הו סולה מיו

הגענו למסעדה בר-יין סולה (SOLA) בשוק הפשפשים ביפו יחד עם סועד מחמיר – אחד עם הערות חופשיות למלצרים, החזרת מנות וכו'. דווקא הפעם ידענו שהארוחה תהיה הצלחה, מאחר שזו כבר הייתה הפעם השלישית שלו במקום

הגענו למסעדה בר-יין סולה (SOLA) בשוק הפשפשים ביפו (רח' בית אשל 31) יחד עם אחד ממבקרי המסעדה (מלשון ביקור, לא ביקורת) המחמירים ביותר שיש – אחד עם הערות חופשיות למלצרים, החזרת מנות וכו'. דווקא הפעם ידענו שהארוחה תהיה הצלחה, מאחר שזו כבר הייתה הפעם השלישית שלו במקום. 

המסעדה בר-יין שוכנת במבנה יפהפה, צמוד למסגד. הצפיפות במקום גבוהה, כדי לנצלו היטב מבחינת הבעלים, וכך העלייה לכיסאות הבר הגבוהים ליד שולחן גבוה (נאמר לנו מראש בעת ההזמנה) הייתה אתגר לא פשוט.

התפריט של סולה קומפקטי ולא גדול במיוחד, ומלווה בתפריט יין ואלכוהול בו לא השתמשנו, מאחר שהבאנו איתנו בקבוק רקנאטי פטיט סירה זינפנדל 2010  – יין מעולה שזכה למחמאות מארבעתנו, ואם היה עוד בקבוק ממנו, גם הוא היה נלגם עד תומו (דמי חליצה 50 ₪ ).

השיטה שהוצעה ע"י המלצרית (מעולה) ליטל, הייתה שיתוף מנות – שרינג, גם כדי לטעום מכמה יותר מנות, וגם כי לפי הצעתה, קצב הוצאת המנות מהמטבח הוא כזה שבאכילת מנה אישית, סביר מאוד שאחד או שניים מהסועדים יקבלו את מנותיהם, והאחרים טרם.

הלכנו על שיתוף, ונהנינו ממנות שלכל אחת מהן טעם ותיבול משלה:
פולנטה ופונגי – פולנטה מטוגנת עם פטריות מלך היער בשום, לימון, פטרוזיליה פרמג'ן – מנת מעולה, גדולה למדי, שנטרפה עד תום – 38 ₪.

סלט שורש לבן
– ירקות שורש לבנים (סלרי, כרובית), פירורי גבינת קסטלמניו, ויניגרט שמפניה – מנה לא רעה, וכאן השיתוף היה טוב, כי לאכול מנה כזאת לבד מתחיל לשעמם בשלב כלשהו, אולי גם בגלל הצבע הלבן שאינו מעורר תיאבון (44 ₪) – אם לא מוכרחים סלט בארוחה, אפשר לוותר.

קאנזיי – כיסוני פסטה ביתית ממולאים סלק, חמאה מזוקקת, פרג, פרוג'ן – עוד מנה מצוינת, למרות שאחת הסועדות לא התלהבה. מומלצת כמנה אישית כי מספר הכיסונים אינו גדול, אבל הטעם מושלם (46 ₪).

רביולי די זוקה – רביולי ביתי ממולא בדלעת מתוקה, חמאה מוזהבת, מרווה, פרמג'ן – מנה קצת בעייתית. המילוי דחוס מדי ולא ממש מעניין, שולי הרביולי בצקיים מדי. מה שכן, הרוטב עם המרווה מעולה – לנגב עם החלה המתקתקה שהגיעה לשולחן (57 ₪).

לזניה זנב שור – מנה מיוחדת שלא הופיעה בתפריט באותו יום. ניתן להזמין כחצי מנה (45 ₪) או כמנה שלמה אם כי לא גדולה מאוד (90 ₪). אנחנו חלקנו מנה של 90 ₪ – יקרה אבל איזה טעם. מנה מעולה, שבשר זנב השור נוכח ומורגש בה, וזה טעים מאוד.

פורקטה – נתח שומני של חזיר עשוי היטב בתנור, פרוס לפרוסות ומוגש עם תפוחי אדמה בתנור (לא מספיק חמים) – מנה מצוינת, והשיתוף בה בהחלט מספק (82 ₪).
נתח קצבים – תפוחי האדמה של הפורקטה נכחו גם כאן, אך נתח הקצבים היה נתח מצוין עשוי היטב, צלוי ופרוס, עם זיגוג בלסמי וסלט ארוגולה. מנה נאה בגודלה, ובשלב זה של הערב גם טעימה ממנה הספיקה (88 ₪).

המלצות: הביאו יין שלכם ותחסכו כסף. ניתן להזמין רק את המנות הרשומות ראשונות בתפריט, הווה אומר מנות הפתיחה, ולבנות יופי של ארוחה בפחות כסף – למרות שהפורקטה ונתח הקצבים הן מנות מעולות, אם כי בטווח 90 ₪ עם לזניית זנב השור ונתח הקצבים.

בתפריט היו שני קינוחים בלבד, עליהם ויתרנו. יחד עם דמי החליצה ושני בקבוקי סן פלגרינו (20 ₪ לבקבוק) שילמנו 584 ₪ לארבעה אנשים, כולל שירות, ויצאנו לערב החם, מנסים לא להפריע לתפילה במסגד השכן, כשאנו מפזמים לעצמנו 'הו סולה מיו'.

סולה – בר אוכל ויין
רח' בית אשל 31 יפו
טל. 03-5499626

לדף הפייסבוק של סולה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר