וויצ'ווד והנשק האולטימטיבי: בירה

"וויצ'ווד" היא מסעדה-מסבאה חדשה מהניילונים, כמו שאומרים. על חורבותיה של מסעדת "תהל" המיתולוגית שברחוב נחלת בנימין, עם לא פחות מעשרה סוגי בירה מהחבית

כשבחוץ כך וכך מעלות מעל המותר על פי אמנת ז'נבה, ההבטחה לבירה צוננת מהחבית לצד אוכל מנחם היא כל מה שצריך על מנת להוציא אותי מהבית הממוזג, גם אם זה בצהרי שבת לוהטים במיוחד.

כך נחתנו בן זוגי ואני ב"וויצ'ווד", מסעדה-מסבאה חדשה מהניילונים, כמו שאומרים. על חורבותיה של מסעדת "תהל" המיתולוגית שברחוב נחלת בנימין, מציינת לה המסבאה החביבה הזו שבועיים להיווסדה, והיא מקבלת בזרועות פתוחות וצוהלות כל עובר אורח מזדמן ובידיה הנשק האולטימטיבי – בירה. אבל לא סתם בירה.

"וויצ'ווד", שנקראת על שם מבשלת בירה ידועה באוקספורדשייר, אנגליה, מצוידת בלא פחות מעשרה סוגי בירה מהחבית. גולדסטאר, טובורג, קרלסברג ושאר החברות לז'אנר המצוי, הן לא חלק מהנבחרת. הובגובלין (על שמם של שדונים אנגליים קונדסיים, שעל פי האגדה, אחראים על טעמה הייחודי של הבירה), בלהייבן, לונדון פרייד, לונדון פורטר, קרומבאכר, בקס ומרדסו, דווקא כן. ואם כבר בדימויים עסקינן, הרי שהמרדסו ההולנדית היא בגדר הקפטן המחונן של הנבחרת האירופית הזו. על צבעה הבהיר והתמים, כוס הקרמיקה העצומה שבה היא מוגשת ושומרת על טמפרטורה צוננת במיוחד, תספק המרדסו באזז אלכוהולי משובח וחזק שעוצמתו שוות ערך לשני חצאי בירה סטנדרטיים פלוס צ'ייסר, והכול ב-34 ש"ח.

עם הבאזז המדובר ניגשנו למלאכה וטעמנו ממנת פתיחה שכללה חציל אפוי בתנור ממולא בטבעות וראשי קלמרי ברוטב ים ובזילוף יוגורט (29 ש"ח) והייתה מרעננת ופשוטה כאחד.

לאחר מבחר טעימות בירה מהחבית, אותן נוהגים להגיש לאורחי המקום על מנת שיתרשמו מהמבחר, עברנו למנות העיקריות. בן זוגי בחר במנה המכונה "הצייד הלבן", שכפי ששמה מרמז כוללת 250 גרם של ספריבס לבן ברוטב ברנדי, פורטבלו ושמנת, לצד תוספת של כרוב מעושן בבייקון (65 ש"ח), והייתה עסיסית, מפתיעה ומתובלת היטב. אני העדפתי לדגום את הדניס הנורבגי, פרפר דניס ממולא בממרח חציל ברוטב יין לבן, לימון, ציר דגים ופטרוזיליה, בתוספת פירה (59 ש"ח), שהייתה טריה, עשירה ומיוחדת.

על התפריט של "וויצ'ווד" אחראי השף הדר מצקין שברזומה שלו אפשר למצוא את מסעדת "בוקאצ'ו" המיתולוגית מרחוב הירקון, ואם צריך לתמצת את הקו המנחה של התפריט בשתי מילים, הרי שאלו הן "פשוט וטעים". למרות שהתפריט מכיל מנות כמו – פילה סלמון ברוטב שמנת ועשבי תיבול ועגבניות לחות (69 ש"ח); אנטריקוט ברוטב בירה, שמנת ורוצ'סטר (89 ש"ח); פטריות פורטובלו ושמפיניון מוקפצות בחמאת שמנת, עשבי תיבול, יין לבן ובצל, מוקרמות בפטה עיזים וגבינת צ'דר צהובה על מצע לחם דגנים (49 ש"ח); או חתול ים בציפוי אנגלי עם צ'יפס, רוטב איולי פיקנטי ורוטב סלסה (39 ש"ח) – תתקשו למצוא בהן ולו שמץ של "פלצנות", הן ברמת הטעם, אופן ההגשה או המחיר.

בחרנו לסיים את הארוחה בשניים מתוך שלושת הקינוחים שבתפריט – סורבה טבעי של אגסים ומנגו (24 ש"ח) שהיה טעים ומרענן, כצפוי, ובעוגת שוקולד מריר וחלב ללא קמח המוגשת עם כדור גלידת וניל (39 ש"ח) שהייתה חביבה אך רחוקה מלהלהיב את החך.

אבל עם כל הכבוד לקינוחים, את הארוחה הקפדנו לסיים בלגימת פרידה מהמרדסו המשכרת, לא מבלי שנלחש לה באוזן הבטחה לשוב ולהיפגש. תודות לתפריט הלילה המיוחד של המקום, הכולל בירה מהחבית ומנה לבחירה מהתפריט ב-99 ש"ח, יש מצב שזה יקרה ממש בקרוב.

Wychwood
רח' נחלת בנימין 30, תל אביב
טל. 057-9443004
ראשון-שבת, 12:00-01:00; עסקיות, ראשון-חמישי, 18:00-02:00

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר