טייגר לילי – להיט מתמשך

בתחילת חודש מרץ 2013 פרסמנו כתבה נלהבת ראשונה על מסעדה חדשה אז, הממוקמת באחד ממתחמי רמת החייל: טייגר לילי שמה, תאילנדי סגנונה.מאז זרמו הרבה מים בירקון הסמוך, והיום יש כבר שתי טייגר לילי-ות: זו שברמת החייל, ואחותה הצעירה בשרונה מרקט

בתחילת חודש מרץ 2013 (לפני שלוש שנים וחצי, למי שסופר) פרסמנו כתבה נלהבת ראשונה על מסעדה חדשה אז, הממוקמת באחד ממתחמי רמת החייל: טייגר לילי שמה, תאילנדי סגנונה.
מאז זרמו הרבה מים בירקון הסמוך, והיום יש כבר שתי טייגר לילי-ות: זו שברמת החייל, ואחותה הצעירה בשרונה מרקט.

לאחרונה חשקנו שוב באוכל תאילנדי. מה שגמה לכך הייתה נסיעתם של מיה ואודי לתאילנד – לא לביקור חטוף אלא להתגורר שם (כדאי לבקש ממיה חברות פייסבוק כדי לטעום קצת מהחוויה שלהם), אז אם אנחנו לא שם אלא כאן, למה שלא נהנה מאוכל תאילנדי.
האמת היא גם שיש לנו נציג משפחתי בין ההייטקיסטים של רמת החייל, אלה שמצוידים בכרטיס תשלום ורק צריכים להחליט כל יום היכן לאכול (בגלל זה אומרים שבהייטק עובדים הרבה שעות), וטייגר לילי היא מהפייבוריטיות שלו.

הגענו בשישי בשבע בערב. חשבנו שנפתח את המסעדה, ונדהמנו: המסעדה הייתה מלאה וגדושה. משפחות עם ילדים, אך לא רק. בהחלט חבורות, וגם זוגות כמונו. עומס כזה הוא כמו תמרור אזהרה למה שאנחנו חווים כל יום בכביש 4 לכיוון צומת רעננה לרגל העבודות הבלתי נגמרות על כביש 531, אבל להפתעתנו, יש שם יד מכוונת והכל מתקתק (דרך אגב, מנהל המסעדה אמר לנו: הייתם צריכים לראות מה היה פה בחמש אחה"צ). נכון, מחכים קצת למנות, אבל בינתיים אפשר להתבונן בנעשה במטבח הפתוח עליו מנצח השף יניר גרין, הנראה כמו קן נמלים חרוצות של טבחים עוטי מטפחות שונות ומגוונות כתחליפי כובע טבחים שחובה לחבוש.

אז באמת טייגר לילי משתדלת להיות מסעדה תאילנדית אותנטית, עם תפריט מגוון, מושפע מאוכל הרחוב של בנגקוק ומתבסס על חומרי גלם טריים.
נמרוד המלצר שלנו הפגין שליטה בתפריט, הציע והמליץ, ואנחנו הזמנו לפתיחה שלוש מנות (הגענו רעבים, סליחה):

סלט יאם טואה עם שרימפס (39 ₪) – שעועית ירוקה, טופו עם בצל סגול, משחת צ‘ילי, שבבי קוקוס קלוי, נענע, קריספי שאלוט, חלב קוקוס וביצה קשה מעל. מנה גדולה וטעימה, אבל זהירות בפלפלונים החמודים שמעטרים את המנות בתפריט: הסלט זכה בפלפלון אחד, אבל החריפות הפתיעה אותי כמו מראה המסעדה המלאה כשנכנסנו. האמת, שהחריפות הצליחה לנטרל את זו של המנות האחרות (אם אתם לא יודעים, חריף הוא לא טעם אלא רק כוויה בפה).

מיני ספריבס (46 ₪) – צלעות חזיר חתוכות לקוביות, מוקפצות עם פוקצ'וי, בצל ירוק, פטריות שיטאקי, בזיליקום, שאלוט וכפיר ליים, ברוטב צדפות, סויה שחורה, שום ופלפלים מוחמצים. נטול פלפלוני חריפות.
בהחלט מנת נשנוש חביבה וטעימה, אך מחווירה לעומת המנה הבאה מקטגוריית 'צלחות ביניים', שהייתה הכוכבת המוכתרת של הארוחה, והסיבה לכך שנחזור לכאן בקרוב: וון טון שרימפס (49 ₪) – חמש יחידות של וונטונים פריכים במילוי שרימפס וכוסברה ברוטב חלב קוקוס, קארי פאננג, שבבי קוקוס קלויים, בוטנים, עלי נענע וכוסברה. לזה התלווה סטיקי רייס שסייע למצות את הרוטב בצלחת עד הטיפה האחרונה. פשוט מנה מדהימה, שאין מה להכביר במילים נוספות עליה, אלא פשוט לבוא ולהזמין (הם עושים גם משלוחים).

בהמתנה לעיקריות, היה לנו זמן לצפות מסביב ולראות שכל שולחן מתפנה מקבל טיפול ניקיון ועריכה, והנה הסועדים הבאים המצטרפים.
היינו כבר פחות רעבים, ובכל זאת נהנינו מהמנות העיקריות שלנו: גאי יאנג (66 ₪) – ירך עוף ללא עצמות בסגנון תאילנדי, מושרה בסויה, שום וגרגרי כוסברה, ועשוי על הגריל ברוטב תמרינדי, רוטב דגים, אורז קלוי, טחון, כוסברה וצ‘ילי. מוגש על ירקות מאודים בתוספת אורז מאודה. חריפות: פלפלון אחד.
עוף עשוי ומוגש אחרת מהמוכר לנו, וזה טעים. כמו כל המנות של טייגר לילי, משלב איכות וכמות.
פאנג פירות ים (78 ₪) – תבשיל חלב קוקוס בקארי פירות ים חריף עם קלמרי, שרימפס ומולים, פלפל אדום, חציל תאילנדי (כשיש בעונה), שאלוט, ערמוני מים, נענע ובוטנים. מוגש לצד אורז מאודה. חריפות: שני פלפלונים. עוד מנה טובה שגם בה נהנינו להרוות את האורז ברוטב.

סיימנו את הארוחה ויצאנו ללא קינוח – כי למי יש מקום בבטן אחרי ארוחה כזאת, ולמרות שידוע כי אדם לא מתקנא בבנו ובתלמידו, אנחנו דווקא מקנאים בבן שלנו שעובד כמה מטרים מטייגר לילי, ומגיע לכאן לעתים מזומנות עם עמיתיו לעבודה. בהחלט יש תנאים טובים וטעימים בהייטק.
עבורם ולאחרים שעובדים במתחם, מוצעת כאן לאחרונה גם Happy Hour, שבמסגרתה נהנים האורחים מ-30% הנחה על כל המנות הראשונות והאלכוהול המוגשים במסעדה בימים ראשון עד חמישי, בשעות 16.00-19.00.
את הרציונל לכך מספק משה הראל, שותף ומנכ"ל מסעדות טייגר לילי: "יש קהל גדול של מועסקים באזור רמת החייל, אשר מסיימים את יום עבודתם ורוצים לעצור למשקה וארוחה קלה בדרך הביתה", כאילו שלא ידענו את זה.

טייגר לילי רמת החייל – הברזל 32, ת"א
טייגר לילי שרונה מרקט – קלמן מגן 3, ת"א
טל. 1-700-70-70-97

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר