יוליה הולכת על דגים ופירות ים

אמנם בחורף שולים מהים דגים ופירות ים עשירים יותר וטובים יותר, אך השלל איכותי גם בקיץ, והעובדה כי חם, הופכת את אכילת הדגה לקלה יותר בשלב זה של השנה

קרוב לקו המים, בחלק הדרומי של נמל תל אביב, שוכנת כבר מספר שנים מסעדת Yulia. ביקרנו בה בעבר הרחוק וכעת חזרנו אליה שוב, באחד הימים הנעימים יותר שהיו באחרונה, להכיר את החידושים בתפריט.

התירוץ לחידושים הוא כמובן הקיץ המכה בנו ללא רחם, ההופך את הדגים לחלק חובה בתפריט שלנו, יותר מתמיד. אמנם בחורף שולים מהים דגים ופירות ים עשירים יותר וטובים יותר, אך השלל איכותי גם בקיץ, והעובדה כי חם, הופכת את אכילת הדגה לקלה יותר בשלב זה של השנה.

התחלנו את הביקור שלנו עם צ'יפס אנשובי. לא הכרנו מנה כזו קודם לכן, והיא לא פחות מגאונית. במטבח לקחו אנשובי טרי נקי, טיגנו אותו כמו צ'יפס, והגישו אותו לשולחן עם צ'ילי גרוס, מלח, בצל סגול, פטרוזיליה ופלפל אדום. התוצאה היא מנה חריפה יחסית אך טעימה במיוחד (52 ₪). במקביל טעמנו סלט באווריה בלו. מדובר בשילוב של כמה חתיכות אנדיב, רוקט, תפוח עץ מזן סמית, אגוזי מלך וחתיכה גדולה של גבינה כחולה עדינה ואיכותית במיוחד. סלט קליל ומוצלח, בין השאר הודות לויניגרט המוצלח (44 ₪).

הסקאלופ הטריים מגיעים צרובים בפלנצ'ה, ברוטב חמאה זעפרן שלהפתעתנו לא היה כבד מדי. כל זה עם גזר ואפונה – מנה מספקת במיוחד (98 ₪). השרימפס קיבלו טוויסט מעניין, כשהם מגיעים ברוטב צ'ילי מתוק עם אננס ומנגו. השרימפס מעולים, והרוטב יוצר מנה מיוחדת, אידיאלית לחובבי הטעם המתוק (49 ₪).

בכל הקשור לדגים,שלוש מנות חדשות נכנסו לתפריט של הקיץ הזה במסעדהף סיגלית – לובסטר ים תיכון, עשוי ברוטב חמאה עשיר עם כמות נאה של ירקות צבעוניים קצוצים – פלפל צהוב ואדום, זוקיני ובצל סגול, וכל זה עם חתיכות של לובסטר טרי ועסיסי (110 ₪). ביס הליבוט זו למעשה גרסה של המבורגר, העשוי מפילה של הדג, כמובן. זה מגיע בלחמניה טריה וטעימה עם בצל, מלפפון חמוץ חסה. מוצלח (58 ₪). קציצה של מוסר ים היא קציצה רכה של דג מתובל במידה הנכונה, עם רוטב המשלב חלב קוקוס ומנגו עם בצל, שום, כוסברה, פלפל שחור חריף וקארי צהוב (58 ₪).

לא נשארנו לקינוחים, מאחר ואחרי טעימה של שבע מנות בקושי הצלחנו לזוז. גם מהכובד בבטן, אך בעיקר מתחושת הסיפוק. לשם שינוי, העדפנו לצאת עם טעם הדג בפה ולא עם הטעם המתוק, החביב עלינו כל כך.

יוליה
רח' יורדי הסירה 1
נמל תל-אביב מבנה 2 (כניסה דרך רחוב חבקוק)
טל. 03-5469777

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר