המפגש התורכי – בת-ים, איסטנבול, בת-ים

"המפגש התורכי" ממוקם בפינת רחובות מרכזיים בבת-ים, וכאשר יורם קוהן הגיע המקום היה הומה אדם, מה שהצביע על הביקוש הער. יורם הביט בתפריט המגוון ולא ידע במה לבחור

לא מכבר ביקרתי באיסטנבול והתרשמותי מהשווארמה התורכית. חזרתי בדיוק ביום בו החל מבצע "עופרת יצוקה". הלכי הרוחות בתורכיה במהלך ולאחר המבצע, העלו ספקות בהקשר הכדאיות לחזור למקום זה, אפילו בשביל שווארמה טובה ככל שתהיה.

דעתי בנושא לעיל גובשה רבות בעקבות טלפון שקיבלתי מידידי יוסי טובול, מבעלי "המפגש התורכי" בבת-ים. "בוא לבקר, לא צריך לטוס עד לתורכיה בשביל שווארמה תורכית אמיתית". את יוסי אני מכיר מזה שנים עקב שירותנו יחדיו בצבא, ובשל זאת לא יכולתי לסרב להזמנה, אך הזהרתי מראש שאיני עושה הנחות. הסכמנו ובאחד הימים בצהרי היום ושמתי פעמי לבת-ים.

"המפגש התורכי" ממוקם בפינת רחובות מרכזיים בבת-ים וכבר בבוא הרגע שהגעתי המקום היה הומה אדם, מה שהצביע על הביקוש הער למאכלי המקום. את האמת, הבטתי בתפריט המגוון ולא ידעתי במה לבחור. אפשרויות רבות של סוגי מאכלים ובהרכבים שונים. לאחר התלבטות עם יוסי בחרנו בשלוש מנות שונות כדי ליהנות ממגוון מאכלים שונים, ובכך לנסות ולהקיף ממרב הטעמים הקיים.

כמנה ראשונה פתחתי ב"לחמג`ון" (27 ₪) מאפה עדין בשילוב של בשר עגל וכבש וירקות. מנה משביעה, טעימה ביותר וישר מהטאבון מנה מכובדת, אך לי רק פתחה את התיאבון.

עברתי מייד למנה השנייה, לאפה עם שווארמה של כבש (24/28 ₪). קיימת גם אפשרות בחירה לשווארמה של הודו, כמו בתורכיה, אך שווארמה של כבש עדיף. כדי לשמר את הטעם המקורי של הבשר מומלץ לקבל את המנה רק עם בצל ומעט טחינה, והימנעו, למי שיכול, משאר התוספות כמו ירקות, צ'יפס וכדומה. והטעם ? פשוט אגדה. לא רק שלא נופל באיכותו וטעמו מהשווארמה שאכלתי באיסטנבול, אלה אפשר לומר שגם עולה עליו בגדול. הבשר עסיסי, עשיר בטעם ופשוט נמס בפה. גם הלאפה עצמה הייתה פריכה וטרייה, יצאה ישר מהטאבון המקומי בו נאפים על מאפי המקום. את האמת, חשקה בטני במנה נוספת, אך לבסוף ויתרתי כדי להשאיר מקום ל"קינוח".

על פי עצתו של יוסי החלטתי לקנח במנה של שיפוד של קבב תורכי (22/26 ₪). שתי אפשרויות של מנות וטעמים עמדו בפני לבחירה: חריפה ורגילה, "אדנה" ו"אורפה", על שם שתי ערים בתורכיה. בחרתי ב"אורפה", גם הפעם מאותה סיבה: ליהנות מהטעם המקורי. מה אגיד לכם, קשה, קשה. כבר אכלתי וטעמתי בחיי קבבים על סוגיהם, אבל הפעם הצליחו להפתיע אותי. לקבב היה טעם אדיר ומיוחד, והיה גם כל כך עסיסי, דומה להתנפצות של מגוון טעמים בתוך הפה, והדבר היחידי שאתה רוצה, שזה לא יגמר.

סיכום:
טסתי לתורכיה ליהנות משווארמה תורכית מקומית ובעלת שם, כאשר כאן בארץ, לא רחוק מאיתנו, קיים מקום בשם "המפגש התורכי", המספק את הדבר האותנטי הזה ברמה דומה אם לא יותר. גם המחירים נוחים וסבירים, בין 20 ל- 28 ₪ למנה, תלוי בהרכב שלה. יחס לבבי המקבל את פניכם רק מוסיף להנאה מהמנות הנפלאות.
בקיצור, בשביל שווארמה תורכית לא צריך לטוס עד לאיסטנבול, יש לנו כאן שווארמה תורכית אמיתית ומקורית, ועם יחס אוהד הרבה יותר.

המפגש התורכי
רח' בלפור 94 פינת יוספטל, בת-ים

יורם קוהן הוא מומחה לבשר גורמה ומקיים אירועים וסדנאות של בשר גורמה, ובעל אתר www.MeetTheMeat.com המספק בנוסף טיפים, מתכונים, המלצות על מסעדות, ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר