יוסל'ס – קצת ניו יורק ברעננה

לפני שלושים וכמה שנים התכונן בחור צעיר בשם יוסף קרבט לעלייה ארצה מארה"ב, ובמסגרת זאת הכשיר את עצמו במשך חצי שנה להקמת מעדנייה ניו יורקית בישראל

לפני שלושים וכמה שנים התכונן בחור צעיר בשם יוסף קרבט לעלייה ארצה מארה"ב, ובמסגרת זאת הכשיר את עצמו להקמת מעדנייה ניו יורקית בנוסח 2nd Avenue Delicatessen המפורסמת.
במשך חצי שנה למד יוסף מאייב ליבוול, חברו ובעל 2nd Avenue Delicatessen, שברבות הימים נרצח ע"י שודד בדרכו להפקיד כסף בבנק, את כל הסודות איך להכין קורנד ביף ופסטרמי מתוצרת בית. זאת כאשר כבר אז היו מפעלים בארה"ב שהכינו מאכלים אלה לכל המעדניות, אבל אייב ליבוול קנה את נתחי הבשר, וכבש בעצמו בקר ולשון. אייב לימד את יוסף שכבישת לשון היא תהליך של 21 יום, וקורנד ביף יש לכבוש במשך 14 יום, ומסר לו גם את כל סודות הכבד קצוץ.

עם מטען זה של ידע עלה יוסף ארצה, כשלצידו משקיע פוטנציאלי לפתיחת 2nd Avenue Delicatessen ברח' דיזנגוף בתל אביב. אך המשקיע התחרט, ויוסף ורעייתו עליזה מצאו עצמם עובדים במשך 32 שנה בנתב"ג – היא באל על והוא בחברת הטסת המטענים קאל.

אז החליט ג'ו, זה השם אותו נתנו לו חבריו לעבודה בקאל, להגשים את חלום חייו. הוא פגש את זיו אייל, יועץ קולינרי המלווה הקמת מסעדות ומעדניות, סיפר לו את הסיפור, ואחרי שנתן לזיו לטעום מהקורנד ביף שהוא עושה כל השנים בבית, אמר לו זיו: "אני חייב לעבוד איתך כי זה יהיה פגז".
אחרי תהליכים עם העירייה ומשרד הבריאות הצליחו ג'ו ועליזה, בסיועו של זיו אייל, להגשים את החלום, וכך, ממש בימים אלה נפתחה ברחוב הנגב במרכז רעננה, המקביל לרחוב אחוזה הראשי של העיר, מעדנייה חדשה, ששמה "יוסל'ס" – או במורשת הניו יורקית: Yossel's Delicatessen – כבר מרמז על המוצג ונמכר מאחורי הדלת.

אמנם אין אישור להצבת שולחנות במקום, אבל בטייק אוויי עושה ג'ו כל מה שחלם: כבד קצוץ העשוי כולו מכבד עוף ובצל מטוגן ללא תוספות בכלל, כאשר הכבד לא טחון אלא מעורבב באופן מיוחד, ונעשה כל יום טרי. ומה עם הלשון והקורנד ביף? הם בדרך, ויוסף/ג'ו/יוסל מבטיח את הלהיטים.

למה בחרו ברעננה להקמת המעדנייה?
"פעם כמעט קנינו דירה בעיר, אבל בחרנו באלקנה", אומר ג'ו. "זה מראה שגלגל החיים מסתובב. שנינו עכשיו ברעננה, עם אוכלוסיה יוצאת מהכלל ומגוון של ישראלים, אנגלוסקסים, דרום אמריקאים וצרפתים – עיר ססגונית ומגוונת, ודרישה גבוהה לאוכל כשר טוב.

לתחום האוכל המוכן הביתה גייס ג'ו את הטבח הראשי של מעדניית בלדי המנוחה ברעננה – ועם שינוי קל של מגוון הבישול: מתיבול בכורכום לפפריקה מתוקה, ומצבע צהוב לאדום – עושים תפנית למטבח יידישע מאמא מזרח אירופאי: רגל קרושה, גפילטע פיש, צ'ולנט, קיגל ירושלמי – אטריות בשילוב של מתוק ומפולפל שאנשים משתגעים עליו, קיגל תפוחי אדמה, וכל המיטב של מעדניות.
הבשרים מטירת צבי, הדגים – יבוא מיוחד עם סלמון מעושן (לקס), טונה מעושנת, מקרלים – אפויים או במרינדה עם יין, סלמון אפוי, מטיאס מיובא מהולנד – הכל בהשגחת בד"צ.
"אלה מאכלים שתושבי רעננה יכלו להשיג עד היום רק בבני ברק, וכבר יש לנו הזמנות לפלטות שלמות של המוצרים", אומר ג'ו.

הסלטים הם של "יד המלך", שיוסל'ס היא מעדניית ניסיון מבחינתם: המוצרים מגיעים ישר מהמפעל. כל יומיים יש משלוח – אין חומר משמר, אין מלאי. הסלטים נמכרים ומגיעים טריים חדשים. לדברי ג'ו, הסלטים זוכים להצלחה אדירה, ויתכן שחלק מכך נובע מהעובדה כי המחירים זהים לאלה בהם נמכרים הסלטים ברשת "חצי חינם" (שותפים ב"יד המלך").

בהמלצה של זיו הוצב ביוסל'ס בר קטן של חמוצים, כולם מהיבואן אברמנטו, ובהחלט כדאי לטעום במיוחדים את עלי הגפן הממולאים באורז מתורכיה ויוון – שוב בהשגחת מהדרין.

כל האוכל המוכן מבושל במקום מוצג באופן אסתטי ביותר. מחלקת הדגים באמת מרשימה, ולידה קערות הסלטים, שגם מאחורי ויטרינת המקרר נראים טריים ומזמינים.
שלא לדבר על המוזיקה ברקע אותה לא תשמעו במרבית המעדניות האחרות: מוזיקה חסידית ומיטב להיטי ערוץ 7.

העוגיות מגיעות ממפעל בקרית מוצקין בשם "ליד הקפה". כשג'ו מזמין, אופים את ההזמנה הספציפית ומביאים לרעננה – שום דבר מהמלאי. יש גם ליקרים של יצרן מאלקנה – שוב תחת השגחה רבנית – על זה לא מוותרים כאן.

במטבח הקומפקטי והיעיל בולט הניקיון עליו מקפידים לאור השיגעון האישי של ג'ו, ויש גם הקפדה של קירור המזון המוכן – לכל אורך השרשרת עד יציאת המזון מהחנות.
כפי שאומר ג'ו/יוסף/יוסל: "באוכל אי אפשר לעבוד על האנשים – אפשר לעשות זאת רק פעם אחת. לא אתן שיתפסו אותי בפדיחה כזאת".
שימו לב לבעל המבטא האמריקאי הכבד האומר "פדיחה" – מסתבר שיש השפעות לכל כך הרבה שנים בישראל.


יוסל'ס מעדניה
כשר, שירות משלוחים
רח' הנגב 16 רעננה
טל. 09-7445002/3
www.yossels.com
[email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר