חווית בישול ויין במקום בלב

מסעדת מקום בלב ברעננה אירחה את יקב אסף מרמת הגולן, לערב של אוכל מצוין ויין משובח. הדגש כאן הוא על החוויה הכוללת ולא רק על הדגמת הבישול. את החוויה מנחה הבעלים של המסעדה חיים שסטל

ערבי גיבוש במקום העבודה הם כבר דבר שבשגרה. סדנאות הכנת סושי והכנת שוקולד הן לרוב אירוע נעים ומגבש. בכל שנה עולה רף הציפיות, ונשאלת השאלה: מה עושים עכשיו ואיך ניתן לחדש בלי להתייאש?

פתרון מצוין הוא חוויה של אירוח ובישול שמוצעת ב"מקום בלב" – המסעדה הוותיקה והיפהפייה ברעננה. כאן הדגש הוא על החוויה הכוללת ולא רק על הדגמת הבישול. את החוויה מנחה הבעלים של המסעדה חיים שסטל, לצד מנחים ושפים מקצועיים.

קבוצות של עד 25 איש מוזמנות למתחם "מעוף לרוח", בפינת טבע פסטורלית סביב שולחן אבירים מעוצב לכמה שעות של אוכל טוב ויין משובח. בחוויית הבישול נוטלים האורחים חלק פעיל בהכנת המנות, ובסוף האירוע מוגשת להם חוברת מתכונים.

חוויות הבישול מגוונות: חוויה איטלקית עם פוקאצ'ות ושלל מאכלים איטלקיים הנאפים בטאבון עצים גדול, חווית בישול כפרית עם ירקות ותבלינים מגן הירק האורגני שבמקום, וחווית בישול טבעונית. חווית הבישול מתאימה גם לאירועים קטנים ולזוגות חברים שמחפשים פינוק משותף וזמן איכות אמיתי.

אנחנו הוזמנו לחוויית בישול במעשנה מיוחדת, המשלבת אפשרות של עישון בחום לטובת בשרים ומחולל עשן לטובת עישון גבינות ודגים.
מהמעשנה החמה טעמנו חזה הודו עסיסי במיוחד במרינדת רימונים, נקניקיות צ'וריסו ממכרות תוצרת בית, ונתח אנטריקוט מיושן שנפרס לעיני הסועדים. אין ספק שזה מבחר מעולה לקרניבורים שבינינו.

מהמעשנה הקרה טעמנו את אחת המנות המפנקות: לחם מחמצת שנאפה במקום, עליו מרחנו חמאה צהובה, ומעל הערמנו נתחים של מטיאס מעושן ובצל, שהזכיר בטעמו אנשובי איכותי. מנה מעולה שהוציאה מכל הנוכחים קולות של התמוגגות ואושר.

את הארוחה ליוו סלטים מצוינים ומרעננים, כולם עשויים מירקות הגינה האורגנית שבמקום: סלט עגבניות וצנוברים, סלט כרוב עם עדשים, סלט תפוחי אדמה ובצל, זיתים ופלפלים חריפים, ממרח עגבניות מיובשות ועוד.

את הארוחה המעולה השקינו של יינות מיקב אסף שברמת הגולן. החברה הנעימה, האוויר המצוין, המקום הפסטורלי, היין המשובח וכמובן האוכל הייחודי, לצד הסבריו המלומדים של שסטל על האוכל ושל אורן קדם על היינות, היו המרכיבים שיצרו חוויה מענגת.

יקב אסף שוכן בלב רמת הגולן, וממנו הגיעו לערב זה ברעננה, אורן קדם – בנם של אסף והדסה קדם, מייסדי היקב, ורעייתו המקסימה קרן.
כהקדמה לפני פתיחת הערב, נמזג לכוסות יין סוביניון בלאן 2012 של היקב – שופע ריחות פרי, משלב חמיצות עם מתיקות, ונותן תחושת אלכוהול גבוהה, למרות שמכיל רק 12.5% אלכוהול. המחיר 75 ₪.

אורן סיפר שיקב אסף ממוקם ליד המושבה קדמת צבי (שם שכן היקב בעבר), בכניסה לוואדי ג'ילבון ומפל דבורה. את היקב הקימו ההורים ב- 2004, אך היסטוריית ייצור היין של אסף קדם בגולן, חוזרת לשנת 1997, כאשר התחיל את יקב בזלת הגולן עם יואב לוי.
לפני שנה עבר יקב אסף לפרויקט כפר היין אותו הקימה המשפחה על כביש 91 מיזם המשלב יין, תיירות, צימרים בבנייה, מסעדה ובית קפה עם האחות עדי קדם בוגרת ה- FCI בניו יורק.
ביקב מייצרים 45,000 בקבוקים מענבים מגידול עצמי ב- 12 חלקות בזלת – לבנים ואדומים.
אורן קדם בן ה- 31, למד ייננות בקצרין במכללת אהלו, השלים תואר באוניברסיטה שלובה עם המכללה בצרפת, עבר בדרום אפריקה ובסונומה שבקליפורניה. הוא חזר ארצה לפני 3 שנים אחרי 8 שנים בחו"ל, להקמת כפר היין, כשכל המשפחה מעורבת במפעל המשפחתי הממוקם 5 ק"מ מקצרין, בצומת נשותט.

שנין בלאן 2012
שנין בלאן הוא האח הנחות מעט של השרדונה והסוביניון בלאן בצרפת. הדרום אפריקאים אימצו אותו בחום יחד עם הפינוטאז' והשיראז. זן זה חוזר בארץ, ויש 5 יקבים שמגדלים את הזן ומייצרים ממנו יין.
זו שנה שנייה שביקב אסף מייצרים שנין בלאן, מכרם בן 5 שנים. היין ששהה 6 חודשים בחבית אמריקאית, הנו פירותי ובעל עומק; יותר עשיר בריחות טרופיים ובטעמים של אננס ובננה, לעומת הסוביניון בלאן ובפני עצמו. המחיר 90 ₪.

רוזה זינפנדל ל- 2012
זן זה הנפוץ בארה"ב, אינו פופולרי בישראל, בלשון המעטה. זהו זן פרובלמטי, אך אורן קדם אומר כי כל שנה מקבלים בכרם פרי מוצלח יותר – עתה זו השנה השלישית שלו, וכל שנה עולה קצת את רמת הסוכר .
פרובלמטי ולא פופולארי? בכל אופן ביקב אסף עושים ממנו יופי של רוזה , החל מהצבע דרך הריחות וטעם פירותי. אהבנו. המחיר 75 ₪.

קברנה סוביניון סילבר 2010
יינות סדרת סילבר מתיישנים בחביות בין 12-14 חודש. יין זה הנו 100% קברנה סוביניון מארבע חלקות שונות, הנותנות תוצאות שונות. 12 חודשי חבית. 30% עץ אמריקאי, 70% צרפתי. אחרי החבית חודשיים נירוסטה ומילוי ללא סינון. 14.7% אלכוהול.
זהו קברנה רמת גולן קלאסי עם ריחות וטעמים של דובדבנים שחורים, פרי יער, אקליפטוס ורמז למנטה. המחיר 90 ₪.

4 עונות פינוטאז' 2010
בלנד של 4 זנים מבוסס על זן הפינוטאז' השולט בו. בנימינה ברקן ואסף הם היקבים היחידים שעובדים עם הזן הלאומי של דרום אפריקה, וישראל היא אחת הארצות היחידות שמגדלות אותו.
הבלנד כולל פינוטאז', קברנה פרנק, קברנה סוביניון וסירה. 12 חודשי חבית. 14.5% אלכוהול. היין לוקח מטעמי מרכיביו ונותן אוכמניות, קסיס, ליקריץ ותאנים. יין שכדאי לגלגל בפה ולהתרגל אליו. זה מתגמל. המחיר 90 ₪.

50-50 – קברנה שיראז
כשמו כן הוא: הרכב שווה של שני הזנים, 14 חודש חבית. במקור זהו בלנד אוסטרלי טיפוסי, והיין הנמכר ביותר ביקב אסף בשנתיים האחרונות, כשהוא נותן עוצמתיות ופירותיות. 14.2% אלכוהול. המחיר 110 ₪.

שיראז קיסריה 2009
יין המהווה הוקרה והצדעה לסבא של אורן, אביו של אסף, ששירת ביחידת קיסריה של המוסד במשך 20 שנה, ומותו בגיל צעיר נשמע בדברי אורן כפצע.
היין העשוי מ- 97% ענבי שיראז ו- 3% קברנה סוביניון, שהה 20 חודשים בחבית, יש בו טעמי פרי יער, דובדבנים שחורים ונגיעות פרחוניות, והיין זכה במדליות רבות. אנחנו נותנים לו עוד אחת. המחיר 120 ₪.

קברנה סוביניון רזרב 2009
מוגדר ע"י אורן כיין הדגל של יקב אסף. מכיל 89% קברנה סוביניון ו- 11% קברנה פרנק. 18 חודשי חבית. גוף מלא, מאוזן, ריחות וטעמים של אוכמניות, שזיפים, גרגרי בר. הלך מצוין עם הבשר מהמעשנה של שסטל.
זוכה מדליית זהב באשכול הזהב 2012 – קטגוריית קברנה סוביניון מעל 110 ₪. המחיר
130 ₪.

(המחירים המופיעים כאן נכונים ביקב וברוב חנויות היין בארץ)

מקום בלב – מסעדה בקסם של גן
רח' פרדס משותף 5, רעננה
טל. 09-7741575

יקב אסף
קדמת צבי רמת הגולן
אורן קדם: 054-7790494
[email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר