הירמטסו, פריז: השם יפני, המטבח צרפתי, המחיר יקר – מומלץ

המנות בהירמטסו לא גדולות – אך לא תצאו רעבים מהמסעדה, אם כי תצאו עניים, כי הירמטסו היא בהחלט מסעדה יקרה. אבל אם בביקורכם בפריז אתם מחליטים לחגוג בגדול וביקר פעם אחת – הירמטסו בהחלט יכולה להתאים לכך. ההנאה תהיה גדולה

אמנם הירויוקי הירמטסו (Hiroyuki Hiramatsu) הוא יפני, וכך כנראה גם הצוות המטבח שלו (צוות המלצרים המקצועיים והחביבים ביותר – כולם צרפתים עטויי חליפות אפורות), אך המסעדה הנושאת את שמו בפריז – ויש לו עוד 10 מסעדות אחרות ביפן, רובן בטוקיו – היא צרפתית לכל דבר.

אולם האוכל, בעיצוב מודרני מאופק ביותר – כשטוב טעם היא המילה המתאימה לכל דבר במקום – מאכלס 40 סועדים בלבד, ויש גם חדר פרטי לא גדול, כאשר סועדי ערב אחרונים יכולים להזמין את ארוחתם ב- 21.30 לכל המאוחר. הצבעים הבולטים הם שחור ולבן, וכוסות המים האדומות וכחולות תורמות כתמי צבע, לצד סידורי פרחים קפדניים וצלחות מעוטרות הניצבות לאורך קירות המסעדה.

המנות בהירמטסו לא גדולות – אך לא תצאו רעבים מהמסעדה, אם כי תצאו עניים, כי הירמטסו היא בהחלט מסעדה יקרה. אבל אם בביקורכם בפריז אתם מחליטים לחגוג בגדול וביקר פעם אחת – הירמטסו בהחלט יכולה להתאים לכך. ההנאה תהיה גדולה.

האמת שאפשר לאכול בזול (יחסית) בצהרים: 48 יורו לארוחת עסקים הכוללת מתאבן, מנה ראשונה ומנה עיקרית, ואפילו קינוח – מה שלא בדיוק נהוג בארוחות עסקיות במסעדות ארצנו.

בערב (וגם בצהרים) תוכלו לאכול "תפריט תגלית" של מנות קבועות ב- 95 יורו לסועד (הזמנה לכל יושבי השולחן), ותפריט "תענוג גסטרונומי" מורחב ב- 130 יורו לסועד (גם כן מותנה בהזמנת כל יושבי השולחן) – לא כולל משקאות. את תפריט המסעדה המלא תמצאו ב: www.hiramatsu.co.jp/fr/carte/index.html

תוך דפדוף בספר תפריט היינות עב הכרס ועתיר מותגים (וגם מחירים, ביורו), קיבלנו מתאבנים – פחזניות חמימות עם גבינה, ואחר כך צלוחית מרק ערמונים עם כדורון גלידה ופיסות פטריות טרוף (כמהין), ושבבי ערמונים – מיוחד וטעים.

היין שבחרנו: בורגון משנת 1998 Savigny Les Beaunes M. Mugneret (המחיר: 59 יורו, מהזולים בספר היינות). יין מעולה, שלאורך הערב התפתח בכוסות, פירותי במידה, מעוט טנינים. נהדר.

מנות הפתיחה שלנו היו: דואו יונה ופואה גרה (כבד אווז) עטוף בעלה כרוב ירוק מאודה, עם קונפיטורת אשכוליות וצמצום של פורטו; ומרק פטריות ספ בנוסח פוט-או-פה, על בסיס של פיסות פואה גרה. שתי המנות מעולות, מלוות בלחמניות או לחם כפרי, עם חמאה מלוחה וחמאה רגילה.

המסעדה שקטה מאוד. לא היו בה הרבה סועדים בערב ביקורנו, ובלטה העובדה כי אין כל מוזיקה ברקע, רק קולות עליזים מהחבורה בחדר הפרטי.

מגיעות המנות העיקריות: דג לוט (Lotte) צלוי עם זיתים שחורים, ניצני תרד ומוסלין של שמן זית. הדג מצוין – לא רך ומתפורר כי אם בעל נוכחות, וכל הסובב אותו יוצר חגיגת טעמים.
המנה העיקרית השניה: פרוסות טלה ורדרד (על פי בקשת הסועד), מסודרות בערמה מדורגת נאה, יחד עם קומפוט של בצלים לבנים ומיץ של פטריות טרוף. מנה ראויה לשבחים ומהנה ביותר.

מעגלת הגבינות המרשימה בחרנו מספר גבינות שהתאימו ללחם הצימוקים שהגיע איתן וליין שהמשיך להשביח לו.

אי אפשר היה לסרב להצעות הקינוחים: עוגה אחת ממולאת באגסים מקורמלים עם תבלינים, יחד עם גלידה קרמל. סיום הולם לארוחה מצוינת.

המחיר? אמרתי שגבוה. שתי מנות פתיחה (המתאבנים על הבית), שתי מנות עיקריות, מנת גבינות, קינוח אחד, יין ושני בקבוקי מים מינרליים – 290 יורו, כולל שירות ומע"מ (גבוה בצרפת – 19.6 אחוז).

הירמטסו ממוקמת לא רחוק מהטרוקדרו ברובע ה- 16 של פריז, לא רחוק מאוד (3-2 תחנות מטרו) משאנז אליזה. להגיע אליה לא בעיה; לשלם – יותר. מסעדה מומלצת.


Hiramatsu
52 Rue de Longchamp
Paris 16
Tel. 01-56-81-08-80
www.hiramatsu.co.jp/fr

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר