זו לא סתם פיצה; זו ZAZA

הפיצריה הוקמה ע"י ליאת ודוד זהות לפני כ- 7 חודשים. דוד אומר: "כשאוכלים פיצה ZAZA, קשה לאכול פיצה אחרת". ואתם יודעים מה? יש בזה משהו

בטבורה של הוד השרון, ההולכת ומתפתחת גם בהיבט הגסטרונומי, ממש בצמוד ל"אנג'לינה", ומול OM של השפית איילת אור, נראית בחודשים האחרונים תכונה מיוחדת ברבות משעות היום, הערב והלילה. מדובר במי שבאים לאכול פיצה, וכאן יש רק פיצות במגוון מעניין, נמכרות לפי משקל מתוך מגשים בצבעוניות אטרקטיבית.

זוהי ZAZA, הפיצריה שהוקמה ע"י ליאת ודוד זהות לפני כ- 7 חודשים.
דוד משמש מזה שנים רבות כיועץ להקמת מסעדות, ברים ובתי קפה. הוא היה ממקימי ארקפה, וכשפרש פנו אליו והוא לקח חלק בהקמת בונו, חנדה'לה, עבד עם רשת ישרוטל ואחרים, ומעיד על עצמו כמי שאוהב מאוד את המקצוע.

"מעבר להיותי יועץ, יש בי תשוקה לדבר האמיתי; ליישם כל מה שאני מאמין בו", אומר דוד, "להביא את כל המקצוענות לעצמי, בלי הנחות ובלי התקמצנות. כך נסענו לאיטליה, איתרנו את אחד המומחים הגדולים בתחום הפיצות, הבאנו  אותו לשלושה שבועות, בהם הוא הדריך אותנו ולימד עשיית בצק נכון, מינונים נכונים של גבינה ורוטב עגבניות, ועוד דברים התורמים לתוצאה הסופית. הבצק שלנו עשוי מקמח איטלקי, רוטב העגבניות איטלקי, והפיצות הן בנוסח איטליה. עם וריאציות מקומיות".

הרפרטואר כולל 20 סוגים של פיצות, שלא כל יום כולם מוצעים, חלק עם רוטב וחלק בלי, יש גם אחת בלי גבינה, ובכל מקרה בכולן הבצק דל שומן – 3%.
רק דוד מכין את הבצק, לפי המתכון הסודי, וסוד ההכנה הוא שאת הפיצה אופים בתנור הגדול עד לדרגה של 90% אפייה, ואת האפייה המסיימת מבצעים לעיני הלקוח.

הקונספט מיובא מאיטליה
הקונספט של ZAZA מיובא מאיטליה, בה פיצריות מתחלקות למסעדות ולפיצריות רחוב שכונתיות, שחצי מהן מוכרות פיצה במשקל "על פי מידה". אלה פיצריות קטנות בדרך כלל, ומה שיפה בזה  היא הפנייה אל הלקוח, היכול לבחור איזה גודל הוא רוצה ולעשות פאזל של טעמים; על פי הרעב ועל פי העין והאטרקטיביות.
"הקהל מתחבר לזה אינטואיטיבית", אומר דוד זהות. "הקהל אוהב את הקונספט מאוד, כולל לקוח בן 90, שיושב, אוכל, נהנה, ונותן ביקורת".

אז אם נסכם עד כאן: ב- ZAZA עושים רק פיצות – זהו, עם חומרי גלם מקומיים בכיסוי העליון ("טופינג" בשפה המקצועית): ירקות, מוצרי מחלבות בוטיק, בייקון, פירות ים. הכל מתוך שאיפה מוצהרת לעשות את הפיצה הכי טובה בעולם.
ZAZA בהוד השרון היא פיילוט לרשת, שבכל מקרה לא תהיה רשת המונית. הכוונה להקים מספר סניפים בתל אביב, רמת השרון, טווח ראשון-רחובות, נתניה, חיפה, ודוד וליאת מעריכים כי תוך שנה יהיו עוד שלושה סניפים".

דוד, האם המקום עונה לציפיות?
כמקצוען בתחום, תוצאות סניף ראשון זה הן מעבר לציפיות. הופתעתי לטובה, ויש לזכור כי איננו עושים משלוחים. בפיצריות רבות משלוחים הם 50% מהמחזור, ואף מעבר לכך.

מה מגוון הפיצות שלכם?
פיצות קבועות הן המרגריטה; פיצת 4 סוגי בצלים עם בלסמי מצומצם; פיצת פטריות שמפיניון טריות בלי רוטב עגבניות, על מעט שמנת ומחית פטריות כמהין ומעט מוצרלה (פיצה מדהימה, מהתנסות אישית); זיתים עם גבינה מלוחה וקוביות עגבניות. בבשריות: פיצה פפרוני או בייקון או צ'וריסוס; פיצה חזה עוף עם ריבת בצל – תמיד יש אחת מפיצות הבשרים.
יש גם פיצה עם תפוחי אדמה קריספים עם רוטב שמנת; פיצה קרבונרה עם חלמון ביצה ושמנת.
יש לנו פיצות מתוקות מכמה סוגים. עם שוקולד מריר, מקופלת וחלבה; פיצה תפוחים, חמאה וקינמון – דמויית טארטאטאן; פיצה נוטלה ובננה; או שוקולד מריר עם שוקולד לבן.
עשינו גם פיצה עם במבה וריבת חלב, מעין וריאציה על במבה נוגט. אני לא העזתי לטעום אותה במשך חודשים.
הכי פופולרית היא פיצת הפטריות, היוצאת מהתנור ונחטפת (כאמור, בצדק), אצל ילדים הלהיט הוא המרגריטה הקלאסית, וגם הזיתים זוכה להצלחה.

מי הקהל שלכם?
הקהל העיקרי: משפחות. מ- 12.00 עד 16.00-17.00 עובדים באזור ועוברים ושבים, ובין 18.30-21.00 – משפחות, ואז עמוס מאוד בכל יום. מ- 21.00 עד הסגירה – צעירים ורעבי לילה למיניהם.

דוד מספר כי לפעמים מגיעים ל- ZAZA אבא ובן שיורדים על חצי קילו פיצה, ומסתבר שאפילו העובדים במקום מכורים, ויש כאלה שבאים מחוץ לשעות העבודה – קונים ולוקחים הביתה.
שיא הלקיחה הביתה עד עכשיו: 10 ק"ג. ויש בחור אחד שאוכל במקום 1-1.5 ק"ג. הממוצע בכל אופן עומד על 400 גרם פיצה ללקוח, והתמחור הכי פשוט בעולם: 79 ₪ לק"ג. שוקלים, מחשבים, משלמים ואוכלים. מחיר משקאות קלים – 6-8 ₪ לבקבוק, בירה 12 ₪.

רשמי טעימה
טעמתי עבורי ועבורכם שלוש פיצות: עם צ'וריסוס, עם בייקון ועם פטריות.
פיצה בייקון – קודם כל לא תמצאו כזאת בארץ. הרוטב מעט רביכתי מדי, ודוד מסכים להערכה שלי, ועם זאת הפיצה טעימה מאוד.
פיצה פטריות – גם כן מאוד מיוחדת. נו, מי עוד שם מחית כמהין על בסיס הפיצה?
פיצה הצ'וריסוס פיקנטית, ומשלבת היטב את הנקניקיה החריפה עם רוטב העגבניות והגבינה.  ובכולן בולט הבצק המיוחד, שגם בשבילו שווה להגיע להוד השרון.
אם עד עכשיו היינו בחטא, עכשיו אנחנו בעונשו: הפיצה המתוקה. בעצם עוגת שוקולד אולטימטיבית (בתמונה התחתונה) מבצק הפיצה המהולל, ועליו פרלין שוקולד מריר, מקופלת ושוקולד לבן. מדהים.

דוד זהות אומר: "כשאוכלים פיצה ZAZA, קשה לאכול פיצה אחרת". ואתם יודעים מה? יש בזה משהו.

ZAZA
רח' הבנים 14 הוד השרון
טל. 09-7424245
www.pizzazaza.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר