חבש – מסעדה אתיופית חדשה בתל אביב

בטיילת של תל-אביב בין הפיצוציות של אלנבי 2 (מול מתחם האופרה בתל אביב) נחבאת לה דלת עץ המובילה לחלל המעוצב כבקתה אותנטית בכפר אתיופי, ועונה לשם "מסעדת חבש"

בטיילת של תל-אביב בין הפיצוציות של אלנבי 2 (מול מתחם האופרה בתל אביב) נחבאת לה דלת עץ המובילה לחלל המעוצב כבקתה אותנטית בכפר אתיופי, ועונה לשם "מסעדת חבש".

מסעדת חבש היא מסעדה אתיופית יהודית כשרה שהוקמה כחלק ממאמציו של עמנואל הדנה, משפטן בן העדה האתיופית שהחליט לקרב לבבות בין הקהילה האתיופית לקהילה הישראלית הוותיקה דרך האוכל והתרבות.

במסעדת חבש משחזרים את חווית התרבות האתיופית דרך הצלחת. פלטות התבשילים מוגשות למרכז השולחן לאכילה בחברותא על מגש עמוס המונח על סלסלה הנקראת "מוסב".

בתרבות האתיופית חיי החברה הדוקים עד מאוד. בשל כך יצרו את מנהג האכילה בצוותא, כאשר כל יושבי השולחן סועדים מצלחת אחת, ואף מאכילים זה את זה מהיד לפיהו של חברו. מנהג זה, מסביר עמנואל, מביע כבוד לזולת. המנות, בהתאם לכללי המסורת הנוקשים, מוגשים בעיקר כתבשילים על מצע אינג'ירה (פיתה אתיופית אוורירית וחמצמצה) המשמשת בו זמנית גם כמצע וגם ככלי לניגוב הרטבים המוגשים עליה.

הרטבים עצמם (יש מגוון צמחוני ובשרי) נעים בדרגות חריפות קלות עד חריפות מאוד ומשלבים חומרי גלם נפוצים באתיופיה, הנעים מקטניות כמו אפונה (כגון קק אלצ'ה: אפונה מרוסקת בתיבול עדין- 39 שקל), עדשים (כגון ימסר אזפא: סלט עדשים ירוקים, בצל קצוץ, פלפל, זנגוויל ושום- 39 שקל) וחומוס; שורשים כמו תפוחי אדמה, גזר וסלק (כגון: ידנצ'נא יכארוט: תפוחי אדמה וגזר ברוטב בצל ושום- 29 שקל), ובשרים כמו עוף (כגון: דורו אלצ'ה וואט: נתחי עוף וביצה חומה ברוטב כורכום עדי- 49 שקל), כבש (כמו: יבג וואט- בשר כבש בתיבול אתיופי חריף- 67 שקל), בקר ודגים (כמו אסא טיבס: דג פילה מטוגן בתבלין ביתי מיוחד לצד תבשיל קטניות- 65 שקל).

לכבוד אלה המעוניינים להתנסות במגוון הטעמים של המטבח האתיופי, מציעה המסעדה 2 פלטות מעורבות (צמחונית ובשרית 57/69 שקל). במקום גם מבחר בירות אתיופיות (16 שקל).

לסיום הארוחה במטבח האתיופי נהוג לשתות קפה ("בונה") הנקלה במקום מפולים טריים מאתיופיה (9 שקל). על פי המסורת לא מסיימים ארוחה טרם לגימת שלוש כוסות. בתיאבון.

מסעדת חבש
אלנבי 2 תל אביב
077-2100181

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר