השקד – מסעדה של פעם

המסעדה ותיקה, ונראה כי סועדים רבים נמנים על קהל הלקוחות הקבוע, כזה שמתקשר עם המלצריות במבט בלבד והן יודעות מה להביא לאכול

ברחובות הגדולים בעולם מוכרת התופעה של "שתי גדות" – צד אחד המושך תנועת אנשים, ובו מסעדות וחנויות, וצד שני עם תנועה דלילה.
כך, למשל, שאנז אליזה בפריז. כשאתם עומדים עם הגב אל שער הניצחון – משמאלכם הצד הסואן, ומימין הצד הרגוע יותר.
וכך, להבדיל, גם ברחוב החשמונאים בתל אביב. משמאל: תמרה, דרך היין, קפה ג'ו, לחמים.
מימין: הרץ השכרת רכב, בנק דיסקונט, ומייד בצמוד לו, ולפני מה שהיה השוק הסיטונאי והיום מגרש חנייה – מסעדת השקד.

כנראה שהמסעדה עברה לאחרונה שיפר קוסמטי כלשהו, מה שהביא לכך שאני לא הצלחתי למצוא שלט על המסעדה, אבל אנשים מכירים אותה – עובדה. בשעת צהרים היו במסעדה אנשים רבים שבאו לארוחה עיסקית ב- 89 ₪.

המסעדה ותיקה, ונראה כי סועדים רבים נמנים על קהל הלקוחות הקבוע, כזה שמתקשר עם המלצריות במבט בלבד והן יודעות מה להביא לאכול..

אין ספק שיעילות היא המנטרה של מלצריות מסעדת השקד: בעוד בת זוגי לארוחה מעתיקה למחשב שלה מצגת מהדיסק און קי שלי, וכבר צלוחיות המאזטים אופפות את המחשב בעוז – והן אכן רבות במספרן, ובסך הכל 16: כבד קצוץ (טוב), סלט ביצים קשות (טוב), מספר סלטי חצילים, טחינה פלאפלים (חריפים – מצוינים), סלט מלפפונים, סלטי ירקות, סלט כרוב, סלט סלק, סלט חצילים עם עגבניות, סלט עגבניות, סלט טונה – הכל בכל; מזרח ומערב משמשים בערבוביה.
הזמנו גם מנות עיקריות: דג פורל על הגריל לה, שני שיפודי שרימפס על הגריל לי.
 בעוד אננו נוגסים ומנגבים ממנות הפתיחה, והופ – הצלחת נלקחת מתחת לחוטמי. רגע מה קרה? "לא סיימתי,אני אומר. והמלצרית בשלה ואומרת: כבר מגיעה המנה העיקרית.

ואכן תוך דקה הגיע דג הפורל – שהוכתר ע"י בת זוגי לארוחה כמצוין, עסיסי, ברוטב שקדים ושום מעודן. טעמתי וקינאתי. למה? כי השרימפסים שלי – אכן 14 בניינם על שני שיפורים שהונחו על הגריל – היו אמנם גדולים, אבל גם קשים ולא פציחים.
שתי צלוחיות רטבים – רוטב לימון ועגבניות מרוסקות – לא ממש שיפרו את המצב, אם כי העגבניות היו טריות וטובות בפני עצמן אך לא קשורות למנה.

לצד הדג והשרימפס הוגשה צלוחית ועליה אורז עם גזר, ומסביב פלחי תפוחי אדמה צלויים, פושרים במקרה הטוב.

עם החשבון קיבלנו גם צלוחית בוטנים (טובים מאוד) ושוקולדים.
שילמנו עבור שתי ארוחות עסקיות ודיאט ספרייט אחד 174 ₪, והשארנו טיפ למלצריות הזריזות.

השקד – מסעדה של פעם ברחוב החשמונאים. שווה לנסות פעם.

השקד 90
החשמונאים 90 ת"א
טל. 03-5610546

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר