השף מארק הברלין חגג במול ים את זכייתה השישית ברציפות של המסעדה כאחת מ-140 המסעדות הנבחרות בעולם

מארק הברלין, מהשפים המוערכים בעולם, נשיא מדריך המסעדות היוקרתי LES GRANDES TABLES DU MONDE, ובעל מסעדת "מזון דה ל'איל" (בעלת שלושה כוכבי מישלין, הממוקמת באלזס), הגיע למסעדת "מול-ים" בתל אביב כדי לחגוג את בחירתה בפעם השישית ברציפות כאחת מ-140 המסעדות הטובות בעולם על ידי השפים החברים באיגוד Traditions & Qualité.

יורם ניצן, שף מול-ים, בישל לאורח ארוחת גורמה המבוססת על מיטב חומרי הגלם המקומיים ובינלאומיים, כאלה ששף הברלין בעצמו מתמודד איתם מדי יום. בארוחה הוגשו שקדי עגל מפרובנס, תרנגול מאזור ברס, יונים מאנז'ו, צדפות קוקי מנורמנדי, וטראפלס מפריגור.

הברלין, שסעד במול-ים כבר מספר פעמים, לא הפסיק להחמיא לשף יורם ניצן על ההתמודדות השאפתנית עם חומרי הגלם הזרים, ועל התוצאה שלדבריו הייתה "מעל לכל תשבחות".
ארח את הסועדים, מייסד מול-ים, שלום מחרובסקי, שליווה את הארוחה ביינות מאלזס, מקום מושבו של השף הצרפתי.

מחרובסקי אמר: "לכבוד הוא לי לארח במול-ים שף בשיעור קומה כמו מארק הברלין. הזכייה בתואר בפעם השישית מעידה על כך שעמידה לאורך שנים בסטנדרטים קפדניים, בשילוב עם התחדשות מתמדת ויצירתיות, מוכיחה את עצמה שוב ושוב. זכייה זו וביקור הברלין מהווים אתגרים להם אנו מחויבים ובהם נעמוד".

הפרמטרים על פיהם נבחרות המסעדות הראויות להצטרף למסדר הם שמרניים וקפדנים ביותר. תשומת לב מרבית ניתנת ליכולת הקולינרית של המסעדה, ל"נשמה והרוח" של המקום, למסורת (מספר שנות קיומה של המסעדה), יציבות עסקית, ושמירה על רמה אחידה לאורך שנים.
המסדר מפיץ מדי שנה כמיליון מדריכים בהם מופיעות המסעדות הנבחרות, תיאור המסעדה מלווה בתמונות, התפריט, מיקום ופירוט ניסיונו המקצועי של השף הפועל בהן.

מדריך המסעדות הבינלאומי LES GRANDES TABLES DU MONDE שנוסד לפני 52 שנה, הינו אחד משלושת מדריכי המסעדות הבינלאומיים הידועים, ופועל לצד מישלן וגו-מיו. על המסדר נמנות 140 מסעדות בלבד מרחבי העולם, הנבחרות מדי שנה על ידי שפים החברים בארגון עצמו.


מסעדת מול ים הוקמה בשנת 1995 על ידי שלום מחרובסקי, מסעדן ויזם. מחרובסקי עוסק ביבוא מוצרי ים טריים מרחבי העולם ובאספקתם למסעדות, וכן בייבוא יין ונחשב למוביל בתחומו בישראל.
השף יורם ניצן מופקד על תפריט המסעדה מאז הקמתה. ניצן, שסיים לימודיו בתדמור, עבד בתפוח זהב ועבר השתלמויות אצל טובי השפים בעולם: מרק ווירה, ז'ואל רובישון מצרפת, דניאל בולו, אריק ריפרט מארה"ב, דון אלפונסו, גאלטיירו מארקזי מאיטליה, פראן אדריה מ"אל-בולי" ספרד.
ניצן מחדש את תפריט המסעדה בקביעות, ואחראי לכמה מהמנות המובילות והחדשניות בישראל.

www.mulyam.com



בתמונה (מימין לשמאל): מחרובסקי, הברלין, ניצן. צילום: אסף שילה, ישראל סאן







כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר