חומוס סעיד מגיע מעכו לתל-אביב – חומוס של מהנדסים

הסניף התל אביבי הוא העתק מדויק של העכואי, אחרי שהשניים הקפידו לקנות גם את הציוד מהספק של סעיד. גם המנות הן חיקוי אחד לאחד של המקור, עם חומוס פול, גרגרים, המשאוושה המפורסמת ומחלוטה

זהו סיפורם של שני מהנדסים שאכלו פעם אחת בשוק בעכו חומוס ונכבשו. מאותו הרגע הם חלמו להוציא את חומוס סעיד מחומות העיר העתיקה הצפונית ללב תל אביב.
שני היזמים צעירים – דן קורלנדר (מהנדס תעשייה וניהול) ועומר פלג (מהנדס מכונות), קיבוצניק ומושבניק, פתחו את חומוס סעיד התל אביבי בסמוך למגדלי עזריאלי בתל אביב.

הסניף התל אביבי הוא העתק מדויק של העכואי, אחרי שהשניים הקפידו לקנות גם את הציוד מהספק של סעיד. גם המנות הן חיקוי אחד לאחד של המקור, עם חומוס פול, גרגרים, המשאוושה המפורסמת ומחלוטה.
החומוסיה רחבת ידיים ושומרת על עיצוב על פי מיטב המסורת. במילים אחרות: אין עיצוב… שולחנות פורמייקה פשוטים, כסאות פונקציונליים, קירות עירומים.

חומוס סעיד פועל כבר 35 שנים בתוך השוק של העיר העתיקה בעכו, ודן ועומר גרמו למלך החומוס לגלות להם את אחד הסודות השמורים בנוגע לעשיית חומוס. דן קורלנדר אף עבר סטאז' במטבח של סעיד במשך חודשיים, עד שהרגיש שהוא בשל לצאת לדרך עצמאית.
על ההתנסות הזו יש לו רק דברים טובים להגיד: "ראיתי את הדו קיום שם בשיאו. הם נותנים לך להרגיש יותר בבית מאשר בבית, ועד עכשיו הם כל הזמן נותנים לנו סיוע וגיבוי יוצא מן הכלל. אנחנו מדברים אפילו על הקמת עוד סניפים בשותפות".

אצל סעיד המשאוושה (16 ₪) היא לימונית ועדינה, עם טעמים טיפה קלויים, בתוספת טיפת ירק ובמרקם שנוטה לדלילות.
המחלוטה (16 ₪) משדרגת את מנת הפול המוכרת מעבר למה שמוכר מהחומוס המסורתי.

חומוס סעיד
חומוס פול, חומוס גרגירים, משוואשה, מחלוטה, ועוד
פתוח: ימים א'- ה' 10- 20
יום שישי 10- 16
טלפון להזמנות ומשלוחים: 1-700-700-307
דרך מנחם בגין 120, תל אביב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר