חזה טבעול בגריל עם סלסה פלפלים ופולנטה רכה

כמויות להכנת 4 מנותמכינים8 יחידות חזה בגריל מן הצומח של טבעולסלסה פלפליםפולנטה רכה חמהעלי בזיליקום לקישוט.מחממים את חזה העוף לפי ההוראות. מחלקים את הפולנטה לצלחות, מוציאים את החזה בגריל מהתנור, מניחים על הפולנטה. יוצקים בכף סלסה פלפלים, מקשטים בעלה בזיליקום ומגישים מיד.סלסה פלפלים3 פלפלים אדומים וצהובים (לא חריפים)1 פלפל אדום או ירוק חריף2 שיני שוםחצי כפית חרדלכף חומץ בלסמירבע כפית מלח 1עגבניה בשלה או עגבניה קלופה מקופסאקולים את הפלפלים על גריל או בתנור, מניחים בכלי סגור או בשקית ניילון ואחרי כמה דקות קולפים.במעבד מזון מניחים את שאר החומרים וטוחנים. חותכים מהפלפלים המתוקים קוביות קטנות ויפות, ואת שאריות הפלפלים מוסיפים למעבד המזון. טוחנים לרוטב גס, מערבבים בקוביות ומעבירים לצנצנת או קנקן קטן. פולנטה רכהל- 4 סועדים 3 כוסות מים1 כוס חלב1 כף שמן זית1 כף חמאה1 כוס קמח תירס צהוב(או פולנטה אינסטנט)כמה עלי טימיןכפית מלחקורט צ'ילי גרוס צריך מטרפה וגם כף עץבסיר אל-חלד בינוני מרתיחים את המים עם המלח, החמאה ושמן הזית, מוסיפים תוך ערבוב במטרפה את קמח התירס (אולי זהו המתכון היחיד בעולם בו שימוש במוצר אינסטנט עדיף מבחינת הטעם), מוסיפים גם את החלב. מנמיכים את הלהבה ומבשלים אגב ערבוב בלתי פוסק בכף עץ חמש דקות. מערבבים פנימה היטב את הצ'ילי והטימין. זהו – שומרים חם להגשה.להגשה מאוחרת יותר מבשלים יותר זמן ומעבירים לתבנית. מצננים, חותכים לריבועים. לפני ההגשה, מחממים בתנור חם מאד או בגריל, יחד עם החזה בגריל – מגישים עם רוטב עגבניות ועלה ריחן.

כמויות להכנת 4 מנות

מכינים
8 יחידות חזה בגריל מן הצומח של טבעול

סלסה פלפלים
פולנטה רכה חמה
עלי בזיליקום לקישוט.

מחממים את חזה העוף לפי ההוראות. מחלקים את הפולנטה לצלחות, מוציאים את החזה בגריל מהתנור, מניחים על הפולנטה. יוצקים בכף סלסה פלפלים, מקשטים בעלה בזיליקום ומגישים מיד.


סלסה פלפלים
3 פלפלים אדומים וצהובים (לא חריפים)
1 פלפל אדום או ירוק חריף
2 שיני שום
חצי כפית חרדל
כף חומץ בלסמי
רבע כפית מלח
1עגבניה בשלה או עגבניה קלופה מקופסא

קולים את הפלפלים על גריל או בתנור, מניחים בכלי סגור או בשקית ניילון ואחרי כמה דקות קולפים.

במעבד מזון מניחים את שאר החומרים וטוחנים.

חותכים מהפלפלים המתוקים קוביות קטנות ויפות, ואת שאריות הפלפלים מוסיפים למעבד המזון.

טוחנים לרוטב גס, מערבבים בקוביות ומעבירים לצנצנת או קנקן קטן.

פולנטה רכה

ל- 4 סועדים

3 כוסות מים
1 כוס חלב
1 כף שמן זית
1 כף חמאה
1 כוס קמח תירס צהוב
(או פולנטה אינסטנט)
כמה עלי טימין
כפית מלח
קורט צ'ילי גרוס

צריך מטרפה וגם כף עץ

בסיר אל-חלד בינוני מרתיחים את המים עם המלח, החמאה ושמן הזית, מוסיפים תוך ערבוב במטרפה את קמח התירס (אולי זהו המתכון היחיד בעולם בו שימוש במוצר אינסטנט עדיף מבחינת הטעם), מוסיפים גם את החלב.

מנמיכים את הלהבה ומבשלים אגב ערבוב בלתי פוסק בכף עץ חמש דקות.

מערבבים פנימה היטב את הצ'ילי והטימין. זהו – שומרים חם להגשה.

להגשה מאוחרת יותר מבשלים יותר זמן ומעבירים לתבנית. מצננים, חותכים לריבועים. לפני ההגשה, מחממים בתנור חם מאד או בגריל, יחד עם החזה בגריל – מגישים עם רוטב עגבניות ועלה ריחן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מתכונים חדשים

הרשמה לניוזלטר