חגיגה הונגרית ואוכל טוב בטשרניחובסקי 6

למה קוראים 'טשרניחובסקי 6' למסעדת ביסטרו הממוקמת בצד האי-זוגי של הרחוב, במספר 5? כי שם הקימו השף איל מרון וזוגתו דליה את הביסטרו שלהם המקרין מיד כשנכנסים אווירה נינוחה וחמה. האוכל מושפע מהמטבחים הים תיכוני והאיברי-פורטוגלי

למה קוראים 'טשרניחובסקי 6' למסעדת ביסטרו הממוקמת בצד האי-זוגי של הרחוב, במספר 5? כי שם הקימו השף איל מרון וזוגתו דליה את הביסטרו שלהם המקרין מיד כשנכנסים אווירה נינוחה וחמה.
האוכל מושפע מהמטבחים הים תיכוני והאיברי-פורטוגלי, עם דגש על חומרי גלם עונתיים וטריים – מהים ומהקרקע, ותפריט היין כולל יינות מפורטוגל שרק להם יש. למה דווקא משם? קראו בהמשך.

 

אנחנו הגענו כי סיקרן אותנו שבוע של אוכל הונגרי עד 16 בפברואר. למה? גם כמחווה שנראתה לנו מופרכת עד שנכנסנו, לקראת העלאתה באופרה הישראלית של האופרטה "הביידר" מבית האופרטה הממלכתי של בודפשט, וגם כי את מנות התפריט ההונגרי מכין שף דודי שיק, ואלה מוגשות בנוסף למנות התפריט הקבוע של שף איל מרון.

 

למה עד שנכנסנו? כי חבורה עליזה של תריסר מחולפים ומעונבים עליזים דוברי הונגרית – אנשי שגרירות הונגריה וחבריהם, התכנסה שם לארוחת ערב והרבה שתייה לרגל אותה אופרטה הונגרית שהגיעה לתל אביב, בלי לשכוח את הזמר בהונגרית שליווה את שירתו בפריטה על מה שנראה כגיטרה שאכלה גומבוץ' הונגרי ותפחה ו"הגשר" שלה מוטה ב- 90 מעלות, אך חיפוש מהיר בגוגל העלה כי מדובר בכלי פריטה הנקרא לאוטה.

 

התפריט ההונגרי כולל כמנות ראשונות מיוחדות: כבדי עוף בשומן אווז (38 ₪), מרק דובדבנים קר (38 ₪), פטריות מטוגנות (38 ₪) ותבשיל לצ'ו עם ביצה או נקניק (38 ₪ או 42 ₪).
מנות עיקריות: פפריקש עוף עם בצקניות (68 ₪), גולש בשר עם בצקניות (88 ₪), רקוט קרומפלי – מאפה שכבות של תפוח אדמה, ביצים קשות, סוגי נקניקים ושמנת חמוצה (68 ₪), קוטלט פנה – שניצל חזיר עם סלט תפוח אדמה (75 ₪).
קינוחים: "טורוש גומבוץ" – כופתאות גבינה עם מרקחת פרי ושמנת חמוצה (36 ₪), פלצ'ינטה (קרפ) גבינה מתוקה או ריבה ואגוזים (34 ₪).

אנחנו שילבנו בין התפריטים:
היא – תפריט שף איל מרון: סלט שורשים חמים (48 ₪), ופילה מוסר (95 ₪).
הוא – תפריט הונגרי של שף דודי שיק: כבדי עוף בשומן אווז 38 ₪, כרובית ופטריות מטוגנות (38 ₪), פפריקש עוף עם בצקניות (68 ₪).

 

לפני מנות הפתיחה נחתה על השולחן מנת ים פורטוגלית של סלט אוקטופוס (תמנון) טרי – וזה היה טעים, וכך גם הלחם הטרי.
במנות הפתיחה: סלט שורשים חמים כלל קולרבי, גזר, סלק, לפת, עלים ירוקים, בצל סגול, גבינת בושה (לא כמו בושה וחרפה) ווינגרט אסיאתי – מנה מומלצת, ולמרות ש'היא' הזמינה, גם 'הוא' טרף בכל פה.
הכרובית המטוגנת בציפוי הייתה טעימה אך לא יותר – מה בעצם אפשר לצפות ממנה? וכבדי העוף בשומן אווז היו כולסטרול צרוף ומזוקק – 'הוא' ממש אוהב את זה.
את מנות הפתיחה ליווה יין פורטוגלי בכוס – אלנטו מאזור אלנטשה – יבש עם מינרליות נעימה, לשריפת שומן האווזים.

 

אתנחתא מוזיקלית עם הזמר/נגן ההונגרי, והנה המנות העיקריות עושות דרכן לשולחן.
פילה המוסר שהונח על קרם שעועית לבנה לא הלהיב את 'היא', אך 'הוא' שרגיל לנקות צלחות, טען כי מדובר בדג סביר בהחלט.
מפפריקש העוף 'הוא' ממש התלהב – לא עניין של מה בכך, כי הרי מדובר בעוף, ומה כבר יש בעוף כדי שנאכל אותו במסעדה? אז דודי שיק גם בחר כרעי עוף דשנות, וגם התקין אותן היטב עם תיבול הפפריקש והרוטב שלו, יחד עם שמנת ובצקניות. על זה אומרים בהונגרית: kiváló (מצוין).

היין האדום הפורטוגלי שליווה את המנה העיקרית היה קינטה דה פלאדה – עז צבע, עשיר בניחוחות, עמוק, משאיר בפה טעם שזיף שחור.
על השאלה למה לייבא יין ולמה דווקא מפורטוגל, ענתה דליה: "כי אנחנו אוהבים יינות עולם ישן, ובשביל יינות בורגון שאנחנו אוהבים, צריך למכור כליה". הנה למה.

קינחנו עם סמיפרדו אחד, ויצאנו אל הערב הקר כשאנחנו משאירים אחרינו מסעדה מלאה (לא גדולה, האמת), סועדים מרוצים, וחבורה הונגרית עליזה במיוחד עם נגן המלווה עצמו בגיטרה עם גומבוץ' בבטן – הלא היא לאוטה.

טשרניחובסקי 6
רח' טשרניחובסקי 5, תל אביב
טל. 03-6208729
פייסבוק tcherni6

צילומים: תמי פורת, פאפא רצי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר