כהלכה והוגש במיטבו.

השירות של המלצריות שעמלו סביב השולחן היה קשוב, ענייני, מקצועי, ומהיר מאוד.
מבחר המנות האחרונות שהוגשו אל השולחן עם השתייה החמה, היה מתוק, מפתה, לא משהו יוצא מגדר הרגיל.

כשמסעדה מבקשת להתקיים לצד מסעדות אחרות, היא חייבת להיות לא פחות טובה מהן, עדיף מבודלת מהן, יותר עדיף מיוחדת מהן, אולי עדיף מוצלחת מהן. להדסון ברסרי יש הכלים להיות מהמוצלחות בהן.


הדסון ברסרי
רח' הברזל 27 רמת החייל תל–אביב
טל. 036444733




כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר