הרום של Angostura – מהקריביים לתל אביב

במסגרת תפקידו מקיים דניאל ג'יימס מסביב לעולם הדגמות, סמינרים והתאמות של קוקטיילים ומשקאות של אנגוסטורה. צילום דוד סילברמן dpsimages
דניאל ג'יימס, שגריר המותג אנגוסטורה (Angostura) – יצרנית רום המוכרת יותר כיצרנית המובילה בעולם בתחום הביטרים, הגיע לאחרונה לישראל והתארח בתל אביב באירוע של היבואן שקד לטעימות של קוקטיילים ומשקאות

הרעיון לייצור האנגוסטורה נולד בשנת 1824 בעיר אנגוסטורה בוונצואלה על ידי ד"ר יוהאן סיגרט – חלוץ הביטרים בעולם. אנגוסטורה הינו הביטר המקורי והמפורסם בעולם, שמיוצר עד היום על בסיס רום לפי המתכון המקורי משנת 1824, מהווה רכיב חיוני בקוקטיילים רבים אבל גם משתמשים בו לתבשילים ולקינוחים, מפני שהוספת מספר טיפות ממנו מבליטה ומגבירה את טעמי המשקה או המנה בלי להשתלט על הטעם המקורי. ב- 1875 עבר העסק לטרינידד, ובתחילת המאה ה- 20 הייתה החברה ספקית רשמית לבתי המלוכה הפרוסי, הספרדי והאנגלי. כיום המותגים של אנגוסטורה – רום וביטרים בטעמים שונים, זוכים בפרסים בינלאומיים רבים ומשווקים ב- 164 מדינות ברחבי העולם.

לערבב את כל הרכיבים בשייקר ולהוסיף ביטר וקרח כתוש. צילום אמנון פאר
צילום אמנון פאר

דניאל ג'יימס, שהוכתר לשגריר המותג, זכה בשנים 2011 ו-2012 בתואר הברמן הלאומי של טרינידד טובאגו, וייצג את המדינה בתחרות הטעם הקריבי, בה זכה בתארים כמי שיצר את קוקטייל רום הטוב ביותר, קוקטייל וודקה הטוב ביותר, והקוקטייל היצירתי ביותר. ב-2013 הוא ניצח בתחרות אנגוסטורה גלובל אקספיריינס, והוצע לו להיות שגריר המותג. במסגרת תפקידו מקיים דניאל הדגמות, סמינרים והתאמות של קוקטיילים ומשקאות של אנגוסטורה מסביב לעולם. היבואנים שקד רוצים להגביר את מכירות הרום של המותג, ולכן  באירוע שהתקיים במסעדת EMESH בתל אביב טעמנו מספר סוגים של רום אנגוסטורה, וכן קוקטיילים פרי ידיו של דניאל החייכן, בעל תסרוקת הפאנק והצמה הארוכה.   

צילום דוד סילברמן dpsimages
צילום דוד סילברמן dpsimages

אנגוסטורה  1787– רום סופר פרמיום מיושן. המרכיב הצעיר ביותר מיושן 15 שנה. 1787 בשמו, היא השנה בה נוסדה טחנת קני הסוכר הראשונה בטרינידד.  לרום זה יש גוון כהה וניחוחות של פירות יבשים, וניל, טופי ואגוזים קלויים. המרקם חלק וקטיפתי, והסיומת ארוכה ביותר. המחיר 375 ₪.

אנגוסטורה 1824 – נושא את שנת ייסוד החברה. בלנד של מיטב הרומים המתיישנים במרתפי אנגוסטורה. מיושן לפחות 12 שנה בחביות ברבן לפני יצירת הבלנד. רום סופר פרמיום עם ניחוחות עשירים מאוד של פירות יבשים ותבלינים, עם מרקם קרמי וסיומת ארוכה. המחיר 295 ₪.

אנגוסטורה 1919–  בלנד מיוחד שנוצר לראשונה לאחר שריפת ענק שהרסה  בשנת 1932 את מחסני הרום וחלק מהמזקקה. ה- 1919 מיוצר בהשראת הבלנד המקורי, תוך ניסיון לשמר עד כמה שניתן את האופי שלו. התיישנות של 5 עד 14 שנים בחביות ברבן. טעמים עשירים מאוד ומלאים, עם ניחוחות ותיבול של עץ קלוי, וניל וקרמל, וסיומת קטיפתית ארוכה המחיר 175 ₪. אהבתי במיוחד רום זה.

אנגוסטורה 7 שנים  -מתיישן בחביות לפחות 7 שנים. רום עשיר מאוד, בעל גוון חום בהיר, מרקם מלא ומלטף, וניחוחות של מייפל, שוקולד, דבש וטופי. מעולה לשתייה נקי או בתוספת מעט קרח. המחיר 145 ₪.

אנגוסטורה 5 שנים –  רום איכותי המיושן 5 שנים בחביות. בעל מרקם קרמי מלא ומלטף, וניחוחות עשירים של וניל ועץ אלון. לשתייה עם או בלי קרח, וכמרכיב בקוקטיילים. המחיר 125 ₪.

אנגוסטורה רזרבה 3 שנים –  רום בהיר, מיושן בחביות 3 שנים. יבש ובעל מרקם קרמי. ניחוחות עשירים של וניל ועץ אלון. מתאים לקוקטיילים קלים בשילוב פירות עונתיים המחיר 105 ₪.

צילום דוד סילברמן dpsimages
צילום דוד סילברמן dpsimages

בערב זה גם טעמנו קוקטיילים של דניאל ג'יימס על בסיס רום אנגוסטורה 1919:

QUEEN’S PARK SWIZZLE

ORANGE DAIQUIRI – דקירי תפוז 1919

זה היה ערב טעים ונעים, מלא רום שמיוצר כידוע מקני סוכר. אני נהניתי.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר